2013-07-19, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Tack för det du skriver.
Helt klart kan det vara så att han har parkerat mopeden under ICA-taket då det regnade, och slängt mössan där för att sätt på sig hjälmen och dra vidare. Helt klart en mycke trolig teori, tack för det, wow.

Kul att ni skriver som har bott i området vid tillfället och har koll på läget.

Något vittne vad jag förstod tyckte ju GM såg "frusen" ut läste jag,skulle kunna vara för en tur med moppen tidigt på morgonen,kanske med en jacka som han la/hängde från moppen för han räknade kanske inte med att få stå och vänta på Mohammed+att det är ju lättare att veva om man är utan jacka därav att han stod och huttrade?.
För jag har som huvudteori att det inte var ett planerat mord,måste sätta mig in i Mohammeds familj+mycket mer för att ens kunna säga något men min känsla just nu är så iallafall.

Har läst lite av det du skriver och du har bra resonemang och teorier.
Håller på att läsa ikapp,finns det någon sammanfattning någonstans?.

Edit:
Kan inte sluta tänka på hur han tagit sig därifrån,sista helt säkra vittnet är utanför Ica så långt jag har fått fram just nu?Stämmer det?.
Hur ska han försvinna därifrån?.
Hur lång tid tog det innan polis var på plats och började leta?.Jag funderar på hur långt han kan ha hunnit på den tiden det tagit för polisen att komma till platsen så man få ett hum om var han kan ha varit och hur han kan ha tänkt just då.
Har GM haft blod på kläderna,armar eller byxor enligt vittnen?.
Hur har omgivningen sett ut runt familjen innan?,läste någonstans innan att pappan hade en datoraffär?,var allt som det skulle med den?.Bröderna?,ordentligt folk?.
Frågar inte just dig sovvandring utan den som har svar(gärna med källa) får gärna hojta till ,eller finns det någonstans att läsa om allt detta?.

Sry verkligen för all text men måste ha info,tror inte jag kommer lösa något dubbelmord som polisen inte löst på snart 10 år,men kul att ha något att göra
Senast redigerad av Spritzer11 2013-07-19 kl. 03:03.
Citera
2013-07-19, 03:19
Medlem
Citat:
Tack för det du skriver.
Helt klart kan det vara så att han har parkerat mopeden under ICA-taket då det regnade, och slängt mössan där för att sätt på sig hjälmen och dra vidare. Helt klart en mycke trolig teori, tack för det, wow.
Men på samma gång finns det väl okej ställen att parkera moppen på parkvägen i den lilla skogsdungen nordväst mot Västravägen. Men det beror i och för sig åt vilket håll han bor åt.
På samma gång om det regnade så kraftigt som ni säger att det gjorde måste grejen varit akut att utföra, för vem åker moppe när det regnar mycke??

Kul att ni skriver som har bott i området vid tillfället och har koll på läget.

Inte säkert att han hade tagit körkort än?,bara en tanke.Polisen sa väl att han var i 20-årsåldern?.Skulle säkert kunna vara en mogen(till utseéndet) 16-18 åring bara om man spekulerar lite.
Är sista säkra spåret vid Ica?

Men som du skriver,varför var det så akut om det regnade så mycket och han isåfall tog moppen?.
Vad är din teori angående flyktväg och var har han parkerat bilen?.

MVH
Senast redigerad av Spritzer11 2013-07-19 kl. 03:28.
Citera
2013-07-19, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritzer11
Inte säkert att han hade tagit körkort än?,bara en tanke.Polisen sa väl att han var i 20-årsåldern?.Skulle säkert kunna vara en mogen(till utseéndet) 16-18 åring bara om man spekulerar lite.
Fan jag vet inte med bil,känns som det borde uppmärksammats om det inte var en kall jävel,skulle han ställa den vid Ica isåfall med risk för att någon skulle se honom när han kommer springandes/gåendes till bilen?.
Borde han inte parkerat den längre bort än Ica isåfall?,eller var tror vi att han har bilen annars?.
Är sista säkra spåret vid Ica?
MVH
Jag tror att GM parkerade bilen utanför ICA, eller moppen under tacket som du säger, jag tror inte det var ett planerat mord, utan en planerad misshandel som urartade till mord, motivet skulle då vara att få Mohammed att sluta mobba GM's lillebror, men som sagt jag har haft andra teorier så det här behöver inte vara den sista ifrån mig.

Visst är allt lustigt, mössan gör mig tokig, att den hittas där.
Jag åkte själv mycke moppe när jag var 14-15 år och motorcykel efter det till jag var 21-22, en gammal 47-Harley-shopper bland annat, men aldrig att jag åkte då det regnade mycket, förutom när jag var tvungen att komma till jobbet.

Men om det här var ett beställningsjobb och inget impulsdåd så är det fullt tänkbart att GM åkte moppe och hade planerat allt och brydde sig inte om att det regnade mycke, jobbet skulle göras.

