2013-07-17, 12:43
Medlem
eckims avatar
Gontyna Kry - Osamothnienie

Detta är i princip den andra låten jag lyssnar på med detta band, inte så illa pinkat måste jag säga.
Senast redigerad av eckim 2013-07-17 kl. 12:50.
Citera
2013-07-17, 13:18
Medlem
Naturochtraditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Vikernes skriver ju tämligen utförligt om sin barndom och allt vad den innebar av att spela Dungeons & Dragons, slåss med pinnar i skogen och våndas över hur tråkig och farolös världen var. Inga vackra möer att rädda från illvilliga tomtar och troll, inga hot att försvara nationen från, ingen blod och ära. Tänk blott om allt vore som fornstora dagar, då alla var lyckliga, starka, ädla och samlade under nationens stolta fana. Precis som man läst i de böcker och sett på de hemsidor och YouTube-klipp som ju undantagslöst förmedlar en balanserad och verklighetstrogen bild av livet för hundra-/tusentals år sedan.

Det roliga är ju att han erkänner det utan att skämmas, men Swänskharnas Partii och dylikt jävla slamkrypande efterbördsslödder givetvis inte kan. När den befintliga verkligheten blir för tråkig så skapar man sin egen och försöker applicera den. En löst sammansatt och vagt definerad fiendegruppering skapas, en massa missriktad konservatistisk dogma (och 567,291 distinkt separata missuppfattningar om hur livet förr såg ut) tillsätts och voila, man har skapat ett krig endast utifrån sin egen tristess. Det är ändå så fruktansvärt jävla roligt hur forntiden höjs till skyarna som en legendarisk tid av allmänt spirituellt och materiellt välstånd av ungjävlar som inte skulle överleva en jävla sekund på andra sidan 1900-talet.

Det ligger något i det du skriver faktiskt, då jag kan säga att jag själv upplever en stark tristess eller en känsla av total meningslöshet inför att leva i dagens moderna hetssamhälle. Och där har nog många radikala traditionalistiska tänkare en gemensam nämnare. Naturromantik och drömmar om att återskapa gamla hedniska traditioner upplevs som en slags själsig frigörelse där man aktiverar eller återknyter en kontakt med de forna arketyperna (jämför med religiösa upplevelser) vilket ger en energi långt mycket starkare än droger och syntetiska energidrycker.

Det jag inte instämmer med dig om är hur du försöker framställa förespråkare av dylika ideologier som svaga "ungjävlar". Snarare rör det sig om starka individer som ser ut över sitt eget öde och inte låter sig förslavas under materialistiska och konformistiska illusioner. Individer som söker efter ett djup bortom det ekorrhjul som den moderna vardagen utgör. Ett skevt ekorrhjul som saktligen bryter ned naturen och folket med miljöförstöring och fatalism.

Att partier som Svenskarnas parti får uppmärksamhet är egentligen inget konstigt alls då de ställer sig kritiska till den rådande situationen i Sverige, Europa och världen. De värnar om folkgemenskap, nationell självständighet och inte girighetens hyckleri som spelar bakom kulisserna. Civilisationer har alltid haft uppgång och fall, dels pga naturens krafter och dels pga människan själv. Det vi radikala tänkare inte vill är att civilisationen långsamt ska kollapsa tack vare profiterande krafter inom den globala finanseliten (som tycks bestå av en del judiska förmågor).

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=2sT7nI0q1e4&NR=1
Jotunheim - Hatstorm
Citera
2013-07-17, 13:26
Medlem
eckims avatar
Celestial Bloodshed - Cursed, Scarred And Forever Possessed

Jävulskt bra.
Citera
2013-07-17, 13:43
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Jag tycker att 'Storm Of The Light's Bane' lätt är den bästa plattan Dissection släppte.

Reinkaos är den enda jag orkar med. Den är jävligt bra.

Citat:
Gontyna Kry - Osamothnienie

Detta är i princip den andra låten jag lyssnar på med detta band, inte så illa pinkat måste jag säga.

