2013-07-16, 10:25
Medlem
lyrica32s avatar
Känna empati och förståelse för andra, ta hand om andra
Se söta och snälla ut och komma undan med saker pga det
Manipulera sig till saker genom gråt
Överanalysera situationer, älta saker, ta åt sig, grubbla och förstora problem
Se och ge subtila signaler

Mao mer känslosamma än män(på gott och ont)
Senast redigerad av lyrica32 2013-07-16 kl. 11:19.
Citera
2013-07-16, 10:31
Medlem
Forbliranonyms avatar
Dom har ju i regel bättre tålamod än killar.

Dom är bättre på att reta upp sig på små saker.
Citera
2013-07-16, 10:34
Medlem
kinky_Ms avatar
syslöjd
Citera
2013-07-16, 11:10
Medlem
SnyggveLannerbachs avatar
De är bättre på att smöra till sig fördelar i samhället. Som kille gäller det att leverera, vi har inget att gömma oss bakom.

Som kvinna kan man glida förbi, fuska, le, och få en helvetes massa fördelar, i allt i från att få räkningen reducerad, böteslappen riven, få komma före i kön till dansstället.
Slippa ta ansvar när när man kastat en drink i ansiktet på en kille, slagit en kille, men själv itne råka ut för några repressalier förutom kanske en sträng tillsägelse. Bli kvoterad in till olika musikfestivaler, även om inte kompetens finns.

Och inte minst, gifta sig uppåt, man behöver inte vara särkilgt talangfull, eller rik för att kunna fånga en mulitmiljonär.

Elin och Tiger, är väl det bästa exemplet på det, och kanske det äckligaste. Elin är nog sveriges största skamfläck i historien...
Citera
2013-07-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggveLannerbach
De är bättre på att smöra till sig fördelar i samhället. Som kille gäller det att leverera, vi har inget att gömma oss bakom.

Som kvinna kan man glida förbi, fuska, le, och få en helvetes massa fördelar, i allt i från att få räkningen reducerad, böteslappen riven, få komma före i kön till dansstället.
Slippa ta ansvar när när man kastat en drink i ansiktet på en kille, slagit en kille, men själv itne råka ut för några repressalier förutom kanske en sträng tillsägelse. Bli kvoterad in till olika musikfestivaler, även om inte kompetens finns.

Och inte minst, gifta sig uppåt, man behöver inte vara särkilgt talangfull, eller rik för att kunna fånga en mulitmiljonär.

Elin och Tiger, är väl det bästa exemplet på det, och kanske det äckligaste. Elin är nog sveriges största skamfläck i historien...

Män är alltså sämre än kvinnor på att ta hand om sig och förbättra sina villkor. Kvinnor är bättre på detta än män.
Citera
2013-07-16, 11:20
Medlem
Är det någon skillnad på tjej och kille mer än kroppsligt ? För att säga att tjejer skriver finare eller är mer sociala tror jag inte stämmer alls som exempel de var.

Det enda jag skulle kunna komma på är att vara söta, men det är väl just för att jag dras till tjejer. Då jag gissar en homosexuell man inte anser en kvinna vara sötare än en man.

Allt är ju individuellt, finns inget ett kön är bättre än det andra på.
Citera
2013-07-16, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Är det någon skillnad på tjej och kille mer än kroppsligt ? För att säga att tjejer skriver finare eller är mer sociala tror jag inte stämmer alls som exempel de var.

Det enda jag skulle kunna komma på är att vara söta, men det är väl just för att jag dras till tjejer. Då jag gissar en homosexuell man inte anser en kvinna vara sötare än en man.

Allt är ju individuellt, finns inget ett kön är bättre än det andra på.

Damlandslaget i fotboll är lika bra som herrlandslaget då?
Citera
2013-07-16, 11:52
Medlem
Tjejer är bättre att syssla med flera saker samtidigt (som kräver deras uppmärksamhet samtidigt) än män.
Citera
2013-07-16, 11:54
Medlem
Fotboll är nog ett sämre exempel på skillnaden mellan könen då. Att säga att killar är bättre på armbrytning eller tyngdlyftning är enkelt men att generalisera över fotboll kräver mycket mer information.

Fotboll har många gånger fler manliga utövare än kvinnliga. Det betyder att topplagen har en mycket större grupp utövare att rekrytera ifrån och att dom som vill komma in måste vara så mycket bättre än konkurrensen.
Citera
2013-07-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Fotboll är nog ett sämre exempel på skillnaden mellan könen då. Att säga att killar är bättre på armbrytning eller tyngdlyftning är enkelt men att generalisera över fotboll kräver mycket mer information.

Fotboll har många gånger fler manliga utövare än kvinnliga. Det betyder att topplagen har en mycket större grupp utövare att rekrytera ifrån och att dom som vill komma in måste vara så mycket bättre än konkurrensen.

Det finns ju bevisligen de som gillar damfotbollen mer än herrarnas. Men rent publikmässigt är ju männens fotbollsspelande mer uppskattat. Men en person kan naturligtvis ha åsikten att damernas fotbbollsspelande är bättre.
Citera
2013-07-16, 12:08
Medlem
SeMeNoMores avatar
De är bättre på att läsa av känslomässiga uttryck och veta hur folk mår som någon annan skrev.
De är bättre på överleva, de lever längre mycket beroende på att de tar färre risker. Något som färgar av sig i mycket.
De är bättre på att högprestera under utbildning.
De är bättre på allt de kan göra som inte män kan rent biologiskt (chockerande).
De har högre social kompetens, de kan prata mer helt enkelt (på gott och ont).

OSV.
Citera
2013-07-16, 12:08
Medlem
TovesTrolls avatar
Visa känslor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem