2013-04-14, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MUFCFelix
Prismässigt är det helt enkelt inte värt det om man jämför med de andra.

Nej, det krävs att man inkluderar gratiskaffet på Max i jämförelsen för att få kalkylen att gå ihop. Men dricker man inte kaffe efter måltiden kan man lika gärna gå till McD. Särskilt nu när Max dessutom börjat anställa negerjävlar. Blev betjänad av en blåneger sist jag åt på Gamla Ullevi. Dit lär jag inte gå igen.
Citera
2013-04-14, 11:49
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej, det krävs att man inkluderar gratiskaffet på Max i jämförelsen för att få kalkylen att gå ihop. Men dricker man inte kaffe efter måltiden kan man lika gärna gå till McD. Särskilt nu när Max dessutom börjat anställa negerjävlar. Blev betjänad av en blåneger sist jag åt på Gamla Ullevi. Dit lär jag inte gå igen.

OMG, en neger jobbar där!?
Big deal?
Citera
2013-04-16, 21:36
Medlem
är det bara jag som reagerar på att max är så jävla dyrt? För att bli mätt lär man ju lägga runt 120 spänn.

donken är klart prisvänligare.
Citera
2013-04-27, 21:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej, det krävs att man inkluderar gratiskaffet på Max i jämförelsen för att få kalkylen att gå ihop. Men dricker man inte kaffe efter måltiden kan man lika gärna gå till McD.

Trodde inte någon hade kaffet på Max som en motivering att välja just Max eftersom kaffet där, enligt min mening, är de sämsta av alla snabbmatssällen. Själva idén med gratis kaffe till maten gillar jag men så är kaffet på Max sånt där automatkaffe som brukar kosta 5:- och man enbart dricker om man är i akut behov av koffein och aldrig för det är gott.

Men sure, smaken kan vara olika även om jag vill tro att McDonalds kaffe håller betydligt högre kvalité. (När jag är utomlands blir jag alltid glad om det finns en McDonalds just för att jag då hittat ett ställe som kan erbjuda mig bra kaffe, väljer hellre McDonalds kaffe framför tex Starbucks)

Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
är det bara jag som reagerar på att max är så jävla dyrt? För att bli mätt lär man ju lägga runt 120 spänn.

Oh fan, konstigt, läste i Aftonbladet eller Expressen att Max var de enda som behållit det lägre priset efter momssänkningen medans både McDonalds, Sibylla och BK hade höjt priset lite grand i taget så de är som innan momsen sänktes.
Citera
2013-04-29, 12:20
Medlem
Marahutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX

Jag säger tvärtom. Max är det du får mest mat för pengarna.

Originalmål på Max kostar 62 kr.

Motsvarande på McDonalds blir QP eller McFeast, vilket jag blir mindre mätt på än ett Originalmål.

En Whopper på BK kostar väl 75 kr, vilket är mer mat än ovannämnda, men också dyrare.

En Cheeseburgare på Max kostar förövrigt bara 14. Och den är mer som två stycken Donken-cheese.

Min slutsats är att McDonalds är dyrast, minst mättnad för pengarna.
Citera
2013-04-29, 17:11
Medlem
Förstår mig inte på folk som tycker Max' kaffe är äckligt.

Jag gillar det!
Citera
2013-04-29, 17:38
Medlem
buffalos avatar
Tycker att de här nya "De Luxe"-burgarna är alldeles för små och dyra.

Max var helt klart bättre med den gamla De Luxen med två platta kött och det vanliga brödet. Friscobröd är som svampig bulldeg.
Citera
2013-04-29, 22:57
Medlem
Någon som testat deras nylanserade sallader, förresten?
Citera
2013-04-29, 23:27
Medlem
När blev MAX en restaurang ?
Citera
2013-04-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Där har filosoferna något att bita i som omväxling till sitt abstrakta estetflum!
Citera
2013-04-30, 06:28
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga

Citat:
Ursprungligen postat av HardCoar
Där har filosoferna något att bita i som omväxling till sitt abstrakta estetflum!

Tja, som säger det själv i alla fall... "Max Hamburgerrestauranger AB"
http://www.max.se/sv/Om-Max/Foretaget/

Jag gillar dom, synd bara att man måste säga till om bestick i sthlm (bara käkat där en gång, för 20 år sen, kanske har dom blivit bättre)

Lite längre norröver så är det självklart att man inte ska käka som ett djur.
Citera
2013-05-01, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Oh fan, konstigt, läste i Aftonbladet eller Expressen att Max var de enda som behållit det lägre priset efter momssänkningen medans både McDonalds, Sibylla och BK hade höjt priset lite grand i taget så de är som innan momsen sänktes.

Orginalmål/Maxmål kostade 59 efter momssänkning, kostar 62 i dag

Lyxshake 32 -> 37

Cheese&Bacon 79 -> 83

Triple Cheese 79 -> 85

Dagens lunch 53 -> 59

Low carb 49 -> 55

Det är en återgång till i princip de ursprungliga priserna, inom ett år av momssänkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in