2013-07-15, 16:59
Medlem
Godzilla3s avatar
SPOILER BROOK-JONES II samt RODRIGUEZ-GRACHEV

Stabil seger för Kell Brook mot Jones. Av vad jag snappat upp så verkar det så att några inte gillar Brook särskilt mycket, förstår inte riktigt varför. Tyckte han såg bra ut ikväll, första tre ronderna så körde han över Jones helt och hållet. Grym variation av slag, träffsäker och snabb. Älskar hans höger runt guarden, lik den Mayweather landade mot Cotto.

Förstår kritiken att han borde avslutat honom tidigare men Jones är inte direkt någon man avslutar lätt som vi såg i deras första fight. Angående Jones så var det en lite märklig gameplan han hade, Jones började inte slå förrän fjärde ronden. Vet inte riktigt vad han ville uppnå med det, tog en hel del slag och var nära att bli stoppad. Han träffade faktiskt en del när han väl började slå men han gjorde ofta för lite för att vinna ronderna, möjligtvis vann han en rond. Brook stod still lite för mycket i mittenronderna och tog en del rena slag men han var aldrig märkbart påverkad av dem. Kanske lite tidigt stoppage av domaren men Jones borde ha visat någonting när han var uppe mot repen. Får skylla sig själv om man ser att domaren är påväg att rycka in och inte gör något.

De sa att Brook har en stor fight på gång i september, blir intressant vem motståndaren är. Vill definitivt se mer av Brook.
Den stora frågan är väl om han har vad som krävs när det blir tufft och hur hans kondition håller upp mot en bättre motståndare. Khan-Brook skulle vara grymt då det finns lite "bad blood" mellan dem speciellt nu när Khan verkar sno Brooks fight mot Alexander.

Edwin Rodriguez förstörde Grachev i första ronden, samma Grachev som Bute hade problem mot. Rodriguez är intressant och någon man måste hålla ögonen på i framtiden. Domaren stoppade fighten alldeles för sent, Grachev tog en hel del stryk.
Citera
2013-07-15, 21:42
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Skön video där Lennox Lewis visar Deontay Wilder hur en jabb ska se ut mitt i natten.

Läraren och eleven
http://www.youtube.com/watch?v=MPJMn7izjOM
Citera
2013-07-16, 14:51
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Skön video där Lennox Lewis visar Deontay Wilder hur en jabb ska se ut mitt i natten.

Läraren och eleven
http://www.youtube.com/watch?v=MPJMn7izjOM
Ja kul, mitt i natten hehee.
Citera
2013-07-17, 01:57
Medlem
Godzilla3s avatar
Intressant förändring av oddsen på Chisora-Scott. Förra veckan låg det på 1.80 för Chisora, dvs Chisora var favoriten nu är oddsen 2.10 på Chisora så folk verkar lägga cash på Scott. Tror även jag på Scott, han bör utboxa Chisora med tanke på hans svaga match senast. Chisora ser ut att vara i bra form dock och och om han är i den form han var mot Vitali så ger han vem som helst en bra fight. Malik Scott må ha en 35 fighter på CV:et men Chisora har mött betydligt högre kaliber av motståndare, intressant fight det här. Skulle inte betta på den, känns som det kan gå lite hur som helst.
Citera
2013-07-17, 09:24
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Tror ni Fury kan slå ut Haye? Jag måste säga jag håller på Haye här, har svårt för Fury då han är så stor i truten. Men jag skulle inte bli överraskad om Fury vinner heller.. denna är svår.
Citera
2013-07-17, 14:06
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Tror ni Fury kan slå ut Haye? Jag måste säga jag håller på Haye här, har svårt för Fury då han är så stor i truten. Men jag skulle inte bli överraskad om Fury vinner heller.. denna är svår.
Håller på Haye helt klart. Beroende på oddsen kommer jag nog lägga ett spel på Haye också via KO/TKO. Fury kommer ha storleksövertaget men å andra sidan hade Chisora också det när han mötte Haye. Viktigt är dock om det är 10 eller 12 ronder, det kan ha en ganska stor påverkan. Hayes kondition är inte den bästa och ju längre fighten fortgår desto tuffare blir det för Haye. 10 ronder skulle gynna honom mer. Fury däremot blev droppad hårt mot Cunningham som inte är den som slår hårdast direkt, Haye har enligt mig den klart bästa punching powern i tungviktsdivisionen, han slår jävligt hårt. Men han måste få avslutet inom de första 6 ronderna eller så, sen tror jag hans fotarbete och reflexer kommer bli segare och då finns risken att han själv blir knockad. Men jag tror han fixar det innan dess.
Citera
2013-07-17, 14:39
Medlem
Varför har en sopa som Chisora fått möta Vitali Klitschko, när Robert Helenius inte fått gå mot honom?
Citera
2013-07-17, 14:55
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Håller på Haye helt klart. Beroende på oddsen kommer jag nog lägga ett spel på Haye också via KO/TKO. Fury kommer ha storleksövertaget men å andra sidan hade Chisora också det när han mötte Haye. Viktigt är dock om det är 10 eller 12 ronder, det kan ha en ganska stor påverkan. Hayes kondition är inte den bästa och ju längre fighten fortgår desto tuffare blir det för Haye. 10 ronder skulle gynna honom mer. Fury däremot blev droppad hårt mot Cunningham som inte är den som slår hårdast direkt, Haye har enligt mig den klart bästa punching powern i tungviktsdivisionen, han slår jävligt hårt. Men han måste få avslutet inom de första 6 ronderna eller så, sen tror jag hans fotarbete och reflexer kommer bli segare och då finns risken att han själv blir knockad. Men jag tror han fixar det innan dess.

Håller med till 100%. Tror Haye via KO/TKO. Man ska heller inte underskatta hans haka. Kolla bara fighten mot Wlad, vilka slag han tog emot. Sålänge Haye inte gassar tror jag på honom.
Citera
2013-07-17, 15:06
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Varför har en sopa som Chisora fått möta Vitali Klitschko, när Robert Helenius inte fått gå mot honom?
Många och Vitali själv ansåg att Chisora var den rätta vinnaren när Helenius-Chisora möttes där Helenius knep ett kontroversiellt beslut, så därför mötte Vitali honom. Men sen tror jag aldrig att Helenius team hade tillåtit honom att möta Vitali så pass tidigt i hans karriär och nu med hans hand som han bryter nästan varje fight så blir det allt svårare att möta tuffa motståndare då han har långa avbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av challis
Håller med till 100%. Tror Haye via KO/TKO. Man ska heller inte underskatta hans haka. Kolla bara fighten mot Wlad, vilka slag han tog emot. Sålänge Haye inte gassar tror jag på honom.
Mycket bra poäng angående hans haka. Jag själv är skyldig till att då och då säga att Haye har en dålig haka men hans enda KO-förlust mot Carl Thompson var nästan tio år sedan och det var mer pga trötthet skulle jag säga.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-07-17 kl. 15:20.
Citera
2013-07-17, 16:00
Medlem
challiss avatar
Om Tyson däremot vinner övertygande kanske han får en titelchans?
Citera
2013-07-17, 20:20
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Bra poäng där, tack Godzilla3 också för dina tankar.
Citera
2013-07-17, 21:02
Medlem
tatans avatar
Kommande helg är det schysst boxning
Farah Ennis vs Badou Jack på fredag (Showtime)
Ajose Olusegun vs Henry Lundy (Friday night fights)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in