2010-02-04, 23:03
Medlem
Boglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggato
Kvinnor är i regel mer sympatiska och har mer medkänsla som främjar samhället på ett mycket tydligt sätt.
Just det, där har vi ordet, känsla. De kan alltså inte tänka, blott känna. Visst främjar det samhället när de är på rätt position, men på fel position (läs: valurnan) blir det förödande. Det ser vi t ex i hur få kvinnor som röstar på ett parti som vill stoppa massinvandringen.

Männen blir väl då växhuseffektens bovar, eller hur var det? Då får ta mig fan kvinnorna ta på sig ansvaret för massinvandringens ödeläggelse av vårt land.
Citera
2010-02-04, 23:07
Medlem
Kvinnor kan tala i en timme om ett ämne som kan avhandlas på 1 min.
Citera
2010-02-04, 23:25
Medlem
Män är toppar och dalar medan kvinnor är mer jämna, det jämnar ut sig i slutändan ändå, så det spelar ingen roll om män är bättre på att följa efter en boll och skjuta den i mål.
Citera
2010-02-05, 04:06
Medlem
KungLustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Tjejer är generellt sett mycket bättre på att manipulera folk för att få sin vilja igenom.

Jasså tror du att en kvinna skulle klara av att göra det hitler gjorde... tjejer är förmodligen bättre på att manipulera en individ eller andra kvinnor. Men inte när det kommer till de stora.
Citera
2010-02-05, 04:40
Medlem
Muckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungLustig
Jasså tror du att en kvinna skulle klara av att göra det hitler gjorde... tjejer är förmodligen bättre på att manipulera en individ eller andra kvinnor. Men inte när det kommer till de stora.

Ja det tror jag definitivt. Bara och kolla på Mona Sahlin. Hon försöker ju göra samma som Hitler, fast på den andra ändan av det politiska spektrumet.
Citera
2010-02-08, 00:04
Medlem
JakkiDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckan
Det var så lite så. Ja, det hoppas jag med. Men det lär väl ta ett bra tag...

Jag tror att de skulle "sammarbeta". Notera att sammarbeta är innom citationstecken.

Det jag tror skulle hända är att genomsnittskvinnan skulle göra så lite som möjligt medans hon kommer och manipulera mannen till att göra merparten av det tunga jobbet.
Det är ju lite interessant att di just tog upp "ö-scenariot", eftersom vi ju har TV-serien Robinson. Nu är Robinson inte på ngt sätt vetenskapligt eller ens statistiskt signifikant för normalbefolkningen, men det kan ju ändå ge en liten fingervisning.

Av det som ajg har sett så har det nästan alltid varit killarna som gjorde grovjobbet medans kvinnorna satt och klagade/gjorde småsysslor. Nu har ajg faktiskt lite extra insyn i detta då en nära släkting till mig faktiskt var med i Robinson(när det fortfarande var på TV4) och han berättade att det var i priincip bara killarna som jobbade på de "livsviktiga funktionerna" aka bygga skydd, skaffa mat etc.

Så som sagt. Jag tror att kvinnan hade använt sin list och manipulationsförmåga att få mannen att bära det största lasset i deras försörjning.
¨
Jag tror också att kvinnan skulle manipulera mannen till att göra det mesta, men om hon nu lyckas med det, är det fel då?

Robinson anser jag inte har någon egentlig liknelse med det ö-scenariot jag hade tänkt mig mer än att det just kanske är en ö. Robinson är för det första en realityserie som går ut på att roa genom intriger, tävlingar, personlighetssammandrabbningar kryddat med för lite mat och extremt mycket rävspel.

Jag blev ändå lite intresserad av att höra vidare om din släktings och dina egna tankar kring just det faktum att killarna lät sig "styras" av kvinnornas viljor. Om det nu var så att kvinnorna inte gjorde ett skvatt och bara gnällde, varför gav männen med sig och gjorde allt då? Varför sa de inte "vill ni ha det gjort får ni göra det själva eller hjälpa till"? Det låter ju verkligen som att männen var något form av offer för att de helt enkelt inte kunde sätta ner foten och säga nej. Enlighten me.