Mohammed har en pappa som i sin tur har en bror som hade struliga dataaffärer, konkurser. https://www.flashback.org/t158509
Mohammed har även 2 bröder, 17 och 18 år.

Själv har jag inte sysslat så länge med fallet utan kom in på det tack vare en annan person i tråden, haha.
Men det är ett intressant fall och mycke att ta på, + att polisen har lagt ner ca 30 miljoner på fallet och topsat nästan halva Linköpings ungdomar.
Det finns även tipspengar att hämta, Leif GW Person har gått in med 1 miljon kronor och familjen till Mohammed lägger upp 400 k för tips som kan få fast mördaren.
Dom stora tipspengarna gör att jag funderar på hur många som kan känna till GM's dåd.

Jag har lagt upp lite bilder, men inga länkar:
Jag har haft alla möjliga teorier så texterna till bilderna är inte relevanta.
http://imageshack.us/user/sovvandring
Annars är det att googla som gäller.
Senast redigerad av sovvandring 2013-07-19 kl. 04:18.
Citera
2013-07-19, 04:17
Medlem
Citat:
Visst är allt lustigt, mössan gör mig tokig, att den hittas där.
Jag åkte själv mycke moppe när jag var 14-15 år och motorcykel efter det till jag var 21-22, en gammal 47-Harley-shopper bland annat, men aldrig att jag åkte då det regnade mycket, förutom när jag var tvungen att komma till jobbet.

Men om det här var ett beställningsjobb och inget impulsdåd så är det fullt tänkbart att GM åkte moppe och hade planerat allt och brydde sig inte om att det regnade mycke, jobbet skulle göras.

Mohammed hade en pappa som i sin tur hade en bror som hade struliga dataaffärer, konkurser. https://www.flashback.org/t158509
Mohammed hade även 2 bröder, 17 och 18 år.

Själv har jag inte sysslat så länge med fallet utan kom in på det tack vare en annan person i tråden, haha.
Men det är ett intressant fall och mycke att ta på, + att polisen har lagt ner ca 30 miljoner på fallet och topsat nästan halva Linköpings ungdomar.
Det finns även tipspengar att hämta, Leif GW Person har gått med 1 miljon kronor och familjen Mohammaed lägger upp 400 k för tips som kan få fast mördaren.

Jag har lagt upp lite bilder, men inga länkar:
Jag har haft alla möjliga teorier så texterna till bilderna är inte relevanta.
http://imageshack.us/user/sovvandring
Annars är det att googla som gäller.

Nae det är ju det med regnet som förstör lite för moped/mc-teorin tyvärr,jag själv vet att jag tog moppen till skolan i ur och skur lat som jag var .
Vad är den senaste GM-profilen,hittade det här klippet från -08 http://www.youtube.com/watch?v=Al_dtfeZEZk .
Är detta det aktuella?,håller på att rota runt bland artiklar och datum för att se vad det sista polisen har sagt angående utseénde och rörelser osv.
GW verkar ju rätt övertygad om att GM är en yngling som bor i närheten och att det är därför polisen missat honom,jag går nog på det spåret också just nu,iallafall att det är en ynling,var han bor håller jag öppet.
Dom verkar ju veta exakt hur han rört sig efter mordena,iallafall en bit.
Skulle vara intressant att veta exakt var sista vittnesuppgiften är.

Som sagt jag hittade denna tråd igår så är helt färsk på det mesta här,även fallet då jag tidigare har haft andra intressen som tagit upp all min tid.

MVH
Citera
2013-07-19, 08:55
Medlem
envaldigtvackerdags avatar
Det är nästan så man undrar om mössan planterades för att hittas. Kanske är det inte ens GMs hår, kanske var mordet välplanerat...
Annars vore det en idiot som begick morden, och brukar inte dom åka fast?
Citera
2013-07-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envaldigtvackerdag
Det är nästan så man undrar om mössan planterades för att hittas. Kanske är det inte ens GMs hår, kanske var mordet välplanerat...
Annars vore det en idiot som begick morden, och brukar inte dom åka fast?

Det är hans hår. blodet och håret Kommer från samma person. Men jag håller med om att det är helt obegripligt att dumpa mössan där av alla ställen.
Citera
2013-07-19, 09:07
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritzer11
Nae det är ju det med regnet som förstör lite för moped/mc-teorin tyvärr,jag själv vet att jag tog moppen till skolan i ur och skur lat som jag var .
Vad är den senaste GM-profilen,hittade det här klippet från -08 http://www.youtube.com/watch?v=Al_dtfeZEZk .
Är detta det aktuella?,håller på att rota runt bland artiklar och datum för att se vad det sista polisen har sagt angående utseénde och rörelser osv.
GW verkar ju rätt övertygad om att GM är en yngling som bor i närheten och att det är därför polisen missat honom,jag går nog på det spåret också just nu,iallafall att det är en ynling,var han bor håller jag öppet.
Dom verkar ju veta exakt hur han rört sig efter mordena,iallafall en bit.
Skulle vara intressant att veta exakt var sista vittnesuppgiften är.

