Citat:
Skyll inte på någonting, det är intressant det du skriver, jag är tacksam att du skriver det du gör, så skriv på, lite vin kan frigöra minnet och tankarna, kom med teorier det är alltid givande oavsett vad. Det finns fler som kommer från Linköping i tråden och som har kommit med viktig fakta typ: Var lite för snabb så vill editera mitt eget inlägg(men tiden hade gått ut) då jag såg att man kan missuppfatta mig lite!
*Vid närmare eftertanke så skulle jag vilja säga att jag kanske känner 10-12 pers som har toppsats och som jag tidigare skrev så är det kända nazis/högerfolk+lite annat folk som jag tror polisen inte var sena att höra av sig till.Vill bara tillägga att jag har jobbat med dessa innan,inget annat.
*Jag har flera fd vänner som bodde runt området vid tidpunkten för brottet som inte har toppsats,vill bara påpeka att jag tycker man missat många,bland annat mig själv då jag inte har särskilt långt till BP och skulle nog kunna betraktas som blond/mellanblond.
*Menade inte några särskilda "suspekta kretsar",utan mer små kompisgäng,där man vet flera som har haft en stökig uppväxt med mycket våld,alkohol och droger.Nu såg jag att GM inte hade droger i kroppen för tidpunkt för brottet men ändå.
*Det jag menade med "snacket" är att ofta här i Lkpg,när något händer,så vet många i staden om vad som hänt men inget skrivs t ex här på flashback,eller sipprar ut till polis osv.Men om detta har det varit knäppt tyst.
Får skylla på semestervinet som åkte fram tidigare!Är fortfarande lite yr
MVH
*Vid närmare eftertanke så skulle jag vilja säga att jag kanske känner 10-12 pers som har toppsats och som jag tidigare skrev så är det kända nazis/högerfolk+lite annat folk som jag tror polisen inte var sena att höra av sig till.Vill bara tillägga att jag har jobbat med dessa innan,inget annat.
*Jag har flera fd vänner som bodde runt området vid tidpunkten för brottet som inte har toppsats,vill bara påpeka att jag tycker man missat många,bland annat mig själv då jag inte har särskilt långt till BP och skulle nog kunna betraktas som blond/mellanblond.
*Menade inte några särskilda "suspekta kretsar",utan mer små kompisgäng,där man vet flera som har haft en stökig uppväxt med mycket våld,alkohol och droger.Nu såg jag att GM inte hade droger i kroppen för tidpunkt för brottet men ändå.
*Det jag menade med "snacket" är att ofta här i Lkpg,när något händer,så vet många i staden om vad som hänt men inget skrivs t ex här på flashback,eller sipprar ut till polis osv.Men om detta har det varit knäppt tyst.
Får skylla på semestervinet som åkte fram tidigare!Är fortfarande lite yr

MVH
1. Det regnade mycket den morgonen.
2. Trafiken på Djurgårdsgatan utanför ICA-butiken där mössan hittades var vid tidpunkten trafikerad.
En fråga i och med att du bott i närheten:
Brukade det stå bilar parkerade utanför ICA-butiken på morgnarna innan dom öppnade, typ runt kl 8.00?
Med tiden svalnar minnet och man glömmer så all information är intressant, polisen går idag på sparlåga med dådet, så det blir inte lättare att lösa med tiden om inte polisen hittar ett DNA som passar in.
Lite funderingar:
Det du skriver ”att det varit knäpptyst om det” kan tyda på att GM inte bodde i Lkpg vid tillfället.
GM hade inte droger eller alkohol i kroppen, endast nikotin, snus eller tobak.
1. Att han använde droger eller psykofarmaka är då inte troligt, sånt håller inte bönder på med.
2. Att han inte hade alkohol i kroppen vid tillfället kan tyda på att han körde bil vid tillfället, han är laglydig och kör inte bil när han är onykter.
3. Tittar man på mössan är den noppig och risig, ser lite bonde-sliten ut.
4. Om det nu är GM's kniv??? Även fast kniven är blodig efter dådet ser den sliten ut, nitarna är slitna, lite "jordig".
5. Kan han ha använt kniven i jobbet, typ sprättat upp gödselsäckar med, man kan skönja små vita partiklar på mössan.
Kan det vara någon ”laglydig ensam snusande bonde” som bott utanför Linköping som åkt in och gjort det helt ensam, för att ta lagen i egna händer och hjälpa sin lillebror som blivit mobbad?
Han parkerar bilen utanför ICA-butiken, går upp och väntar ut Mohammed och tar bilen tillbaks ut på landet.
Hade GM bott i närheten och var ett psykfall, eller festat hela natten med ett Nazi-gäng och var på väg hem hade det synts i blodet, alkohol, droger eller psykofarmaka.
Om han hade en bekantskapskrets borde någon lagt märke till att hans?? Butterflykniv och mössa var borta och att han bettet sig annorlunda den dagen, och troligtvis haft en skada på ena handen.
Men om det var en ensam bonde-kille ute på landet som åkte in och gjorde det är det lättare att komma undan, speciellt vid den tiden, då det inte är så mycket att göra på en bondgård i oktober.