2013-07-17, 10:55
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miarose
Ni är ju dumma i huvudet allihopa. Ofta kvinnan väljer att leva i urin i fyra år bara för att jävlas med grannen?

Haha, ja. Dessutom befinner sig inte TS i sitsen att förhandla om något med tanke på hennes eget babian-beteende med alla fester.
Citera
2013-07-17, 11:11
Medlem
R.Rs avatar
Prata med grannen. Och försök för guds skull framstå som artig och trevlig när du gör det så kanske hon gör något åt kattlådan och även fortsättningsvis ser mellan fingrarna på ert festande. Du verkar nämligen ha en väldigt dålig attityd utifrån hur du skriver här så jag hoppas du inte pratar med folk på det sättet. Fan spelar det för roll om hon inte har jobb eller är piercad, knappast relevant för tråden.

Funkar inte det, ta det vidare till brf. Med tanke på att du verkar ha så pass toleranta grannar tycker jag absolut du är skyldig henne att hon får en chans att rätta till det där innan ni drar in någon annan. Om inte annat för din egen del för rätt vad det är kan securitas stå utanför och knacka på i annat fall om hon blir lack på er. Du ska veta att även om ni inte festar långt in på natten så har man tillräckligt med folk i lägenheten och väldigt hög musik låter det ofta som fan till andra lägenheter och är störande om man så bara försöker läsa en bok eller kollar film.
Citera
2013-07-17, 11:18
Medlem
SirKnasens avatar
Lämna en anonym lapp i grannens brevlåda om du inte vågar prata med din granne?
Något i stil med
"Vänligen gör något åt lukten av katturin som sprider sig i trapphuset annars känner jag mig tvungen att kontakta brf //En granne"
Citera
2013-07-17, 11:18
Medlem
På samma sätt som du nu har stört dig i två år på kattkvinnans stank, så har alla era grannar runt om stört sig på ert vilda festande. Och på samma sätt som ni stillatigande har lidit, har alla era grannar önskat livet ur er, era vänner och er stereoanläggning varje helg. Grannarna har dock, liksom ni, valt att hålla denna irritation för sig själva.

Dra ner brallorna, kontrollera att du har en penis och en uppsättning testiklar. Om du har det, gå ner till kattkvinnan, ring på och förklara problemet. Be henne byta kattsand till Everclean, den luktar inte.

EDIT: Jajaja, trådstartaren är en kvinna.
Senast redigerad av gunstigjunker 2013-07-17 kl. 11:19. Anledning: Kvinna
Citera
2013-07-17, 11:25
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanri11
Det skulle inte förvåna mig med tanke på hur starkt det luktar, jag har stått ut i MINST två år men som jag skrev är det nu fan outhärdligt!!! Kan inte ens ta en cigg på min balkong som en normal människa och ännu mindre öppna i nån enstaka minut för att vädra lite när det väl är 25 grader ute...
Kul där!
Kallar sin granne för WT, röker själv.
Citera
2013-07-17, 11:27
Medlem
SocialMisfits avatar
Hur svårt är det att ringa på grannens dörr och försiktigt och vänligt påpeka att det luktar ganska starkt av katturin från hennes lägenhet? På så vis får du kanske också se hur katterna lever och om det rör sig om två katter eller tjugo. Om du/ni gör detta på ett snyggt sätt så ska du se att det finns möjligheter till att det hela löser sig.
Skriv inga anonyma lappar, som vissa föreslår. Det är mycket otrevligt. Jag fick en sådan för många herrans år sedan då det visade sig att min ena hund skällde vid dörren när vi inte var hemma, och efter lappen var jag dels helt förstörd, och dels såg jag på precis alla grannar med skepsis och misstänksamhet mycket länge. Stämningen var alltså inte i topp. Hade lappskribenten ringt på och med vänlig ton påtalat problemet så hade hela grejen fått en helt annan karaktär.
Slutsats: Det är det du ska göra.
Senast redigerad av SocialMisfit 2013-07-17 kl. 11:29.
Citera
2013-07-17, 11:32
Medlem
Frågan är vilket som är största problemet: kattkvinnan eller ert vilda festande? För min del skulle båda vara lika störande. Hoppas brf-styrelsen har så mycket stake att dom gör sig av med både kattkvinnan och er.
Citera
2013-07-17, 11:42
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanri11
Jag och min pojkvän har bott i en bostadsrätt i nästan 4 år och trivs verkligen jättebra. Våra grannar är sannerligen hur goa som helst och ingen har någonsin klagat eller skickat Securitas på oss fastän vi har haft hur mycket fester som helst med massa folk, jättehög musik och andra diverse aktiviteter som egentligen borde störa våra grannar. Det känns riktigt skönt att våra grannar inte är några partyblockers och notera då att majoriteten är över 50 år gamla.