Inte så illa? Fenomenalt snarare. Ska dra en repa Welowie nu.
Citera
2013-07-17, 14:00
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Reinkaos är den enda jag orkar med. Den är jävligt bra.

Inte så illa? Fenomenalt snarare. Ska dra en repa Welowie nu.

Rått som bara den, jäkligt gött.
Citera
2013-07-17, 17:20
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Vikernes skriver ju tämligen utförligt om sin barndom och allt vad den innebar av att spela Dungeons & Dragons, slåss med pinnar i skogen och våndas över hur tråkig och farolös världen var. Inga vackra möer att rädda från illvilliga tomtar och troll, inga hot att försvara nationen från, ingen blod och ära.

Är inte svart- och dödsmetallens suktande efter blod, eld och död ett sätt att värja sig mot det farolösa och försoffande (måhända omedvetet)?

NS: CLTS DS GHLS - VNTG BLCK MGC
Fick hem vinylen idag, så sommarvärmen kan inte längre rå på mig.
Senast redigerad av Vetus 2013-07-17 kl. 17:55.
Citera
2013-07-17, 17:33
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturochtradition
Det ligger något i det du skriver faktiskt, då jag kan säga att jag själv upplever en stark tristess eller en känsla av total meningslöshet inför att leva i dagens moderna hetssamhälle. Och där har nog många radikala traditionalistiska tänkare en gemensam nämnare. Naturromantik och drömmar om att återskapa gamla hedniska traditioner upplevs som en slags själsig frigörelse där man aktiverar eller återknyter en kontakt med de forna arketyperna (jämför med religiösa upplevelser) vilket ger en energi långt mycket starkare än droger och syntetiska energidrycker.
Ja, och så är det nog för majoriteten av alla människor. Problemet ligger i att man bemöter det med att förespråka en total återgång till livsstilar och värderingssystem från svunna tidsepoker utan minsta hänsyn till alla övriga aspekter och variabler av livet som förändrats sedan dess. Vi har kommit längre i utvecklingen och är framför allt många, många, många fler; detta specifika problem kan bara åtgärdas genom fullskaligt folkmord, och det säger ju sig självt att en nation/ett parti/annan gruppering som utför något sådant aldrig kan bli fredligt och harmoniskt. Folk är så klart fria att leva efter gamla, traditionella värderingar om de vill, men det GÅR INTE att förvänta sig att omvärlden ska rätta sig efter en själv och börja göra det också. Vill man flytta ut på landet, odla sin egen mat och dyrka Oden/Hitler/den ariska rasen så står det en helt fritt att göra det.

Som jag ser det är världen en våldsamt föränderlig plats och att försöka återställa den till valfri historisk stillbild och behålla den på det sättet en omöjlighet. Sedan håller jag till fullo med om att vi är för många, vi har för många invandrare, vi är själlösa, sönderstressade slavar och allt det där, men de problemen får man försöka åtgärda genom att se framåt och inte bakåt. Det mest irriterande är den här otroligt överromantiserade bilden av historien. Visst, att leva i ett förkristet nordiskt samhälle var säkert spirituellt tillfredsställande, ärofyllt och naturnära - för att inte tala om hur härligt det var att behöva slita som en jävla häst varje dag för att kunna överleva på rotfrukter under de bistra, långa, kolsvarta vintrarna för att slutligen dö vid 36 års ålder av en horribel, plågsam sjukdom eller i ett fylleslagsmål. Livet har varit ett helvete sedan tidernas begynnelse och kommer alltid vara det, även om man bara plockar de finaste bitarna ur historieböckerna. Nu har jag spårat ur i OT-haranger så det räcker så nu skriver jag inget mer om det.

När det kommer till Burzum är förvisso Hvis Lyset Tar Oss och Filosofem och de där atmosfäriska grejerna bra, men debuten slår fortsatt högst enligt mig. Första låten är underbar.