Citat:
Ursprungligen postat av Chattanoga
1. Män står för ca 72-75 procent av allt bilkörande i Sverige mätt i personkilometer"
http://www.sou.gov.se/mvb/pdf/rapport_svenska.pdf
http://www.trafikeniskolan.se/Templa...spx?pageId=159

2. För manliga personbilsförare ser olycksstatistiken ut så här:
Dödade: 81% av 192st
Svårt skadade: 64% av 1569st
Lindrigt skadade: 61% av 10638st
Källa: "Vägtrafikskador 2006", SIKA statistik, 2007:30

Dvs om man ser till antal körda km/år så är kvinnor inblandade i betydligt fler olyckor. Eller för att använda dina ord: "Personbilskörande är mansdominerat, därför anses män vara mer olycksbenägna". Korrigerar man för faktisk körsträcka så är den kvinnliga överrepresentationen
dödlig/svårt skadade: - över hundra olyckor
lindrigt skadade: - över tusen olyckor

Om det trots denna skillnad är så att "kvinnor sällan överskattar sin förmåga", "inte är lika impulsiva" och "inte tar lika stora risker", så borde det säga en del om förmågan.
Jag undrar om din teoribok var genus-certifierad?

Ursäkta? Exakt var har jag skrivit "Personbilskörande är mansdominerat, därför anses män vara mer olycksbenägna"? Ska du citera mig så får du nog se till att faktiskt återge något jag skrivit på riktig.

Jag skulle vilja ha statistiken i siffror på kvinnorna med om det går bra.
Att påstå att män faktiskt inte skulle vara mer impulsiva, inte tar större risker och inte överskattar sin förmåga är ju som att påstå att kvinnor inte sminkar sig oftare än män.
Jag läste i den senaste teoriboken som gavs ut så det lär ju vara den mest aktuella.

Om män i så fall skulle köra lika lite som kvinnor så skulle ju i alla fall antalet olyckor i trafiken minska drastiskt, jag ser inte vad som är negativt med mindre bilkörning. Det handlar ju om att rädda liv, inte om vilka som kan hålla sig på vägbanan längst utan att något händer.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogla
Just det, där har vi ordet, känsla. De kan alltså inte tänka, blott känna. Visst främjar det samhället när de är på rätt position, men på fel position (läs: valurnan) blir det förödande. Det ser vi t ex i hur få kvinnor som röstar på ett parti som vill stoppa massinvandringen.

Männen blir väl då växhuseffektens bovar, eller hur var det? Då får ta mig fan kvinnorna ta på sig ansvaret för massinvandringens ödeläggelse av vårt land.

Haha du är lustig du, allt handlar ju om just det; känsla. Varför vill man vinna? Det är känslan av att vara bäst man vill åt. Varför vill man vara rik? Känslan av att vara oberoende och att ha makt. Vilken världsmästare strävar inte efter just känslan i det han eller hon gör?
Så nog känner män allt, men eftersom kvinnan uppenbarligen är bättre på det så måste ju hon besitta en egenskap som alla män i stort strävar efter.

Sen så har invandring inget med kön att göra, det handlar om personliga åsikter. Så ja; jag tar på mig massinvandringen, men inte ödeläggandet av landet, för det är din bit.
Citera
2010-02-08, 08:20
Medlem
Muckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakkiD
¨
Jag tror också att kvinnan skulle manipulera mannen till att göra det mesta, men om hon nu lyckas med det, är det fel då?

Robinson anser jag inte har någon egentlig liknelse med det ö-scenariot jag hade tänkt mig mer än att det just kanske är en ö. Robinson är för det första en realityserie som går ut på att roa genom intriger, tävlingar, personlighetssammandrabbningar kryddat med för lite mat och extremt mycket rävspel.

