2013-07-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Aha, varje helg, alltså. Skönt att INTE ha er som grannar. Jag hade varit en bittra jäveln som ringt Störningsjouren direkt.
Herregud vi vill bara ha lite kul så länge vi är unga , vi luktar gott i alla fall Hahaha, nej men vi har antagligen jävligt mycket tur eller fullständigt döva grannar, och tro mig det är vi medvetna om

Men vi har också självklart sagt det att om någon någonsin skulle klaga skulle vi inte sura och vi skulle hålla käften eller åtminstone lugna ner oss vid våra kommande fester
Senast redigerad av Lanri11 2013-07-17 kl. 00:25.
Citera
2013-07-17, 00:28
Medlem
Arkiaters avatar
Jag skulle:
1. Tala med grannen och förklara att stanken inte är acceptabel.
2. Om utebliven respons på 1. kontakta BRF.
3. Om inget händer, trots 1. och 2. polisanmäla.
Det kan ju faktiskt vara så illa att er granne är gravt psykiskt störd och har 20-30 eller fler katter i lägenheten som fritt får göra sina behov.
Citera
2013-07-17, 00:29
Medlem
Citat:
Hur gamla är ni, egentligen? Vem fan har fest varje helg?
Anmäler ni henne för "odör", så lär hon nog anmäla er för eran ungdomsgård ni har varje helg.....

Vi är 20+ allihopa, men vaddå att gå ut en gång i veckan är inte ens mycket, det är inte så att vi pundar och har orgie här uppe? Vi vill bara ha kul innan studierna tar slut och det är dags för barn och giftermål och hela köret. Och hon är förövrigt inte heller direkt knäpptyst, men det är inte det som stör mig utan hennes stinkande äckelbalkong.
Citera
2013-07-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanri11
Vi är 20+ allihopa, men vaddå att gå ut en gång i veckan är inte ens mycket, det är inte så att vi pundar och har orgie här uppe? Vi vill bara ha kul innan studierna tar slut och det är dags för barn och giftermål och hela köret. Och hon är förövrigt inte heller direkt knäpptyst, men det är inte det som stör mig utan hennes stinkande äckelbalkong.

Gå på krogen direkt istället. Det ni beskriver är typiska fjortisfester. Svensken är oftast för feg för att klaga på sin grannar, för man vill inte bli "ovän"...
Senast redigerad av Ritinkin 2013-07-17 kl. 00:34.
Citera
2013-07-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Jag skulle:
1. Tala med grannen och förklara att stanken inte är acceptabel.
2. Om utebliven respons på 1. kontakta BRF.
3. Om inget händer, trots 1. och 2. polisanmäla.
Det kan ju faktiskt vara så illa att er granne är gravt psykiskt störd och har 20-30 eller fler katter i lägenheten som fritt får göra sina behov.

Det skulle inte förvåna mig med tanke på hur starkt det luktar, jag har stått ut i MINST två år men som jag skrev är det nu fan outhärdligt!!! Kan inte ens ta en cigg på min balkong som en normal människa och ännu mindre öppna i nån enstaka minut för att vädra lite när det väl är 25 grader ute...

Observera att jag har fått tvätta våra sofföverdrag ett flertal gånger och varför kan ni säkert gissa??? Men nu när jag vet att stanken sätter sig så blir det och leva med stängda balkongdörrar.
Citera
2013-07-17, 00:36
Medlem
Citat:
Det skulle inte förvåna mig med tanke på hur starkt det luktar, jag har stått ut i MINST två år men som jag skrev är det nu fan outhärdligt!!! Kan inte ens ta en cigg på min balkong som en normal människa och ännu mindre öppna i nån enstaka minut för att vädra lite när det väl är 25 grader ute...

Observera att jag har fått tvätta våra sofföverdrag ett flertal gånger och varför kan ni säkert gissa??? Men nu när jag vet att stanken sätter sig så blir det och leva med stängda balkongdörrar.
Tror du alla uppskattar att få in äcklig cigarettrök i sina hem? Fan, man kan knappt ha dörrjäveln öppen för snart kommer det någon idiot och skall inhalera lite cancer. Hellre kattpiss som ändå är ofarligt än cigarettrök.
Citera
2013-07-17, 00:36
Medlem
Citat:
Gå på krogen istället.Det ni beskriver är typiska fjortisfester. Svensken är oftast för feg för att klaga på sin grannar, för man vill inte bli "ovän"...

"Det du kallar vårt vilda festande sker MAX 4 gånger i månaden, på helgerna och då från klockan 20:00 - 00:00 för det är då vi går ut"

Vi går ju ut på krogen? Det som jag beskriver som våra "fester" menar jag ju självklart som förfester fram tills midnatt för det är då vi går vidare, men jag förstår din tanke, man vill inte trampa folk på tårna, precis som jag inte vill förolämpa min granne, hon är säkert en bra person innerst inne men jag står inte längre ut med denna stank.
Citera
2013-07-17, 00:40
Medlem
Citat:
Tror du alla uppskattar att få in äcklig cigarettrök i sina hem? Fan, man kan knappt ha dörrjäveln öppen för snart kommer det någon idiot och skall inhalera lite cancer. Hellre kattpiss som ändå är ofarligt än cigarettrök.

1: Hon röker själv

2: Det är VISST farligt att andas in gammalt kattpiss som stinker ammoniak, det är därför den stanken "fräter" i ögonen och inte är en speciellt bra miljö för varken djur eller människor!
Citera
Medlem
Citat:
"Det du kallar vårt vilda festande sker MAX 4 gånger i månaden, på helgerna och då från klockan 20:00 - 00:00 för det är då vi går ut"

Vi går ju ut på krogen? Det som jag beskriver som våra "fester" menar jag ju självklart som förfester fram tills midnatt för det är då vi går vidare, men jag förstår din tanke, man vill inte trampa folk på tårna, precis som jag inte vill förolämpa min granne, hon är säkert en bra person innerst inne men jag står inte längre ut med denna stank.

Nog inte många som uppskattar skrikande tjejer och killar, ryggdunkar och Cascada på öronbedövande ljudnivå varje helg. Men som sagt, många vill inte hamna i osämja och vara den som "klagar", istället biter man ihop som den fegis man är och sitter hemma och svär.
Citera
Medlem
Citat:
1: Hon röker själv

2: Det är VISST farligt att andas in gammalt kattpiss som stinker ammoniak, det är därför den stanken "fräter" i ögonen och inte är en speciellt bra miljö för varken djur eller människor!
Nej, det är det inte.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-07-17 kl. 00:44.
Citera
2013-07-17, 00:43
Medlem
Miss.Aliens avatar
Hur svårt är det att gå upp och prata med henne om detta och lägga fram problemet på ett trevligt sätt?
Citera
2013-07-17, 00:44
Medlem
clkxxs avatar
man ska inte kasta sten i glashus som man brukar säga, efter att ha läst hela tråden tror jag mig förstå att ni inte är helt oskyldiga (festa till 0.00 varenda helg, kul att vara granne med er). Eftersom hon bor under er så hör hon nog när ni knullar också vilket kan vara jävligt störande. Börja med att fundera på hur ni kan vara bättre grannar innan ni klagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in