2013-05-28, 22:33
Medlem
Snubblade över Lindesbergs lagliga vägg facebooksida.

https://www.facebook.com/HillstreetART?fref=ts
Citera
2013-06-03, 19:52
Medlem
iJWMNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadegorelse
Snubblade över Lindesbergs lagliga vägg facebooksida.

https://www.facebook.com/HillstreetART?fref=ts

nice med rise&tos
Citera
2013-06-10, 13:58
Medlem
boniers avatar
Händer de något?
Citera
2013-06-16, 14:21
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Vid gustavsvik är det ju en stor tågtunnel som det brukar vara en massa reklamposters i. Postersarna var borta och det var en piece under signad 89? är deb verkligen från 89 och vad är det för pieces?
Citera
2013-07-18, 23:46
Medlem
Har blivit sjukt intresserad av Grafifti den senaste tiden!
Är det bara att börja måla eller finns det regler man måste följa...Så att man inte får stryk av någon random snubbe någon dag för att ha sprejat på fel plats?

Uppskattar alla svar och alla tips!
Citera
2013-07-19, 00:14
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperboii
Har blivit sjukt intresserad av Grafifti den senaste tiden!
Är det bara att börja måla eller finns det regler man måste följa...Så att man inte får stryk av någon random snubbe någon dag för att ha sprejat på fel plats?

Uppskattar alla svar och alla tips!

Kanske fel tråd att posta i?
https://www.flashback.org/t1549191 skulle sitta bättre där.
Läs igenom tråden till att börja med så förstår grunderna (ge fan i gatan de kommande månaderna, eller åtmindstånde ställen där folk kan se dinna verk)

Men det första man gör i graffiti världen (som många verkar ha missat),
plocka fram blyerts-pennor och ca 1000000 blanka papper (kanske tar i lite) och börjar skissa, skissa skissa och skissa till fingrarna blöder och sen skissar du lite till (skissa enkla grejer typ tänk Arial Bold eller bokstäverna på tagentbordet)
SIMPELT SIMPELT!
Lär dig även hur man bygger upp bokstäverna med boxer.
Snälla gör inte misstaget att tro att man är bra efter 4 månader, det tar TID!

Och en till grej, You suck until further notice!

That's it, skissa och stay strong

Bjusar på alla stav och grammatiska fel och mennar inte att skrämma dig, har inte riktigt nyktrat till än
Citera
2013-07-19, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Kanske fel tråd att posta i?
https://www.flashback.org/t1549191 skulle sitta bättre där.
Läs igenom tråden till att börja med så förstår grunderna (ge fan i gatan de kommande månaderna, eller åtmindstånde ställen där folk kan se dinna verk)

Men det första man gör i graffiti världen (som många verkar ha missat),
plocka fram blyerts-pennor och ca 1000000 blanka papper (kanske tar i lite) och börjar skissa, skissa skissa och skissa till fingrarna blöder och sen skissar du lite till (skissa enkla grejer typ tänk Arial Bold eller bokstäverna på tagentbordet)
SIMPELT SIMPELT!
Lär dig även hur man bygger upp bokstäverna med boxer.
Snälla gör inte misstaget att tro att man är bra efter 4 månader, det tar TID!

Och en till grej, You suck until further notice!

That's it, skissa och stay strong

Bjusar på alla stav och grammatiska fel och mennar inte att skrämma dig, har inte riktigt nyktrat till än

Oj sorry för felpost!
Tack för tipset, jag har redan börjat skissa... Vill så sjukt gärna gå ut och göra något. Inte för att jag är bra på¨det eller något men jag letar bara efter en kick tror jag haha.
Aja ska läsa lite böcker också och skissa såklart.
Tack så hemskt mycket för tipset!

Mvh
Citera
2013-07-19, 03:47
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperboii
Oj sorry för felpost!
Tack för tipset, jag har redan börjat skissa... Vill så sjukt gärna gå ut och göra något. Inte för att jag är bra på¨det eller något men jag letar bara efter en kick tror jag haha.
Aja ska läsa lite böcker också och skissa såklart.
Tack så hemskt mycket för tipset!

Mvh

Hoppas jag inte skrämde dig det är självklart ok om du går ut och målar, jag menar jag kan ju inte stoppa dig och tänker inte häller göra det, varje liten tag bidrar till graffiti scenen, ville bara inte att du skulle ut och kötta dåliga grejer och på så sätt smutskasta ditt namn.
Men om du nu vill ut och måla så gör det på ett lite mer undangömt ställe innan du försöker dig på något större
Citera
2013-07-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Hoppas jag inte skrämde dig det är självklart ok om du går ut och målar, jag menar jag kan ju inte stoppa dig och tänker inte häller göra det, varje liten tag bidrar till graffiti scenen, ville bara inte att du skulle ut och kötta dåliga grejer och på så sätt smutskasta ditt namn.
Men om du nu vill ut och måla så gör det på ett lite mer undangömt ställe innan du försöker dig på något större

Ja absolut, är väldigt blyg så det kommer inte hända tills jag har lärt mig en del om graffiti.
Du skrämmer mig i rätt riktning, hehe.
Citera
2013-08-14, 23:09
Medlem
RIKSKRIMs avatar
För den intresserede har det dykt upp en del gammalt från 1989 i Örebro!
Citera
2013-08-26, 20:41
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Någon som har koll på vem det var som torskade inatt på Fabriksgatan? Har inte hunnit dit och kollat.
Citera
2013-08-26, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
Någon som har koll på vem det var som torskade inatt på Fabriksgatan? Har inte hunnit dit och kollat.

Inget som ska nämnas här ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in