Jag blev ändå lite intresserad av att höra vidare om din släktings och dina egna tankar kring just det faktum att killarna lät sig "styras" av kvinnornas viljor. Om det nu var så att kvinnorna inte gjorde ett skvatt och bara gnällde, varför gav männen med sig och gjorde allt då? Varför sa de inte "vill ni ha det gjort får ni göra det själva eller hjälpa till"? Det låter ju verkligen som att männen var något form av offer för att de helt enkelt inte kunde sätta ner foten och säga nej. Enlighten me.

[...]

Min fetining

Ja, du har rätt att det är en dålig liknelse, men det är trots allt den "minst dåliga" som vi har i dagsläget.

Varför gjorde männen nästan allt? Eftersom det ändå hade behövt göras.
Sedan var det ju så att dessa killar tyckte det var kul att just bygga hyddor, och hela denna överlevnadsgrejen. Plus att tjejerna inte hade ngn koll alls på vad som behövdes göra eller hur det skulle göras. De flesta hade väl alldrig hållit i en yxa innan de kom till ön...

Ang fetstilen. Ja det är rätt. Om männen låter sig manipuleras så ska de inte klaga.
MEN, då ska tjejerna heller inte klaga om de blir beskrivna som manipulativa och falska
Sen ska de heller inte klaga om männen faktiskt sätter ner foten och säger "jobba eller dra åt hellvete"

För ni(tjejer) ska fan inte tro att ni kan ha kakan kvar och samtidigt äta den.
Citera
2010-02-08, 10:10
Medlem
mrtowlies avatar
Kvinnor är bättre på att läsa kroppspråk, detta brukar kallas kvinnlig intuition. De kan tyda små signaler män missar o tex se om du ljuger. De har denna förmåga då de är programmerade att kunna läsa bebisars o barns icke verbala signaler. Läste detta i en bok om psykologi.
Citera
2010-02-08, 10:48
Medlem
Vet faktiskt inte nått som kvinnor är bättre på och det jag inte förstår är att även inom "tjej"yrken så är det alltid killar som är i toppen liksom den bästa stylisten eller frisören är ju förmodligen en kille även fast 90% av branschen består av tjejer/kvinnor.

Varför är det så?

Sen så är det ju bara inse att killar är bättre lämpade i det moderna samhället killar/män är mera som robotar vi behöver ingen närhet å annat abstrakt skit utan så länge vi får lön så vi har råd med hus och mat så jobbar vi på likt myror

Dessutom så fungerar vi bättre i grupp.. sätter du 20 grabbar som skall sammarbeta så fungerar de oftast bra medans tjejer kommer skapa pakter och mobba ut varandra etc.

Sen så är män mera "lättstyrda" kände en snubbe som var fotbollstränare och han sa att träna tjejer var ett helvete.

Han tog ett exempel som var att han hade ett lag med killar som skulle göra massa armhävningar etc dom gjorde det utan att gnälla och började tävla med varandra etc.
Medans tjejlaget började tjafsa med honom om syftet med att göra armhävingarna och dom vägrade göra nått eftersom dom inte kunde se någon anledning att göra det.

nu drar jag alla kvinnor och män över en kam men aa.
Citera
2010-02-08, 11:21
Medlem
Thrams avatar
Skulle väl säga som så många andra ljuga, manipulera och att hitta saker.

Som de känns som att när en man ska hitta något i ett rum (jag gör alltid såhär :/ ) så skannar vi i princip av rummet för att se om de vi letar efter ligger där om inte så går vi till nästa rum, drudar däremot lyfter och tittar under alla saker som kan ligga på bordet (och ibland golvet ) vilket vanligtvis brukar resultera i att dom hittar prylarna.
Citera
2010-02-08, 13:42
Medlem
Paid in Fulls avatar
Kvinnor är mindre, svagare och har mindre hjärna, hur skulle dom kunna vara bättre än en man på något?
Citera
2010-02-08, 13:46
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paid in Full
Kvinnor är mindre, svagare och har mindre hjärna, hur skulle dom kunna vara bättre än en man på något?

Det som gör en manshjärna större har faktiskt att göra med att männen har c:a 10% större motorikdel för att kunna styra upp den större muskelmassan..
Detta gör att manshjärna blir större rent volymmässigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in