Tjejer lever längre, 85% av alla som är över 100 i världen är kvinnor.
och varför lever dom längre? jo det skall jag tala om, det hava icke liv, det röka icket, det knarka icket, det äta icket, det bara baka......gud gör slut på onödiga luftsnyltare
Vi är väl med i färre bilolyckor va?
Då säger jag inte att vi är bättre på att köra bil... Eller jo, jag är det än de flesta iaf...
Alltså, vi är bättre på att vara lugna i trafiken!
Tjejer har i regel en mycket bättre handstil än killar. Alla skolämnen är de väl också bättre i, som fysik, matematik osv. Om man nu ska vara generell.
Om man t e x jämför dam och herrfotboll som ändå är på tapeten just nu så är det inte så konstigt att herrfotboll är mer tempofylld, effektiv, passnings- och skottsäker osv.. Men det beror ju på att män har bättre fysiska förutsättningar och kapacitet för detta..
Om man istället skulle mäta skickligheten på ett mer jämställt sätt, t e x hur mycket hjärta man visar för fotbollen så tror jag faktiskt att fler kvinnor är "bättre" på detta! Detta för att de tjänar knappt någonting på fotbollen men ändå spelar 100%igt, medan många manliga fotbollsspelare ser det mer som ett jobb med de sjuka pengarna som de får, och trots det inte spelar 100%igt varje match
Kvinnor är bättre på att komma in på universitet och högskolor. På att få bättre betyg i grundskolan och gymnasiet. De slutför oftare sina studier på högskolorna än män.