2013-07-21, 15:18
Medlem
Quadratics avatar
Chansar bort överstreckade Bröndby som AndraSortering var inne på redan igår samt likaledes Honka som jag hoppas är lite slitna efter Europaspelet.

R24
1. Djurgården-IFK Norrköping X 2
2. Assyriska-Ängelholms FF 1 X 2
3. Athletic FC United-Nyköpings BIS 1

4. BK Forward-IFK Luleå 1
5. Selånger-IK Frej Täby 2
6. Umeå FC-Västerås SK FK 1

7. Trelleborg-Karlstad BK 1 X 2
8. Aalborg-FC Köpenhamn 2
9. Bröndby-FC Vestsjælland X 2

10. FC Honka-KuPS X 2
11. JJK Jyväskylä-FC Inter Åbo 1
12. Turku PS-FF Jaro 1 X 2
13. Grasshoppers-Basel 2

Kör ett mer favortibetonat R16 också men det hinner jag inte lägga upp nu för det verkar som att barnen tycker min lugna stund här på balkongen är över för denna gång.
Senast redigerad av Quadratic 2013-07-21 kl. 15:27. Anledning: Stavfel
Citera
2013-07-21, 17:30
Medlem
AndraSorterings avatar
Följer Bröndy-Vestsjälland på dansk sportradio - Vestsjälland börjar positivt.....

Matchen försenad en kvart pga problem med att få publiken in i tid....

...Bröndby leder
Senast redigerad av AndraSortering 2013-07-21 kl. 17:52.
Citera
2013-07-21, 18:40
Medlem
AndraSorterings avatar
Vestsjälland utjämnar

Sörensen (kom från Cottbus 2.Bundesliga är det väl?)

1-1

Go Go Vestsjälland

Det blev 1-1 (tack för den...ja halvskräll åtminstone)

Klart som fan att DIF är på väg att förlora då (läs: ingen chans för tretton då) - kom igen nu, DIF !
Senast redigerad av AndraSortering 2013-07-21 kl. 19:11.
Citera
2013-07-21, 20:43
Medlem
AndraSorterings avatar
Och nu leder Ålborg med 2-1 - nog sätter jag inte tretton rätt, men det känns ändå bra att ha varit (än så länge) rätt ute i de danska matcherna.

edit/ Där slutade det - vinst för Ålborg.

Får in lite vinst minsann (10: or)

Tack för denna gången - nya tag på torsdag.
Senast redigerad av AndraSortering 2013-07-21 kl. 20:57.
Citera
2013-07-21, 21:03
Medlem
Quadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Och nu leder Ålborg med 2-1 - nog sätter jag inte tretton rätt, men det känns ändå bra att ha varit (än så länge) rätt ute i de danska matcherna.

Grattis! Snyggt tippat! Även tior är sköna att sätta såna här omgångar när de ger mer än 100 kronor styck. Hur många blev det tillslut?
Citera
2013-07-21, 21:06
Medlem
Citat:

Bra Jobbat!

Själv blev det en 9a
Citera
2013-07-21, 21:58
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quadratic
Grattis! Snyggt tippat! Även tior är sköna att sätta såna här omgångar när de ger mer än 100 kronor styck. Hur många blev det tillslut?

Skrev lite fel - det blev bara en tia (106 kr) - Var faktisk nära mycket mer, men hade behövt antingen DIF-, AFC United eller Turku-seger för att hoppa upp ytterligare på 'prispallen' - och man må ju säga att DIF o AFC var ganska långt borta, men Turku såg ju ut att vinna, men ack...ack..

M 16-systemet har jag nio rätt, men också där hade ett mål till antingen Karlstad, FCK eller Turku resulterat i hysfad återbäring (sett till insatsen på endast 16 kr)....

Således ingen jättevinst, men jag tycker vi närmar oss....

Kanske borde man dra ner lite på trav- odds och lottospelet och gå all-in på tipset ett halvår?

Jag spelar ändå bort drygt ett par tusen i månaden (det är vad jag har råd med för närvarande) + alla vinster under 1 000....och tipset är nog det jag känner mig mest hemma i (även om trav ju är skitkul)

Får se hur det blir med det där - jag är ju ganska spontan av mig - det jag bestämmer mig för den ena dag är inte så ofta vad jag faktisk gör den nästa dag....
Senast redigerad av AndraSortering 2013-07-21 kl. 22:02.
Citera
2013-07-21, 23:38
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Skrev lite fel - det blev bara en tia (106 kr) - Var faktisk nära mycket mer, men hade behövt antingen DIF-, AFC United eller Turku-seger för att hoppa upp ytterligare på 'prispallen' - och man må ju säga att DIF o AFC var ganska långt borta, men Turku såg ju ut att vinna, men ack...ack..
Grattis! Snyggt spelat!

Citat:
Kanske borde man dra ner lite på trav- odds och lottospelet och gå all-in på tipset ett halvår?
Det tycker jag låter som en utmärkt idé. Om ett par veckor när de stora ligorna drar igång så blir ju tipset återigen det stora helgnöjet!
Citera
2013-07-21, 23:45
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Grattis! Snyggt spelat!

Det tycker jag låter som en utmärkt idé. Om ett par veckor när de stora ligorna drar igång så blir ju tipset återigen det stora helgnöjet!
Ojojoj, säg mig att jag inte vet något eller har kollat upp om dom andra ligorna men när börjar dom. Dessa ligor som ska starta och vilka är det?
Citera
2013-07-21, 23:53
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ojojoj, säg mig att jag inte vet något eller har kollat upp om dom andra ligorna men när börjar dom. Dessa ligor som ska starta och vilka är det?
Premier League, Bundesliga, Serie A och La Liga framför allt. Men även andra ligor brukar ju dyka upp på tipset med jämna mellanrum. De flesta börjar i mitten/slutet av augusti.
Citera
2013-07-22, 00:00
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Premier League, Bundesliga, Serie A och La Liga framför allt. Men även andra ligor brukar ju dyka upp på tipset med jämna mellanrum. De flesta börjar i mitten/slutet av augusti.
Såg att PL startar den 17 Augusti och jag bara älskar till den dagen kommer då! Även de lägre divisionerna i det engelska utbudet! Inte heller fel med spansk och italiensk fotboll men jag måste säga att den engelska fotbollen är nog bäst
Citera
2013-07-22, 00:21
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.

Tyskland/

Bundesligan/ 9. augusti (en liga som förtjänar mycket mer uppmärksamhet - det är så mycket mer än bara Bayern och Dortmund. Själv är jag ganska svag för Werder Bremen och Gladbach)

http://www.bundesliga.de/de/

Frankrike/ 9. augusti (intressant hur Monaco kommer att klara sig)

http://www.ligue1.com/

England/

Championship/ 2.augusti (Championship är förvisso bara nästbäst i England, men det finns många klassiska lag därnere och sen är det är jävligt intressant liga att följa)

http://www.football-league.co.uk/pag...,10794,00.html

Premier League/ 17.augusti

http://www.premierleague.com/en-gb.html

Spanien/

La Liga/ 18.augusti

http://www.lfp.es/home.aspx

Italien/

Serie A/ 24.augusti (har gått ner i kvalité, men fortfarande intressant dock...)

Jag länkar såklart till Serie A:s officiella hemsida, men tycker faktisk att football-italia är bättre....

http://football-italia.net/

http://www.legaseriea.it/it (officiella hemsida för Serie A)

Dessa ligor är väl de som flest fotbollfans följer......
Senast redigerad av AndraSortering 2013-07-22 kl. 01:16. Anledning: ändrade datum från 3. till 2. augusti i Championship
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in