2013-10-13, 12:35
Medlem
SaturdayLeys avatar
M256

1. Bradford-Tranmere 1
2. Coventry-Sheffield U 1
3. Alcorcon-Numancia 1X

4. Hércules-Eibar 1 2
5. Tenerife-Mallorca X2
6. Real Zaragoza-Ponferradina 1 2

7. Bari-Crotone 1 2
8. Carpi-Novara X2
9. Juve Stabia-Cesena 2

10. Lanciano-Ternana Calcio 1
11. Palermo-Pescara 1X
12. Siena-Avellino 1 2
13. Varese-Trapani Calcio 1
Citera
2013-10-13, 13:08
Medlem
Woffeltoffels avatar
M72

1. Bradford-Tranmere 1
2. Coventry-Sheff. U 1 2
3. Alcorcon-Numancia 1
4. Hércules-Eibar 1X
5. Tenerife-Mallorca 1X2
6. Zaragoza-Ponferrad 1X2
7. Bari-Crotone X
8. Carpi-Novara 1X
9. Juve Stab-Cesena X
10. Lanciano-Tern Calc 1
11. Palermo-Pescara 1
12. Siena-Avellino X
13. Varese-Trap Calc 1

Mycket chansningar från min sida där jag värderar hemmaplansfördel rätt högt.
Citera
2013-10-13, 13:18
Medlem
1.Bradford - Tranmere 1X2 (1)
2.Coventry-Sheffield U 1X2
3.Alcorcon - Numancia 1
4.Hércules - Eibar 1
5.Tenerife-Mallorca 1
6.Zaragoza - Ponferradina 1X
7.Bari - Crotone 1
8.Carpi - Novara X
9.Juve Stabia - Cesena 2
10. Lanciano - Ternana 1X2 (1)
11. Palermo - Pescara 1X2 (1)
12.Siena - Avellino 1X2 (1)
13.Varese - Trapani Calcio 1X2 (1)

Villkor: Minst 4 av 5 tecken inom parentes måste gå in

66kr
Citera
2013-10-13, 13:43
Medlem
R3-3-24
1. Bradford-Tranmere 1
3. Alcorcon-Numancia 1X2

4. Hércules-Eibar 1
5. Tenerife-Mallorca X2
6. Real Zaragoza-Ponferradina 1

7. Bari-Crotone 1X2
8. Carpi-Novara X2
9. Juve Stabia-Cesena 2

10. Lanciano-Ternana Calcio 1X2
11. Palermo-Pescara 1
12. Siena-Avellino 1
13. Varese-Trapani Calcio 1X

Lycka till!
Citera
2013-10-13, 14:05
Medlem
AndraSorterings avatar
Än en gång många stora favoriter på eurotipset - sju stycken på över 60 % - inte lär väl samtliga storfavoriter vinna?

League One/

Bradford har ett par killar (försvar) borta på landslagsuppdrag, men visar stark form och tar emot ett Tranmere, som har det tufft. Skador, dåliga resultat och mål har man tydligen inte förmågan att göra...suck
Jag ger ändå Tranmere en chans för poäng, nu när Bradford får möblera lite runt på försvaret - kanske onödigt, men jag betalar för både favoritseger och en bortaskräll här.
Utg: 1 / Gard: 1 2

Coventry startade säsongen med tio minuspoäng, men kör på oavsett. Hade varit topp tio i vanliga fall och kanske kommer dit ändå? Sheffield Utd - ja, vad fan har gått snett för dom? Inte en vinst på tretton matcher, manager Weir har fått sparken och ytterligare har en trio dragit iväg på landslagsuppdrag. Således en stark hemmafavorit här och här är jag med experterna - Coventry bör vinna....jag spikar ettan. Utg: 1 (SPIK)

Källor:
http://www.teamtalk.com/league-one
http://www.bbc.co.uk/sport/football/fixtures

Liga Adelanta/ (som jag felaktigt trodde var Segunda Divison....spansk 2:a liga hursomhelst)