MEN, Under oss bor en tjej, skulle inte ge henne mer än 25 år och jag har börjat störa mig på hennes stinkande fucking livsstil som förstör mitt liv i denna underbara lägenhet. Jag är sjukt pedant (nästan tvångstanke style) men jag kan inte ens öppna min balkongdörr för att låta lite frisk luft komma in utan att kvävas p.g.a att hennes balkong luktar så fruktansvärt mycket KATTURIN! Det är en härlig luktcocktail med blandning av piss, ammoniak, djurpark och det räcker med att jag har öppet i en minut så stinker hela vårt vardagsrum också för det är där vi har balkongdörren.

Det har bara blivit värre med tiden (luktade nästan inte alls för 4 år sen) och nu är det fan outhärdligt!!! Man kan inte ens gå ut utan att bli hög på lukten och det bränns i ögonen! Min kille säger att det är kattjävlarna som är äckliga men jag vet att katter är en av de renaste djuren och jag ha för mig att de spenderar majoriteten av sin tid på att tvätta sig, så det är fan inte djuren det är fel på utan det efterblivna fettot som fått för sig att man aldrig behöver rensa en kattlåda eller byta sand! Notera att det även stinker nästan lika äckligt i trappuppgången vid hennes lägenhet!

Så nu till min fråga: VAFAN SKA/KAN JAG GÖRA ÅT SAKEN??? Vem kan man ringa och har man rätt och klaga på detta?

Vill bara inte trampa någon på tårna om man säger så, som jag skrev här i början har vi också haft en del roligheter i vår lägenhet och hade man vart en sur jävel har man lätt haft över 50 chanser och ringa Securitas på oss. Så jag vill gärna lösa det men inte trampa henne på tårna/göra fettot sur så att hon plötsligt får för sig och hämnas varje gång vi har kul!

PS: Ingen mening och lämna ett "anonymt tips" hon bor på våning 1 och vi på våning 2, hon har alltså ingen balkong under sig, utan bara oss över sig, så hon kommer fatta att det är vi!!!

OMG HJÄLP MIG NÅGON SNÄLLA FÖR FAN DET STINKER SÅ MAN BLIR YR???

Tungt med kattpiss lukt! Ring typ någon slags djurskydds myndighet och säg att fettot vanvårdar katterna eller så ringer du in ett anonymt tips till snuten att hon är djurplågare!
Citera
2013-07-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Tungt med kattpiss lukt! Ring typ någon slags djurskydds myndighet och säg att fettot vanvårdar katterna eller så ringer du in ett anonymt tips till snuten att hon är djurplågare!
Skönt att ringa in "tips" när man inte till 100% vet om att det rör sig om djurplågeri.
Citera
2013-07-17, 12:04
Medlem
SocialMisfits avatar
För övrigt är det inte ok att ha fest hemma hos sig själv varje helg, även om det bara är till midnatt. Som granne är jag själv inte överspänd och tycker att det är helt acceptabelt om grannarna har fest ibland, men varje helg?? Tänk på att även om folk vanligtvis inte lägger sig tidigt på helger så kanske de ändå vill avnjuta en trivsam och stillsam filmkväll eller annat på lördagskvällen, och det skiter sig direkt om grannarna alltid har en massa folk över som lever om. Tänk om, tänk rätt.
Citera
2013-07-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Skönt att ringa in "tips" när man inte till 100% vet om att det rör sig om djurplågeri.

Fast det vet man ju om det stinker kattpiss så till den milda grad att grannarna inte kan ha balkongdörren öppen. Tro det eller ej men katterna ogillar det minst lika mycket.
Citera
2013-07-17, 13:03
Medlem
Swe.patriots avatar
Du kan kalla din granne fetto och white trash på internet, men i verkligheten verkar du ha någon sorts respekt för henne, eftersom du inte tycks vilja knacka på och säga att det är lite problem.

Varför går du inte bara över och påpekar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in