2013-07-17, 00:45
Medlem
Först skriver du i trådstarten att ni festar mycket och lever loppan under helgerna, och sedan försöker du försvara det och säga "nej men vi drar ut istället". Du får la bestämma dig.

Men för fan, finns ju inte så många val du har.
1. Ring hyresvärden och klaga så han sedan tar det vidare.
2. Var inte en sån jävla pajas - gå ner och ring på och säg åt det "stinkande äcklet till granne" att det stinker kattpiss i hennes lägenhet.
3. Var svensk och våga inte ta upp det och fortsätt med ert festande.

Ser inte poängen med trådstarten, är ju inte så jävla svårt att lista ut dessa alternativ själv.
Citera
2013-07-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nog inte många som uppskattar skrikande tjejer och killar, ryggdunkar och Cascada på öronbedövande ljudnivå varje helg. Men som sagt, många vill inte hamna i osämja och vara den som "klagar", istället biter man ihop som den fegis man är och sitter hemma och svär.

Så du vet plötsligt vad vi lyssnar på också? Som sagt är hon inte direkt knäpptyst själv och du kan väl inte mena allvar med att jämföra hennes ohyra/djurplågeri med våra fester där vi har kul och inte skadar någon? Tydligen är våra grannar inte lika lättstörda som du, och ja du har rätt, tur att vi inte har dig som granne.

Det är visst farligt så Läs på nästa gång TACK!!!

http://caturinetips.com/41/cat-urine-odor-dangerous-children/
Citera
2013-07-17, 00:46
Medlem
CrownImperials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanri11
Hon verkar vara ett riktigt white trash fall annars också

Tycker nog din beskrivning av dig själv och ditt språk gör att du själv går under den kategorin. Väx upp. Hur har du själv råd att bo där?
Citera
2013-07-17, 00:47
Medlem
Citat:
Så du vet plötsligt vad vi lyssnar på också? Som sagt är hon inte direkt knäpptyst själv och du kan väl inte mena allvar med att jämföra hennes ohyra/djurplågeri med våra fester där vi har kul och inte skadar någon? Tydligen är våra grannar inte lika lättstörda som du, och ja du har rätt, tur att vi inte har dig som granne.

Det är visst farligt så Läs på nästa gång TACK!!!

http://caturinetips.com/41/cat-urine-odor-dangerous-children/

Ironiskt att det är du som klagar, men det är du/ni som stör allra mest......
Ni STÖR lika mycket om inte mer med era fjortisfester varje helg.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cancer
Citera
2013-07-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrownImperial
Tycker nog din beskrivning av dig själv och ditt språk gör att du själv går under den kategorin. Väx upp. Hur har du själv råd att bo där?

För att jag inte är ett socfall helt enkelt! Finns något som heter studera och jobba samtidigt istället för att plåga oskyldiga katter och människor.

Fattar inte vad grejen är med vårt "festande". Meningen men att starta denna tråd var för att kolla OM man kan göra något åt detta, VAD man kan göra i så fall och VART man i så fall vänder sig, inte en massa gnäll om hur vi lever vårt liv, som sagt har ingen av grannarna klagat men OM det händer så är vi tillräckligt uppfostrade för att kunna hantera detta på ett bra sätt, så om du inte kan svara på själva frågeställningen, klaga inte på annat som i denna gången för mig en helt irrelevant Tack.
Citera
2013-07-17, 00:52
Medlem
Du skall vända dig först och främst till personen ifråga. All den tid du spillt här kunde du ha använt för att ringa på och förklara ditt problem med hopp om bättring (vågar du inte ta det personligen, så kan du rimligtvis skriva ett fint brev).

Samtidigt kan ni dela ut en enkät där era grannar kan besvara vem de anser sig störa mest. Kattpissgrannen eller ni. Är det inte fler som känner denna trevliga doft, förutom ni?
Senast redigerad av Ritinkin 2013-07-17 kl. 00:55.
Citera
2013-07-17, 00:57
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Tror du alla uppskattar att få in äcklig cigarettrök i sina hem? Fan, man kan knappt ha dörrjäveln öppen för snart kommer det någon idiot och skall inhalera lite cancer. Hellre kattpiss som ändå är ofarligt än cigarettrök.
Pisset är ju alltid där dock medans röken endast är där när man väl röker. Sen gillar inte jag heller att folk röker på sina balkonger.
Ts, knyt handen i fickan och gör ett typiskt svenskt hmmm...
Citera
2013-07-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0ll3
Pisset är ju alltid där dock medans röken endast är där när man väl röker. Sen gillar inte jag heller att folk röker på sina balkonger.
Ts, knyt handen i fickan och gör ett typiskt svenskt hmmm...
Tramsa dig inte. Cigarettrök luktar fan, som dessutom är väldigt skadligt. Tjejen här klagar på kattpiss men röker säkerligen jävligt ofta (säkert båda två) och förpestar alla andra. Jag vill inte ha någon passiv rökning, vill människor få kol och allt annat trevligt, så stäng in er i eran LGH med stängda fönster. Ödets ironi att rökare går UT på balkongen och röker. Trodde de gillade cigaretterna?
Citera
2013-07-17, 01:01
Medlem
Citat:
Du skall vända dig först och främst till personen ifråga. All den tid du spillt här kunde du ha använt för att ringa på och förklara ditt problem med hopp om bättring (vågar du inte ta det personligen, så kan du rimligtvis skriva ett fint brev).