Nu blir det svårt, men man försöker ändå

Alcorcon får utgångstecknet mot Numancia, men jag väljer att helgardera på min systemkupong. Numancia sliter i det på bortaplan, men ser ut att veta hur man gör mål och starkt att ta poäng mot Gijon i senaste matchen. Utg: 1 / Gard: 1X2

Hercules, lite missvisande namn sett till tabellplaceringen, visar inte mycket styrka. En vinst på åtta ligamatcher betyder topp tre - från botten. Hemmastatsen är okej och man lär väl hänga sitt hopp på detta inför dagens match. Nu väntar Eibar som inte heller har mycket att komma med, men ändå har lättare att göra mål borta (fem stycken) än när man spelar hemma (ett mål).
Kan vi ha att göra med ett lag som trivs bäst med underdog-stämpeln? Är det kanske här vi hittar en liten skräll?
Jag chansar på bortaseger (19 %), men tar med krysset. Utg: 2 / Gard: X2

Tenerife har ö-derby mot Mallorca - såna brukar sluta i kryss, men Tenerifes magra målskörd (endast 4 gjorda och nästan tre gånger så många emot) lockar inte alls till att tro på poäng här... Mallorca har inte samma problem, men har även de problem med det defensiva. Men eftersom fotboll handlar om att göra mål så får Mallorca segertippet - krysset tas med...just in case.
Utg: 2 / Gard: X2

Zaragoza (13 i tabellen) har fem mål på två senaste, men tycks ha det tufft mot topplagen (förluster mot Lugo o Recreativo från topp tre) - dagens motståndare Ponferradina befinner sig däruppe, detta kan dock snabbt vända eftersom det är ganska tätt (endast tre poäng mellan 5-14). Det här tror jag kan sluta hursomhelst - Utg: X / Gard: 1X2

Källa: http://www.lfp.es/en/liga-adelante

Serie B/

Tror att Serie B bjuder på en rad favoritsegrar idag - särskild de fyra sista matcherna verkar vara starka ettor. Stark form generellt på Lanciano, Siena och Varese. Alla dessa spikas.

Palermo sparkade Gattuso (visste inte ens han var tränare...) och har fått lite medvind efter detta. Stark trupp (enligt experterna) och ska väl ses med bra chans mot Pescara som absolut inte har mycket medvind, men kryssa ser de ut att vara bra på (fem på åtta) - så här blir det gardering.
Utg: 1 / Gard: 1X

Bari kan visa fram en fin hemmastatistik (dock bara tre matcher) med 2-1-0 och endast ett mål emot, men inte bjuder man fansen på många mål hemma - bara tre stycken so far. Håller till i nedre hälften av tabellen, men borde ha varit mittlag - tre poängsavdraget är orsaken till detta. Crotone blandar och ger borta, man vinner lite, men förlorar lite mer - kryssa kan man också.... - ett lag som kan tacka sitt hemaspel för sin topp tio-placering. Jag kan inte bli klok på detta. Det får bli kryss som utgångstecken, men helgardering på systemkupongen.
Utg: X / Gard: 1X2

Chansspik på krysset i Carpi - Novara, där både tycks ha det lite svårt med målgörandet och särskild Novaras tre kryss på fyra bortamatcher ger tro på att denna spik kan gå hem. Om man har lite fler pengar, kan man ju gardera....
Utg: X (SPIK)

Juve Stabia - Cesena halvgarderas X2. Är man topp fem och kan framvisa två segrar på tre bortamatcher, då ska man hämta poäng mot nästjumbon i Serie B.
Utg: 2 / Gard: X2

Källor:
http://www.football-italia.net/Serie...4/league-table
ViTippa (tidningen)

Så många var orden - nu blir det spännande att se om man har 'tänkt rätt' eller om det blir en av de inlägg där man efteråt tänker 'varför skrev jag det där....'

Utgångsraden och system i nästa inlägg.

