2013-07-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Killar är bättre på mattematik och sådana ämnen rent generellt ja. Varför tror du killar får högre poäng på HP?

För att de bästa killarna och de sämsta tjejerna gör provet. De bästa tjejerna söker på betyg och kommer lätt in och de sämsta tjejerna satsar inte alls. Det är alltså inte ett snitt och killar och tjejer som gör provet.
Citera
2013-07-16, 13:22
Medlem
Hamstrutss avatar
Av alla mina tidigare förhållanden i åtanke så är det första som ploppar upp att dom är grymt duktiga på att säga en sak men mena en annan...
Citera
2013-07-16, 13:38
Medlem
som grupp är dom säkert bättre på många grejer ,

men säg en kvinna i världen som är bäst på nånting ?

laga mat ? förmodligen inte..

suga kuk ? förmodligen inte..

kan gå hur långt som helst .. finns verkligen ingeting som en kvinna är världsbäst på.
Citera
2013-07-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DELLAKG
Som topicen lyder; Kom med en sak som tjejer är bättre på än killar.

Notera att man inte får säga "föda barn" då det är fysiskt omöjligt för killar. Man får med andra ord inte säga saker som bara det ena könet kan göra.

Bättre läkekött.

Den verkligt intressanta frågan är varför så många män, och i synnerhet här på FBF tycker det är viktigt att gång på gång påpeka att kvinnor är sämre på allt än vad män är.
Citera
2013-07-16, 13:41
Medlem
therealabos avatar
Tjejer är mycket mer eftertänksamma vilket är väldigt bra i många yrkesgrupper. Det är en stor fördel tjejer har!
Citera
Medlem
Pontaans avatar
Att tjejer ska vara bättre i trafiken är ren jävla bullshit, jag är kille och jag tar stort allvar av trafikreglerna. Kör aldrig för fort och försöker sköta mig så gott det går. Men nästan varje gång jag blir förbannad på andra bilförare så är det en kvinna i förarsätet. Höll på att bli avprejad på motorvägen av en kvinna som skulle köra om samtidigt som hon pratade i telefon.
Citera
Medlem
Minipaxs avatar
Bättre på att bli inkvoterade här och var.
Citera
2013-07-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontaan
Att tjejer ska vara bättre i trafiken är ren jävla bullshit, jag är kille och jag tar stort allvar av trafikreglerna. Kör aldrig för fort och försöker sköta mig så gott det går. Men nästan varje gång jag blir förbannad på andra bilförare så är det en kvinna i förarsätet. Höll på att bli avprejad på motorvägen av en kvinna som skulle köra om samtidigt som hon pratade i telefon.

Män är oftare inblandade i olyckor även när man räknar in reslängd. Så du bekräftar antagligen nog du tror men som inte är sant när du bilar omkring.

Citat:
Lite bilstatistik
Män och kvinnor reser ungefär lika ofta och länge
Män kör i genomsnitt 26 km/dag
Kvinnor kör i genomsnitt tio km/dag
Höginkomsttagare kör oftare än låginkomsttagare
Män är inblandade i fler olyckor än kvinnor (även om man tar hänsyn till reslängs)
75 procent av dem som miste livet i trafiken 2010 var män, andelen har legat på samma nivå under hela 2000-talet
Enligt Trafikverkets årliga enkätundersökning värderar kvinnor trafiksäkerhet något högre än män inom alla områden.
http://www.ntf.se/trafikeniskolan/teman/egenhand/bil/default.asp?recid=45852
Citera
2013-07-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Bättre på att bli inkvoterade här och var.

Var blir kvinnor inkvoterade?
Citera
2013-07-16, 13:58
Medlem
tensectoruns avatar
tjejer är bättre på att tillfredsställa män sexuellt, det är väl det enda de är bra för
Citera
2013-07-16, 14:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tensectorun
tjejer är bättre på att tillfredsställa män sexuellt, det är väl det enda de är bra för
Det beror väl på vilka män man talar om?
Citera
2013-07-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av universalgeniet
Tjejer är bättre att syssla med flera saker samtidigt (som kräver deras uppmärksamhet samtidigt) än män.

Enligt http://www.psychologicalscience.org/index.php/news/were-only-human/73955.html är den där gamla sanningen inte nödvändigtvis sann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in