2013-07-19, 15:29
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Claude i GTA3 och CJ i SA har ju inte mycket till personlighet ändå så det hade väl inte skadat om man fick välja hur de ser ut eller?

Claude i Gta 3 håller jag med om men imo så hade det inte funkat om man helt hade fått välja hur CJ i Gta San Andreas skulle ha sett ut, han var ändå en rätt utmejslad figur redan från början.

Jag gillar att Rockstar håller kvar vid att huvudkaraktärens utseende är helt bestämt från början men att man ändå kan förändra dom till en viss grad med tatueringar osv.

Gta V kommer att bli hur bra som helst i och med att det nu finns tre olika karaktärer att spela som så att folk som inte känner att de gillar att spela som tex Franklin nu har valmöjligheten att inte spela som honom hela tiden
2013-07-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
"Problemet" med att få skapa sina egna karaktärer är dock att det väldigt lätt att det blir oseriöst (många gillar det, that's fine) och svårt för spelmakarna att skapa en djupare story runt karaktären, då föredrar jag Rockstars sätt då man mycket enklare kan lära känna karaktären och dess bakgrund som redan är skapad efter en specifik person etc

Det blir aldrigt snyggt när man skapar en karaktär själv.
2013-07-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Det blir aldrigt snyggt när man skapar en karaktär själv.

Precis! Handlingen kommer bli helt vrickad då plus att då blir det i många fall inte så verklighetstroget.
2013-07-19, 16:17
Medlem
Citat:
Gta V kommer att bli hur bra som helst i och med att det nu finns tre olika karaktärer att spela som så att folk som inte känner att de gillar att spela som tex Franklin nu har valmöjligheten att inte spela som honom hela tiden
Behöver man spela alla karaktärer för att klara styron/spelet?
2013-07-19, 16:18
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Garanterat.
2013-07-19, 16:24
Bannlyst
Det jag hoppas på :
*Bankrån och värdetransportrån (när man inte gör uppdrag och då ska man inte behöva spränga värdebilen för att få pengar , och inte bara få 2000 dollar ) , man ska även kunna dra ihop gänget och göra rån
*Pengarna ska vara värda mer (hoppas inte husen man ska kunna köpa bara kostar 10 000 dollar)
*Köpa och sälja droger
*Köpa och sälja vapen
*Mer verkliga poliser
*Kunna köpa bilar (kanske man kan ? ) , och då ska dom finnas tillängliga när man vill ha dom )
*Skulle va nice om bilen kunde ha en efterlysning på sig , eller att man själv har en efterlysning , inte så verkligt om man gör bankrån+dödar 5 poliser ,så behöver man bara köra ifrån polisen så är det glömt, typ efterlysningarna som finns på Maffia 2 .
Tack för mig
2013-07-19, 16:30
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Renderingsproblemen du beskriver har jag aldrig upplevt på ps3 i GTA IV (förutom pop-ins), däremot så har jag tappat räkningen på hur många gånger jag fallit genom marken på pc versionen.

Kan ju förståss hända att jag är för upptagen på att försöka undvika att krocka när jag kör i hög fart, så att jag inte hinner kolla på texturerna på husen. Men att falla genom marken har aldrig hänt för mig på ps3

Hände mig minst en gång per spelsession när jag fortfarande ägde ett PS3. Har dock inte hänt på PC so far. Vet att alla spel i princip som släppts till både PC och PS3/Xbox 360 kan jämföras som så att de kör med det lägsta möjliga grafikinställningarna (på PC har du oftast low - medium - high - ultra) och just nu kör jag de högsta grafikinställningarna på PC, så det kan ju ha med det att göra. Hur som helst hoppas jag att jag slipper detta i GTA V.
2013-07-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Hände mig minst en gång per spelsession när jag fortfarande ägde ett PS3. Har dock inte hänt på PC so far. Vet att alla spel i princip som släppts till både PC och PS3/Xbox 360 kan jämföras som så att de kör med det lägsta möjliga grafikinställningarna (på PC har du oftast low - medium - high - ultra) och just nu kör jag de högsta grafikinställningarna på PC, så det kan ju ha med det att göra. Hur som helst hoppas jag att jag slipper detta i GTA V.

Jo tack. jag vet hur det är på PC. körde också gta iv på högsta grafikinställningarna.
Nu var det ju ganska lång tid sedan jag körde det på PC så det kan ju ha varit någonting med grafikkorts drivrutiner eller annat som spökade för mig. Men kan inte annat än hålla med dig om att vi får hoppas på att vi slipper dylika saker i GTA V. Men nu börjar den här diskussionen kännas lite off-topic...

on-topic:
GO Wildca... I mean GO GTA V whooooo *i sann cheerleading anda* (i brist på nyheter just nu)
2013-07-19, 20:22
Medlem
Exuross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jep123
Det jag hoppas på :
*Bankrån och värdetransportrån (när man inte gör uppdrag och då ska man inte behöva spränga värdebilen för att få pengar , och inte bara få 2000 dollar ) , man ska även kunna dra ihop gänget och göra rån
*Pengarna ska vara värda mer (hoppas inte husen man ska kunna köpa bara kostar 10 000 dollar)
*Köpa och sälja droger
*Köpa och sälja vapen
*Mer verkliga poliser
*Kunna köpa bilar (kanske man kan ? ) , och då ska dom finnas tillängliga när man vill ha dom )
*Skulle va nice om bilen kunde ha en efterlysning på sig , eller att man själv har en efterlysning , inte så verkligt om man gör bankrån+dödar 5 poliser ,så behöver man bara köra ifrån polisen så är det glömt, typ efterlysningarna som finns på Maffia 2 .
Tack för mig

Kvinnliga poliser hoppas jag på
2013-07-19, 20:28
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exuros
Kvinnliga poliser hoppas jag på

Den här bilden ger ju hopp om att det åtminstånde kommer att finnas en kvinnlig polis

http://www.thegtaplace.com/images/gtav/artwork/v_police_lady.jpg

Dock så har vi varken fått se henne på några screenshots eller trailers

Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Alla kommer ha olika karaktärer så det inte går ihop blir som SR3 då o de förändrar GTA då¿¿€¤

Wat
2013-07-19, 20:41
Medlem
Exuross avatar
Citat:
Den här bilden ger ju hopp om att det åtminstånde kommer att finnas en kvinnlig polis

http://www.thegtaplace.com/images/gtav/artwork/v_police_lady.jpg

Dock så har vi varken fått se henne på några screenshots eller trailers

Wat
Vet, gissar på att hon är en sidokaraktär men att det inte kommer finnas några kvinnoiga npc-poliser
på gatorna
2013-07-19, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Mer eller mindre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in