Lycka till pojkar......
Senast redigerad av AndraSortering 2013-10-13 kl. 14:10.
Citera
2013-10-13, 14:18
Medlem
AndraSorterings avatar
Utgångsraden/

1. Bradford-Tranmere 1
3. Alcorcon-Numancia 1

4. Hércules-Eibar 2
5. Tenerife-Mallorca 2
6. Real Zaragoza-Ponferradina X

7. Bari-Crotone X
8. Carpi-Novara X
9. Juve Stabia-Cesena 2

11. Palermo-Pescara 1
12. Siena-Avellino 1

R 3-3-24 + 2 MG/

http://hem.bredband.net/b104184/gara...ell_r_3324.htm

1. Bradford-Tranmere 1 2
3. Alcorcon-Numancia 1 X 2

4. Hércules-Eibar X 2
5. Tenerife-Mallorca X 2
6. Real Zaragoza-Ponferradina 1 X 2

7. Bari-Crotone 1 X 2
8. Carpi-Novara X
9. Juve Stabia-Cesena X 2 M

11. Palermo-Pescara 1 X M
12. Siena-Avellino 1
Citera
2013-10-13, 15:36
Medlem
1. Bradford - Tranmere 1
2. Coventry - Sheff.U 1 X
3. Alcorcon - Numancia 1

4. Hércules - Eibar 1 2
5. Tenerife - Mallorca 1 X
6. Zaragoza - Ponferrad 1

7. Bari - Crotone X 2
8. Carpi - Novara 2
9. Juve Stab - Cesena 2

10. Lanciano - Tern Calc 1 X
11. Palermo - Pescara 1 X
12. Siena - Avellino 2
13. Varese - Trap Calc

Mitt roliga R-0-7-16 Lycka till alla speltorskar!
Citera
2013-10-13, 16:38
Medlem
Sitter och tittar på Bari - Crotone..

Den är uppgjord, finns ingen annan förklaring.

Bari leder skottstatistiken med 19-4 på mål och 19-4 utanför mål. Bari missade en straff och har missat jättelägen.

Så fort Crotone gjorde 2-0 så reducerade Bari till 2-1 men sen "låste" sig spelet för dom igen.

Italiensk fotboll

Edit: Rött kort på Bari dessutom..
Senast redigerad av Emanresu 2013-10-13 kl. 16:42.
Citera
2013-10-13, 16:49
Medlem
AndraSorterings avatar
Ja, ja - blir nog att nöja sig med att hoppas på tio rätt redan efter den första handfull matcher har spelats.....

Nu väl - var ju ändå lite roligt att studera tabeller och lag från Liga Adelante (vad fan är det för namn??) och Serie B - inte så ofta det händer.

Lite fattigare, men ändå lite klokare.....eller nåt
Citera
2013-10-13, 17:26
Medlem
Quadratics avatar
Juve Stabia suger hängpung.

Ser att flera här lirade emot dem. Och det gjorde ni rätt i så här i efterhand. Själv spikade jag dem.

Nåväl, fortfarande chans på 11 i alla fall. Men det lär ju inte inträffa...
Citera
2013-10-13, 17:31
Medlem
Tranmere tar ledningen borta mot bradford.
Suck.
Citera
2013-10-13, 17:31
Medlem
AndraSorterings avatar
Tranmere leder.....

edit/ tvåa på bollen - är det inte så man säger.....

Citat:
Bradford har ett par killar (försvar) borta på landslagsuppdrag, men visar stark form och tar emot ett Tranmere, som har det tufft. Skador, dåliga resultat och mål har man tydligen inte förmågan att göra...suck
Jag ger ändå Tranmere en chans för poäng, nu när Bradford får möblera lite runt på försvaret - kanske onödigt, men jag betalar för både favoritseger och en bortaskräll här.
Utg: 1 / Gard: 1 2

Var väl ensam om den tvåa???

nej, det var jag inte alls - Emanresu hade helgardering där......
Senast redigerad av AndraSortering 2013-10-13 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in