2013-06-15, 15:16
Medlem
Har de letat kring Svedjefortet och Svartbyträsket?

http://www.byamansvartbyn.se/page1.html

Vid Abrahamsåns mynning, intill Vestiforsbron ligger en jaktstuga för uthyrning, samt en godkänd provbana för högviltprov i skytte. På Degerberget med dess vidunderliga utsikt finns en dansbana.
Citera
2013-06-15, 15:17
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vet inte hur man lägger till utan att omcitera.

Men det är polarens morsa som jag fått höra detta ifrån, hon säger att hon är inte helt säker på bilen dag men att det var ca 1 vecka innan fyndet gjordes och att det måste ha vart på helgen lördag el söndag därför att hon ropade på sin man (pappan) att komma ut i trädgården o han jobbar på veckorna o det här var på dagen. Så hon säger lördagen el söndagen en vecka innan fyndet gjordes.

Jag får detta till den 11e el 12e maj

Det kanske finns fler möjligheter? Det var Kristi Himmelfärdsdag den 9 maj och klämdag den 10 maj.
Citera
2013-06-15, 15:18
Medlem
Popcorn76s avatar
Jag kan inte riktigt släppa detta;

http://i.imgur.com/AryzpIV.png

Är det verkligen en slump att både KJ och en spade försvinner just mellan tiden för försvinnandet och fyndet? Detta inlägg gjordes 18/5 kl 00.06, vilket får mig att tro att han träffat Airsoft kompisarna den 17/5 (fre kväll). Vid det här laget måste KJ (med möjliga MGM) ha misstänkt att han hade span på sig och plötsligt fick han tillfälle att ränna ut i skogen (som jag antar man spelar i) utan att det verkade suspekt. Han drog ifrån dem med spaden och grävde ner tillhörigheter/händer.
Har man span på sig så kan man väl inte riskera att traska ner till en sjö, springa ut i skogen själv eller åka till någon container? Skulle verka mysko. Jag tror att han fick span på sig rätt tidigt och han/de visste det.

Om jag själv hade två händer/saker att göra mig av med skulle jag solklart springa så långt ut i skogen jag orkade och gräva ner dem. Sannolikheten att de hittas måste vara nästan noll. Bodens skogar verkar väääldigt stora. Fast det är ju bara jag.

Skulle detta vara sant så kan man ju avskriva just de Airsoftpolarna som gjorde inläggen.
Men jag är ganska övertygad att andra/annan MGM finns. Någon måste ha styckat, för jag tror inte att det var KJ. Han kanske bara fick uppgiften att göra sig av med vissa saker.
Citera
2013-06-15, 15:20
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om det skulle visa sig att man inte hittar tekniska spår i lgh, f-hemmet (garage) eller sommarstugan, kan det finnas en möjlighet, jaktstuga.
Det var en ung flicka som blev kidnappad i Boden för ca 15-16 år sedan och gömdes i en jaktstuga i Svartby skogen. Den händelsen har inget med detta att göra men en likhet kan finnas, hon förts till en jaktstuga. Bör finnas ett antal jaktstugor i skogarna öster om Boden, Svartbyn, Sävast, Flarken mm.

Kan det vara en möjlig tanke som MP, utnyttjande, sexuellt våld, mord och kanske styckning i grannskapet. Finns det slaktbodor i närheten av någon jaktstuga, inte ovanligt. Finns det slaktboda så finns förmodligen väg dit.
KJ borde ha ganska god kännedom om diverse sådana byggnader i svartby/flarken skogen då han är uppväxt i området. (Norra Svartbyn)

Ursäkta dum fråga, en slaktboda, är det där man styckar djuret?
Vad gör man av resterna sedan som huvud, klövar etc? Vet någon det?
Citera
2013-06-15, 15:21
Medlem
Men kolla här!!!
Detta är en jaktstuga för anställda inom Bodens garnison som man får låna.
Är inte KJ:s pappa militär? Det är i Vändträsk ( ingen aning var det är dock)

http://www.jvkdiana.se/jaktstugan

JVK Diana en jaktvårdsklubbklubb för anställda i Bodens garnison, vi värnar om jakt, jakt och viltvård men framförallt den kamratskap jakten ger oss

Det var styrelsemöte den 14 maj
Styrelsemöte Diana kl 1830 i Jaktstugan
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-15 kl. 15:25.
Citera
2013-06-15, 15:27
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag kan inte riktigt släppa detta;

http://i.imgur.com/AryzpIV.png

Är det verkligen en slump att både KJ och en spade försvinner just mellan tiden för försvinnandet och fyndet? Detta inlägg gjordes 18/5 kl 00.06, vilket får mig att tro att han träffat Airsoft kompisarna den 17/5 (fre kväll). Vid det här laget måste KJ (med möjliga MGM) ha misstänkt att han hade span på sig och plötsligt fick han tillfälle att ränna ut i skogen (som jag antar man spelar i) utan att det verkade suspekt. Han drog ifrån dem med spaden och grävde ner tillhörigheter/händer.
Har man span på sig så kan man väl inte riskera att traska ner till en sjö, springa ut i skogen själv eller åka till någon container? Skulle verka mysko. Jag tror att han fick span på sig rätt tidigt och han/de visste det.

