Utgångsraden/
1. Djurgården-IFK Norrköping
1
2. Assyriska-Ängelholms FF
1
3. Athletic FC United-Nyköpings BIS
1
4. BK Forward-IFK Luleå
1
5. Selånger-IK Frej Täby
1
6. Umeå FC-Västerås SK FK
1
7. Trelleborg-Karlstad BK
X
8. Aalborg-FC Köpenhamn
X
9. Bröndby-FC Vestsjælland
X
10. FC Honka-KuPS
1
11. JJK Jyväskylä-FC Inter Åbo
1
12. Turku PS-FF Jaro
1
13. Grasshoppers-Basel
X
M 16/
1
1 2
1 2
4. BK Forward-IFK Luleå
1 2
5. Selånger-IK Frej Täby
1 2
1
X
8. Aalborg-FC Köpenhamn
X
X
10. FC Honka-KuPS
1
1
12. Turku PS-FF Jaro
1
13. Grasshoppers-Basel
X
U 3-6-50/
http://hem.bredband.net/b104184/gara...ell_u_3650.htm
1
1 2 1
1 2 1
4. BK Forward-IFK Luleå
1 2 1
5. Selånger-IK Frej Täby
1 2 1
1
1 X 2 X
8. Aalborg-FC Köpenhamn
1 X 2 X
1 X 2 X
10. FC Honka-KuPS
1
1 2 1
12. Turku PS-FF Jaro
1
13. Grasshoppers-Basel
1 X X
Helgarderar Trelleborg som aldrig känns säkra och nu tar emot ett Karlstad som behöver lite poäng och är bättre på att ta dessa borta än hemma. Sen är 86 % på ett Div 1-lag väldigt inbjudande att gardera - såå stor skillnad är det nog inte bland dessa två.
Premiärmatcherna i danska Superligan blir även de helgarderade. Mästarlaget FC Köpenhamn kan vara lite luriga i början på säsongen och har även såld supertalangen Corneliussen till Cardiff. Har fortfarande riktigt bra spelare på samtliga platser - ingen tvekan om det och även Corneliussens ersättare Pourie är en mycket habil måskytt.
Men jag tror att de kan få problem mot Ålborg som gillar att rulla boll och oftast gör ett par mål hemma - dock har även Ålborg såld en offensiv profil (Helenius till Aston Villa) och bortaförlusten i EL-kvalet till georgiska Dila Gori med klara 3-0 varslar såklart illa. Den försiktiga kör nog X2 här (FCK är bra på att kriga sig till poäng), men jag drar själv till med en helgardering - Ålborg är precis ett sådant lag som kan förlora 3-0 en torsdag i Georgien mot nobodys och sen slå mästarlaget från egna ligan tre dagar senare med samma siffror.
Även forna storheten Bröndby helgarderas. Ny tränare, ny kapten, ny målvakt och en trupp där det tagits in en del unga spelare (dock inte säkert att mer än en kommer att spela imorgon) kan bli lite väl mycket att få i harmoni redan i premiären. Hemmafördelen väger tungt, men Bröndby-fansen har varit hårt testade senaste åren och nu krävs det resultat. Motstånderen är nykomlingen Vestsjälland - de har värvat friskt med profiler som Lumb (Zenit Petersborg), Kristiansen (Bröndby) och Sörensen (Cottbus) - alla tre får anses som gedigna förstärkningar av en nykomling som rutinmässigt döms ute av diverse experter innan de har fått en chans att visa upp sig. Jag tycker man bör ge Vestsjälland en chans för poäng - nykomlingar brukar vara bäst i början på en säsong och mot ett Bröndby som har haft så mycket oro är det inte otänkbart att vi kan få en liten premiärskräll. Go go Vestsjälland
Övriga matcher har jag inga speciella tankar kring - är lite nervös vid spiken på Djurgården, men jag har låtit hjärtat tala där.
Lycka till med kupongerna - nu sätter vi tretton (yeah right

)