Samtidigt kan ni dela ut en enkät där era grannar kan besvara vem de anser sig störa mest. Kattpissgrannen eller ni. Är det inte fler som känner denna trevliga doft, förutom ni?

Fasar för att knacka på där, för om jag inte står ut på min balkong i någon enstaka minut, så hur fan ska jag så knacka på nere hos henne och stå där och förklara?

Ingen aning om fler känner lukten och det skiter jag i också, den som tvivlar på mina ord är mer än välkommen upp hit på en kaffe på vår balkong, lukten är ju trots allt bäst när den upplevs, inte beskrivs.
Citera
2013-07-17, 01:02
Medlem
CrownImperials avatar
Citat:
För att jag inte är ett socfall helt enkelt! Finns något som heter studera och jobba samtidigt istället för att plåga oskyldiga katter och människor.

Fattar inte vad grejen är med vårt "festande". Meningen men att starta denna tråd var för att kolla OM man kan göra något åt detta, VAD man kan göra i så fall och VART man i så fall vänder sig, inte en massa gnäll om hur vi lever vårt liv, som sagt har ingen av grannarna klagat men OM det händer så är vi tillräckligt uppfostrade för att kunna hantera detta på ett bra sätt, så om du inte kan svara på själva frågeställningen, klaga inte på annat som i denna gången för mig en helt irrelevant Tack.

Det var ju dock du som började slänga in en massa andra icke-relevanta påståenden. Din beskrivning av henne hade väl ingenting att göra med OM, VAD, VART.
Men, som tidigare nämnt, du har dina alternativ.

1. Ring på och prata med henne. Gå tillsammans med din partner om det känns bättre så. Berätta om problemet, hon kanske inte ens är medveten om det (Om du vågar. Om inte, gå direkt till steg två).
2. Om inget förbättras eller om hon blir tvär, ring hyresvärden och säg att din boendemiljö är försämrad på grund av hennes balkong.
3. Blir det ännu ingen förbättring så ligg hårt på hyresvärdens telefon.
4. I värsta fall, flytta. Tyvärr.

(5. Ha i åtankte att det kanske sitter folk i ditt hus och känner precis samma sak om erat festande.)
Citera
2013-07-17, 01:04
Medlem
Citat:
Tramsa dig inte. Cigarettrök luktar fan, som dessutom är väldigt skadligt. Tjejen här klagar på kattpiss men röker säkerligen jävligt ofta (säkert båda två) och förpestar alla andra. Jag vill inte ha någon passiv rökning, vill människor få kol och allt annat trevligt, så stäng in er i eran LGH med stängda fönster. Ödets ironi att rökare går UT på balkongen och röker. Trodde de gillade cigaretterna?

Jävlar vad du verkar tro dig veta mycket om mig? Jag säger ju att jag inte överhuvudtaget KAN röka på min balkong, så det kvittar om jag röker 100 cigaretter om dagen eller 2 när dem ändå inte röks på balkongen. och förövrigt så röker både kattpissbruden och gubben ovanför oss, så vem påstår du skulle min cigarettrök störa i så fall?
Citera
2013-07-17, 01:04
Medlem
Citat:
Fasar för att knacka på där, för om jag inte står ut på min balkong i någon enstaka minut, så hur fan ska jag så knacka på nere hos henne och stå där och förklara?

Ingen aning om fler känner lukten och det skiter jag i också, den som tvivlar på mina ord är mer än välkommen upp hit på en kaffe på vår balkong, lukten är ju trots allt bäst när den upplevs, inte beskrivs.
Trams och ursäkter. Ta på dig en gasmask, då. Eller skicka din pojkvän om du är rädd för odören. Finns ju alltid en styrelse i en BRF. Kontakta den och förklara ditt "problem".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in