2013-04-07, 17:47
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Vad hände med butiken som skulle öppnas i örebro? Blir det nått eller var det troll?
Citera
2013-04-07, 18:59
Medlem
Glad packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OgnomAmtef
Vad hände med butiken som skulle öppnas i örebro? Blir det nått eller var det troll?

Händer titt som tätt att någon kommer med idén att starta en butik med burkar, men det rinner alltid ut i sanden.
För att få en sådan bussiness att gå runt krävs nog en väldigt billig lokal alternativt en lokal som är kombinerad med sitt vanliga boende, samt onlinebutik.
Finns helt enkelt inte tillräckligt med målare i örebro för att få butiken att gå runt annars.
Skulle vara roligt om någon provade dock. Kanske går om man säljer kläder, skates etc också.

Och till Rikskrim. Snubbarna i GH må ha en egen stil men jag med flera tycker att den är riktigt fet så håll käften och sluta spela Allan. Dom har dessutom målat i cirka ett decenium samt målat mer tåg än du har dragit tags på papper, så att kalla dom för toys visar bara hur lite du kan om örebroscenen och graff i övrigt.
Senast redigerad av Glad pack 2013-04-07 kl. 19:06.
Citera
2013-04-19, 15:20
Medlem
MangeSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad pack
Händer titt som tätt att någon kommer med idén att starta en butik med burkar, men det rinner alltid ut i sanden.
För att få en sådan bussiness att gå runt krävs nog en väldigt billig lokal alternativt en lokal som är kombinerad med sitt vanliga boende, samt onlinebutik.
Finns helt enkelt inte tillräckligt med målare i örebro för att få butiken att gå runt annars.
Skulle vara roligt om någon provade dock. Kanske går om man säljer kläder, skates etc också.

Och till Rikskrim. Snubbarna i GH må ha en egen stil men jag med flera tycker att den är riktigt fet så håll käften och sluta spela Allan. Dom har dessutom målat i cirka ett decenium samt målat mer tåg än du har dragit tags på papper, så att kalla dom för toys visar bara hur lite du kan om örebroscenen och graff i övrigt.

Lyckades komma över en större kvantitet färg utan att starta en affär så jag köper hem stora mängder som privatperson istället direkt ifrån Montana. Kolla in Örebro Graffiti så står det lite priser m.m där.

Förövrigt tänkte jag informera om att det är en Gatufestival i Örebro i slutet maj början juni där möjligheten till att få måla finns. Kontakta mig för mera info, lämna mailadress så kan jag vidarebefodra inbjudan också.
Citera
2013-05-07, 22:01
Medlem
Ericjoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Det jag sett har varit OK. Verkar bestå av bleis/oblä(?) och ohel. Men vad vet jag.

Nu är jag inte ute så värst mycket i örebro, åtminstone inte utanför centrum men tycker att scenen verkar rätt så död? Eller vilka områden ska jag ut till för att få se något action på gatan? Det enda jag märker är chs och gh som verkar leverera feta panels varje vecka, men har inte sett en ny piece någon annan stans än på tåg och kanske någon enstaka linjegrej... upplys mig! vart ska jag gå för att få se örebros scen? eller måste jag göra scenen själv..?

Jadu, vore kul och se lite action i örebro. sho börjar dyka upp här och där. sens är med i sho i alla fall men var det inte sens och amer som torskade?
Senast redigerad av Ericjoe 2013-05-07 kl. 22:03. Anledning: felskrivet
Citera
2013-05-09, 16:09
Medlem
boniers avatar
http://www.lindesberg.se/10/om-webbplatsen/kalendern/kalender/4-30-2013-invigning-av-graffitivagg.html

Om någon sitter på mer info så är jag tacksam.

Tillexempel längd och höjd på väggen. Gärna bilder.
Citera
2013-05-09, 17:39
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonier
http://www.lindesberg.se/10/om-webbplatsen/kalendern/kalender/4-30-2013-invigning-av-graffitivagg.html

Om någon sitter på mer info så är jag tacksam.

Tillexempel längd och höjd på väggen. Gärna bilder.
2.5 meter hög har jag för mej och betongvägg...
Citera
2013-05-09, 17:50
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Föresten, Finns arlafamet kvar och hur lugnt är det?
Citera
2013-05-14, 20:42
Medlem
Coversalls avatar
Någon som vet vad "Tos" står för, ifall det står för något! Dom har ett par tunga målningar kvar även om jag tycker dom har varit lite lugnare än för! Ett par nya tags är allt jag sätt i Karlskoga men det har ju varit vinter och kallt ett tag nu
Citera
2013-05-14, 20:53
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coversall
Någon som vet vad "Tos" står för, ifall det står för något! Dom har ett par tunga målningar kvar även om jag tycker dom har varit lite lugnare än för! Ett par nya tags är allt jag sätt i Karlskoga men det har ju varit vinter och kallt ett tag nu
Är väl inte så viktigt vad det står för egentligen. Många crews har inte ens någon "bestämd betydelse".

Ang. örebro börjar jag tröttna på avsaknaden av fames. PMa gärna (eller skriv i tråden om det tål att stekas för den delen) om du har ett förslag på ett BRA fame, har kutat runt i diverse skogar och kikat på gamla militärföråd men det verkar inte finnas något som faktiskt används som fame. Har även vart och letat efter den gamla "skjutbanan", men allt jag fann var rivningsmassor. Har via UE-forat kollat efter andra skjutbanor i området, men det verkar byggas bostäder över platsen där de ska ligga. Har sprungit runt på kyrkogården också för den delen, men tycker inte att någon vägg är tillräckligt lugn för att dricka bärs och måla vid några timmar en lördagseftermiddag. Kan ju tillägga att jag inte är speciellt hemma i staden heller, besöker ibland, så är inte helt omöjligt att jag missat något som vart rakt under näsan på mig hela tiden. Har funderat på ett par ödekåkar vid gamla arla, men känns som man måste smyga sig dit och hålla sig tyst som en mus. Har även kikat in en ödekåk i "vasa" som dock verkar bommad.
Citera
2013-05-14, 22:39
Medlem
Coversalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Är väl inte så viktigt vad det står för egentligen. Många crews har inte ens någon "bestämd betydelse".
.
nej absolut inte, något jag undrat över ett tag bara

RBV har kommit upp ett med ett par målningar och tags, har även sätt en kobra och även drench tag, någon som vet mer? Tänkte eftersom det för ett tag sen fanns målare(kobra och även drench eller om det är samma person) som målade för RBV fast inte i Örebro trakterna ju, eller har jag fel ? :S allt måste kommit ungefär samtidigt!
Citera
2013-05-21, 10:55
Medlem
Ericjoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OgnomAmtef
Föresten, Finns arlafamet kvar och hur lugnt är det?

Ja det finns kvar, rätt lugnt är det också
Citera
2013-05-23, 21:12
Medlem
RIKSKRIMs avatar
För er som missat det så fick HORC hela framsidan på veckans Örebroar'n! (lokaltidning i Örebro som fotot en förbjudet bad-skylt där HORC kladdat)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in