2013-07-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Trams och ursäkter. Ta på dig en gasmask, då. Eller skicka din pojkvän om du är rädd för odören. Finns ju alltid en styrelse i en BRF. Kontakta den och förklara ditt "problem".

Äntligen kommer du med lite vettiga tips som inte handlar om saker du tror dig veta om oss...
Citera
2013-07-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanri11
Jävlar vad du verkar tro dig veta mycket om mig? Jag säger ju att jag inte överhuvudtaget KAN röka på min balkong, så det kvittar om jag röker 100 cigaretter om dagen eller 2 när dem ändå inte röks på balkongen. och förövrigt så röker både kattpissbruden och gubben ovanför oss, så vem påstår du skulle min cigarettrök störa i så fall?

Du tror inte att cigarettrök sprider sig med vinden/luften.......?
Citera
2013-07-17, 01:06
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Tydligen är våra grannar inte lika lättstörda som du.
Hur vet du att de ej är så lättstörda? De har väl bara inte vågat säga till, för om de gör det blir det dålig stämning och ni blir ovänner.
Citera
2013-07-17, 01:21
Medlem
ElegantlyInDespairs avatar
Securitas? Varför skulle man ringa securitas på grund av en fest?
Citera
2013-07-17, 01:35
Medlem
Citat:
Det stinker ju i för sig i trapphuset utanför hennes lägenhet, men inte alls nära som det gör på balkongen. Så det kanske inte måste vara vi som anmält henne??? eller vad tror ni kommer hon misstänka oss första bästa?

Om ingen annan stört sig på lukten i trapphuset kanske det är du och din bf som börjat hallucinera på grund av det hårda festandet?!

Ett alternativ är att preparera tonfisk, köttfärs eller kattmat med råttgift och ösa in i brevinkastet.
Citera
2013-07-17, 01:36
Medlem
LostGenerals avatar
Skriv bara ett artigt brev och lägg det i hennes brevlåda. Du kan ju vara anonym om du vill, men om du skriver vem du är så kanske hon tar det lite mer seriöst och städar upp på balkongen. Du kan ju prova och se vad som händer.
Citera
2013-07-17, 01:37
Bannlyst
Citat:
Det du kallar vårt vilda festande sker MAX 4 gånger i månaden, på helgerna och då från klockan 20:00 - 00:00 för det är då vi går ut, men det du kallar hennes "hämnd" sker varje dag 24/7 och varken hon eller katterna kan la må speciellt bra i den miljön om jag avlider på min balkong bara jag sniffar ut en minut?
Grava alkoholister som du själv och din äckliga kille, ska nog inte förvänta sig att ha råd att köpa lägenheter i områden där det bor människor som klarar av att sköta sin hygien.
Se till att få professionell hjälp för dina alkoholproblem först, så ska du nog se att livet förbättras på många olika sätt, inte bara genom att du kommer att slippa känna lukten av kattpiss.
Lycka till.
Citera
2013-07-17, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Såå.. Ni festar som djur varje helg? Det är i överlag 4 helger per månad.

Hursomhelst så låter det som klassisk vanvård, vet dock inte riktigt vart man ska höra av sig.. Ring veterinären eller polisen och berätta hur det ligger till för kvinnan ska ju inte ha djur.

Det har inte ens med er trevnad att göra, katterna måste ju lida där inne, de är väldigt renliga djur så RING NU!

Om katter är renliga djur varför pissar dom på balkongen då?
Citera
2013-07-17, 01:44
Medlem
fiskfisks avatar
Snacka om att blåsa upp ett problem. Hur kan man ens gå runt i flera år med en stank som till och med tvingar en att tvätta soffan flera gånger, utan att försöka göra något åt saken? Prata direkt med grannen eller ta kontakt med hyresvärd/bostadsrättsförening.. Så jävla svårt är det väl inte?
Citera
2013-07-17, 01:45
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:
Det skulle inte förvåna mig med tanke på hur starkt det luktar, jag har stått ut i MINST två år men som jag skrev är det nu fan outhärdligt!!! Kan inte ens ta en cigg på min balkong som en normal människa och ännu mindre öppna i nån enstaka minut för att vädra lite när det väl är 25 grader ute...
.

Personligen tycker jag att lukten av cigarettrök är minst lika äckligt som kattpiss. Vad är du för människa egentligen som klagar på människor när du är minst lika korkad själv?
Citera
2013-07-17, 01:46
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppfinnarjocke
Om katter är renliga djur varför pissar dom på balkongen då?

TS skrev väl att kattlådan var där?
Citera
2013-07-17, 01:56
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
TS skrev väl att kattlådan var där?

Spelar ingen roll var kattlådan står, sköts den inte kissar katten nån annanstans och antagligen är det fräschast på ballkongen. Sen att en cigg som tar två minuter att röka är lika jobbigt vilket skämt, angående gifter från passiv rökning är nog luftenprecis lika skadlig innan en granne tänder en cigg.

Ring bara hyresvärden har det pågått 2 år kommer hon inte ha katter snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in