P.S. En av låtarna på Watejns nya skiva är en "bluesbottnad ballad" där Erik sjunger rensång i duett med någon tjej. Han ska ha till och med tagit sånglektioner inför det. Hur ställer ni dödsdyrkare er till det?
Senast redigerad av Adversarius 2013-07-17 kl. 18:20.
Citera
2013-07-17, 18:20
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
P.S. En av låtarna på Watejns nya skiva är en "bluesbottnad ballad" där Erik sjunger rensång i duett med någon tjej. Han ska ha till och med tagit sånglektioner inför det. Hur ställer ni dödsdyrkare er till det?

Låter kul. Lär bli albumets sämsta eller bästa låt.

NP: Aeon - God Gives Head In Heaven (Country version)
Citera
2013-07-17, 18:52
Medlem
Pentagrammatons avatar
Det moderna samhället är dekadent och förtappat i alla dess aspekter. Ingen sund människa kan må bra i det här samhället och de som mår bra i det här samhället förtjänar inte att leva. Det handlar inte om att återgå till en fast punkt i forntiden och stanna där i stagnering för att det "verkar fränt". Det handlar om att skaka av sig alla destruktiva och negativa ideologier, politiska system etc som förslavar och mördar vårat folk, våra själar, vår kultur och vårt arv, och återgå till en ideologisk och själslig utopi där vi är fria att utvecklas och leva i frihet och renhet. Jag är inte en neofob, jag vill bara att utvecklingen ska ske i rätt riktning. Överpopulation ser jag inte som något direkt problem i sammanhanget. Snarare är problemet rotlösa kulturer som söker att förslava och dominera andra kulturer. Men nu skulle det inte handla om judiska maktförhållanden, ja.. Hur som haver är en sådan återgång i detta stadie av Kali Yuga närainpå otänkbar. Jag har inget hopp om att rörelser som SvP har en chans i helvetet att (eller ens vill) rasera det moderna samhället till grunden och låta den gyllene eran resa sig ur dess lik. Det skulle kräva ett massuppvaknande av enorma proportioner endast Hitler i Kalki-Avataraform kan frambringa.

NP: Fyrdung - Reningseld
Befria oss från vårt ok.

EDIT: Nåddes nyss av nyheten att Saturnalia Temples trummis avlidit, så får bli att spisa lite Aion of Drakon till minne av den fallne (trots att han inte spelade på den plattan).

NP: Saturnalia Temple - Aion of Drakon
Senast redigerad av Pentagrammaton 2013-07-17 kl. 19:06.
Citera
2013-07-17, 23:12
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Håller helt och hållet med där.

Kolla upp bandet 'Sigrblot' om du inte har hört dom. Dom har bara släppt två plattor, den ena är en split och den andra en fullängdare, så det är inte så svårt att hitta med andra ord!

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Vet någon var jag kan köpa Sigrblots split "Weltenfeind" fysiskt? Har letat lite men inte hittat den.
Citera
2013-07-18, 00:17
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Vet någon var jag kan köpa Sigrblots split "Weltenfeind" fysiskt? Har letat lite men inte hittat den.

http://www.osmoseproductions.com/liste/p_produit.cfm?lng=2&seller=94903&what=&srt=2&poch= &bargain=&news=&chunksize=15&currency=5&stringa=&s tringt=&spop_id=&exact_search=0&pagination_easy_mo de=0&n_ref_list=&general_state=&search_mode=&list_ index=&n_ref=114036011&tete=&fmt=1203&categ_rech=9 8000168&page=1&alpha=0

Detta är det enda jag finner nu, min fick jag för ungefär 260 spänn. Jag har för mig att den finns på Swedrock i CD format. Själv så äger jag den svarta utgåvan på LP, den släpptes i 3 olika utgåvor.
Senast redigerad av eckim 2013-07-18 kl. 00:23.
Citera
2013-07-18, 01:01
Medlem
von_Ss avatar
NP: Welt Aus Eis

För att det på riktigt ÄR världens bästa låt.

https://www.youtube.com/watch?v=67emCD3JUkg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in