SPOILER BROOK-JONES II samt RODRIGUEZ-GRACHEV
Stabil seger för Kell Brook mot Jones. Av vad jag snappat upp så verkar det så att några inte gillar Brook särskilt mycket, förstår inte riktigt varför. Tyckte han såg bra ut ikväll, första tre ronderna så körde han över Jones helt och hållet. Grym variation av slag, träffsäker och snabb. Älskar hans höger runt guarden, lik den Mayweather landade mot Cotto.
Förstår kritiken att han borde avslutat honom tidigare men Jones är inte direkt någon man avslutar lätt som vi såg i deras första fight. Angående Jones så var det en lite märklig gameplan han hade, Jones började inte slå förrän fjärde ronden. Vet inte riktigt vad han ville uppnå med det, tog en hel del slag och var nära att bli stoppad. Han träffade faktiskt en del när han väl började slå men han gjorde ofta för lite för att vinna ronderna, möjligtvis vann han en rond. Brook stod still lite för mycket i mittenronderna och tog en del rena slag men han var aldrig märkbart påverkad av dem. Kanske lite tidigt stoppage av domaren men Jones borde ha visat någonting när han var uppe mot repen. Får skylla sig själv om man ser att domaren är påväg att rycka in och inte gör något.
De sa att Brook har en stor fight på gång i september, blir intressant vem motståndaren är. Vill definitivt se mer av Brook.
Den stora frågan är väl om han har vad som krävs när det blir tufft och hur hans kondition håller upp mot en bättre motståndare. Khan-Brook skulle vara grymt då det finns lite "bad blood" mellan dem speciellt nu när Khan verkar sno Brooks fight mot Alexander.
Edwin Rodriguez förstörde Grachev i första ronden, samma Grachev som Bute hade problem mot. Rodriguez är intressant och någon man måste hålla ögonen på i framtiden. Domaren stoppade fighten alldeles för sent, Grachev tog en hel del stryk.
Stabil seger för Kell Brook mot Jones. Av vad jag snappat upp så verkar det så att några inte gillar Brook särskilt mycket, förstår inte riktigt varför. Tyckte han såg bra ut ikväll, första tre ronderna så körde han över Jones helt och hållet. Grym variation av slag, träffsäker och snabb. Älskar hans höger runt guarden, lik den Mayweather landade mot Cotto.
Förstår kritiken att han borde avslutat honom tidigare men Jones är inte direkt någon man avslutar lätt som vi såg i deras första fight. Angående Jones så var det en lite märklig gameplan han hade, Jones började inte slå förrän fjärde ronden. Vet inte riktigt vad han ville uppnå med det, tog en hel del slag och var nära att bli stoppad. Han träffade faktiskt en del när han väl började slå men han gjorde ofta för lite för att vinna ronderna, möjligtvis vann han en rond. Brook stod still lite för mycket i mittenronderna och tog en del rena slag men han var aldrig märkbart påverkad av dem. Kanske lite tidigt stoppage av domaren men Jones borde ha visat någonting när han var uppe mot repen. Får skylla sig själv om man ser att domaren är påväg att rycka in och inte gör något.
De sa att Brook har en stor fight på gång i september, blir intressant vem motståndaren är. Vill definitivt se mer av Brook.
Den stora frågan är väl om han har vad som krävs när det blir tufft och hur hans kondition håller upp mot en bättre motståndare. Khan-Brook skulle vara grymt då det finns lite "bad blood" mellan dem speciellt nu när Khan verkar sno Brooks fight mot Alexander.
Edwin Rodriguez förstörde Grachev i första ronden, samma Grachev som Bute hade problem mot. Rodriguez är intressant och någon man måste hålla ögonen på i framtiden. Domaren stoppade fighten alldeles för sent, Grachev tog en hel del stryk.