2013-07-16, 14:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Hur kan den statistiken stämma? Om män i genomsnitt kör mer än dubbelt så mycket som kvinnor varje dag, hur kan man då säga att de reser ungefär lika ofta och länge? Missar jag något?
Om kvinnor kör saktare och försiktigare så tar det längre tid att nå resmålet .. dessutom var den viktiga punkten sannolikt..

Citat:
Män är inblandade i fler olyckor än kvinnor (även om man tar hänsyn till reslängs)
Citera
2013-07-16, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rotardo
Tjejer har i regel en mycket bättre handstil än killar. Alla skolämnen är de väl också bättre i, som fysik, matematik osv. Om man nu ska vara generell.

Brukar oftast vara män som framhäver sig i tekniska ämnen. Tekniska klasserna på gymnasiet har de ofta varit majoritet män och på de tekniska högskolorna är den en förkrossande överväldigande majoritet män.

Citat:
Ursprungligen postat av powertotheflower
Svårt att besvara detta tycker jag..

Om man t e x jämför dam och herrfotboll som ändå är på tapeten just nu så är det inte så konstigt att herrfotboll är mer tempofylld, effektiv, passnings- och skottsäker osv.. Men det beror ju på att män har bättre fysiska förutsättningar och kapacitet för detta..

Om man istället skulle mäta skickligheten på ett mer jämställt sätt, t e x hur mycket hjärta man visar för fotbollen så tror jag faktiskt att fler kvinnor är "bättre" på detta! Detta för att de tjänar knappt någonting på fotbollen men ändå spelar 100%igt, medan många manliga fotbollsspelare ser det mer som ett jobb med de sjuka pengarna som de får, och trots det inte spelar 100%igt varje match

Men det är bara min lilla åsikt tihihihihi
Vad har passnings och skottsäkerhet med fysik att göra?
Bara titta hur länge en damspelare kan stå fri med en boll i motståndarens straffområde.
Herrfotboll har de oftast inte ens tid att ta emot bollen för att sedan slå in den i mål, då försvararna redan läst av situationen och täckt upp ytan. Kallas för spelförståelse vilket majoriteten av spelarna i dam-em saknar.

Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Kvinnor är bättre på att komma in på universitet och högskolor. På att få bättre betyg i grundskolan och gymnasiet. De slutför oftare sina studier på högskolorna än män.
Är det någonting bra att studera i högskolan i 5 år för att bli förskolelärare och tjäna 2/3 av snickarens lön?

Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
De är bättre på att läsa av känslomässiga uttryck och veta hur folk mår som någon annan skrev.
Är de? Hur då
Citat:
De är bättre på överleva, de lever längre mycket beroende på att de tar färre risker. Något som färgar av sig i mycket.
De skulle knappt klara sig utan männen som skydder de.
Citat:
De är bättre på att högprestera under utbildning.
På vilken utbildning då? Uppenbarligen inte någon relevant då de är i kraftig minoritet bland forskare.
Citat:
De är bättre på allt de kan göra som inte män kan rent biologiskt (chockerande).
wow
Citat:
De har högre social kompetens, de kan prata mer helt enkelt (på gott och ont).
Alla människor har förmåga att prata, varför skulle kvantiteten på ord man framhäver vara ett tecken på högre social kompetens?

Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Det sociala.
På vilket sätt då? Prata kläder, känslor och skor i timmar över telefon? Varför är det bra?
Citera
2013-07-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Hur kan den statistiken stämma? Om män i genomsnitt kör mer än dubbelt så mycket som kvinnor varje dag, hur kan man då säga att de reser ungefär lika ofta och länge? Missar jag något?
Man kan ju resa utan att köra själv, tex genom att åka kollektivt eller sitta i passagerarsätet när mannen kör..? Det framgår inte vad de menar i "artikeln", men det är min teori...
Citera
2013-07-16, 14:56
Medlem
Milkiss avatar
Spelar ingen roll för jag vet att allting jag är bra på så finns det alltid någon tjej någonstans som är bättre än mig på det och så tror jag nog det för dom flesta här inne.

Förstår mig inte på ert tänk att slå sig för bröstet för att minsann är vi killar bättre på spela fotboll och springa snabbt när man själv sitter i rullstol eller är fet som en Padda.

Generation generalisering borde vara er beteckning istället för generation Y
Citera
2013-07-16, 14:57
Medlem
Mr.Goats avatar
Kvinnor är mycket mer omhändertagande och empatiska.
Alltså är de bättre inom alla yrken som kräver detta.

De är även bättre på inredning och allt som hör till, en kvinna kan verkligen göra om ett hus till ett hem.

Sticka och liknande pyssel.

+ massor av annat som redan sagts.

Sedan är vissa av dem sjukt vackra
Citera
2013-07-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Fotboll är nog ett sämre exempel på skillnaden mellan könen då. Att säga att killar är bättre på armbrytning eller tyngdlyftning är enkelt men att generalisera över fotboll kräver mycket mer information.

Fotboll har många gånger fler manliga utövare än kvinnliga. Det betyder att topplagen har en mycket större grupp utövare att rekrytera ifrån och att dom som vill komma in måste vara så mycket bättre än konkurrensen.

Tycker tvärtom fotboll har inte kvinnor en chans mot ett random P15.
Däremot ett kvinnligt proffs i armbrytning eller tyngdlyftning tar nog dem flesta män.

Tex Svenskan som spöar kändisar/sumobrottare i japan i armbrytning.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17120864.ab

Tror tjejer är generellt bättre på språk.
Citera
2013-07-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av universalgeniet
Tjejer är bättre att syssla med flera saker samtidigt (som kräver deras uppmärksamhet samtidigt) än män.
Feeeel! Det är vetenskapligt bevisat att män har en bättre simultanförmåga.
Citera
2013-07-16, 15:24
Bannlyst
Laga mat
Städa
Tvätta
Sära på bena
Citera
2013-07-16, 15:33
Medlem
SnyggveLannerbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Krig, elände, förtryck, svält, kriminalitet .... i viss mån är vi överens..

Nej, du och alla andra feminister har missförstått.

Enda anledningen varför ni överhuvudtaget har tid att sitta att klaga på män i massmedia, dag ut och dag in, är för att vi män skapat ett så pass bekvämt samhälle så att ni priviligierade bortskämda odugliga mensdjur inte behöver göra något nyttig längre.
Citera
2013-07-16, 15:36
Medlem
Lubrixs avatar
Gnälla är de bra på.
Citera
2013-07-16, 15:37
Medlem
service
Citera
2013-07-16, 15:38
Medlem
Svizzeras avatar
Kvinnor är inte sällan mycket duktiga på att mobba, utöva psykisk terror och snacka skit om folk. Givetvis finns det män som också är duktiga på detta liksom kvinnor som inte är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in