Som sagt jag hittade denna tråd igår så är helt färsk på det mesta här,även fallet då jag tidigare har haft andra intressen som tagit upp all min tid.

MVH

Som jag minns från tråden har ett vittne vid korset Djurgårdsgatan-Lasarettsgatan sett gm ta vägen in i Trädgårdsföreningen från Lasarettsgatan.

Ingen har sett gm utanför ICA på Djurgårdsgatan, där mössan återfanns i Metros tidningsställ.

Gm:s rörelsemönster går i en halvcirkel tillbaka i riktning mot brottsplatsen och det är konstigt om man är på flykt och befinner sig inne i Trädgårdsföreningen med alla möjliga flyktvägar bort från brottsplatsen. En slutsats är att ett fordon väntar på gm utanför ICA, en annan slutsats att gm bor alldeles i närheten av ICA och ska hem.
Senast redigerad av MossTrums 2013-07-19 kl. 09:27.
Citera
2013-07-19, 12:21
Medlem
Tipspengarna är ju också märkligt att ingen nappat på? Det talar återigen för att det är en ganska ensam person som eventuellt bor på landet. Den stora frågan är dock fortfarande varför i helv.... Han slänger mössan i tidningsstället, han kunde lika gärna åkt till station och lämnat den till polisen..

För dom som tvekar på att det började med en misshandel så undrar jag varför tanten sprang och försökte hjälpa pojken, hon borde ha sett om GM högg med kniven. Jag tror han tog upp kniven rätt sent så när tanten var nära GM så hade han börjat hugga Mohammed rejält. Övervåldet tyder på att det ej var ett planerat mord, det brister för GM på platsen av okänd anledning. Ungefär som det gjorde för en vanlig kvinnlig polis för någon dag sen, hon är polis och balla ur fullständigt med övervåld som följd.

Det jag menar är att man inte behöver vara en psykopat eller galning för att spåra ur, det kan dom flesta göra om man mår kanske dåligt eller någon retar upp en/ man känner sig hotad.

Vi letar efter en relativt vanlig kille, övertygad om det.
Citera
2013-07-19, 20:08
Medlem
Funderade en del på det där med GMs mössa. Ägare till liknande mössor skulle man nog hittat om man sugit hem på alla bevakningsfilmer som fanns på bensinmackar, köpcenter och mcdonalds-restauranger från tiden före händelsen. Några nykläckta poliser skulle sen kunna gå igenom materialet under några år och så hade man garanterat haft något att jobba vidare på. Sjukt tidskrävande men till slut måste man ju få napp och får man inte napp så får man utvidga sökområdet.

En annan variant är att kartlägga var man sålt sådana mössor och se om det går att länka ihop mössorna via bankkort till köparna och sedan köra dna-tester på dem.

Fast det här har man väl redan gjort...
Citera
2013-07-19, 20:16
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitslick
Funderade en del på det där med GMs mössa. Ägare till liknande mössor skulle man nog hittat om man sugit hem på alla bevakningsfilmer som fanns på bensinmackar, köpcenter och mcdonalds-restauranger från tiden före händelsen. Några nykläckta poliser skulle sen kunna gå igenom materialet under några år och så hade man garanterat haft något att jobba vidare på. Sjukt tidskrävande men till slut måste man ju få napp och får man inte napp så får man utvidga sökområdet.

En annan variant är att kartlägga var man sålt sådana mössor och se om det går att länka ihop mössorna via bankkort till köparna och sedan köra dna-tester på dem.

Fast det här har man väl redan gjort...

Det är mycket polisen kunnat gjort som de kanske inte har gjort: t ex spåra var mössan sålts; underkasta kniven en mikroskopisk undersökning för att utröna dess tidigare liv; forska i spåren av familjens konkursaffärer i Värmland osv.
Citera
2013-07-19, 20:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det är mycket polisen kunnat gjort som de kanske inte har gjort: t ex spåra var mössan sålts...
Man kom väl fram till att det var en mycket vanlig och billig mössa såld av någon mackkedja.
Citera
2013-07-19, 20:51
Medlem
Hur kan ingen känna igen kniven eller mössan?

Det är det mest obegripliga anser jag, det är inte bara 1 väldigt bra bevis mot GM utan 2 stycken, kniv+mössa, måste ju finnas någon där ute som känner igen mössan eller kniven eller båda 2 och kan koppla ihop det med någon person?

Vad tyder det på, är GM en riktig ensamvarg eller vad är det frågan om? Att det är någon "tuff" kille med mycket polare har jag svårt att tro på efter all fakta och information man har. Någon ensam och skötsam vanlig snubbe är nog det polisen bör söka efter, att det skulle vara någon psyksjuk person som har gjort detta är uteslutet anser jag efter alla år som gått, om nu inte Varbergmannen är skyldig men troligtvis inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in