Om jag själv hade två händer/saker att göra mig av med skulle jag solklart springa så långt ut i skogen jag orkade och gräva ner dem. Sannolikheten att de hittas måste vara nästan noll. Bodens skogar verkar väääldigt stora. Fast det är ju bara jag.

Skulle detta vara sant så kan man ju avskriva just de Airsoftpolarna som gjorde inläggen.
Men jag är ganska övertygad att andra/annan MGM finns. Någon måste ha styckat, för jag tror inte att det var KJ. Han kanske bara fick uppgiften att göra sig av med vissa saker.

Ja det tror jag med och jag tror inte KJ har vad som krävs för att kunna klara av att stycka en människa, utan jag tror att det finns nån/några andra som haft den uppgiften. Och om det är som jag tror, att nån skev drog finns med i detta.. Ja då blir plötsligt ALLT Sannolikt!
Citera
2013-06-15, 15:27
Medlem
KJ är aktiv i hemvärnet.
Har sett det på en video på en FB sida. Kan dela några ödehus? Förrådsbyggnader?
Citera
2013-06-15, 15:31
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag skulle tro att styckningen tyder på att det är en styckningskunnig person som styckat kroppen.

Ull-Strumpa: Du har väl inte glömt mordet och styckningen av E*a Ma*n*sson? Där framhölls också att en eventuell GM måste ha varit kunnig i styckning. Men SB var väl inte kunnig i det? Han kände nog bara till "the basics" och hade förmodligen hjälpt till hemma i köket med att stycka en kyckling eller två? Nuförtiden finns det många matlagningsintresserade herrar.
Jag påstår att, om man är det minsta intresserad av matlagning och vällagad mat, kan man stycka kyckling, hare, kanin och t o m rådjur om man har tillgång till det, utan att det vänder sig i magen. Vill man laga mat från grunden går det inte an att vara kräsmagad.
Jag har själv styckat rådjur, så även nötkött när jag köpt en halv eller kvarts kropp. En kyckling styckar sig nära nog av sig själv under min flinka fingrar
Därmed sagt, skulle i alla fall jag inte ha några större tekniska problem med att stycka en människokropp.
Citera
2013-06-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det detta du menar? I så fall handlade det om två småflickor. https://lagen.nu/dom/nja/1996s687

Precis, och jag tror det var flickan från Sp*lvägen som kunde minnas byrån/hyllan i jaktkojan som hade en speciell form. Tror polisen bad alla jaktstuge ägare att besöka deras stugor och man fick napp i Svartbyskogen för den hade denna ovanliga byrå/hylla som flickan lagt på minnet.
Tror man även publicerade en skiss på byrån/hyllan i media också.

Om man fortfarande letar MP så kan jaktstuga vara ett uppslag som något annat.
Citera
2013-06-15, 15:32
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Men kolla här!!!
Detta är en jaktstuga för anställda inom Bodens garnison som man får låna.
Är inte KJ:s pappa militär? Det är i Vändträsk ( ingen aning var det är dock)

http://www.jvkdiana.se/jaktstugan

JVK Diana en jaktvårdsklubbklubb för anställda i Bodens garnison, vi värnar om jakt, jakt och viltvård men framförallt den kamratskap jakten ger oss

Det var styrelsemöte den 14 maj
Styrelsemöte Diana kl 1830 i Jaktstugan

Ja nu hittade jag på kartan, ligger en sjö där som heter Vändträsket. Intressant
Citera
2013-06-15, 15:41
Medlem
Angående KJ och Asperger diagnos...OM han har det så borde han ha talat för länge sedan, speciellt om det är flera inblandade. Min långa erfarenhet av personer med AS är att de kan hålla tyst, förändra sanningen lite, men tillslut går inte det och då kommer sanningen fram. De kan helt enkelt inte hålla sig till en lögn en längre tid. Det är märkligt att inte KJ talat ut ngt, men så kanke inte diagnosen stämmer heller. Eller så är han oskyldig.
Citera
2013-06-15, 15:44
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja det tror jag med och jag tror inte KJ har vad som krävs för att kunna klara av att stycka en människa, utan jag tror att det finns nån/några andra som haft den uppgiften. Och om det är som jag tror, att nån skev drog finns med i detta.. Ja då blir plötsligt ALLT Sannolikt!

Jag håller med dig. Och jag tycker att folk negligerar den här själva biten med styckandet. Vi snackar faktiskt om en människa! Inte vem som helst kan göra det när man väl står där. Och återigen pratar jag inte anatomiskt.
Nån drog kan absolut vara inblandad.
Å vad jag önskar att de klarar upp detta fort för alla inblandade. De som felaktigt pekats ut blir rentvådda och de som gjort detta får sitt straff. Den dagen ska jag fira med....Popcorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in