2011-12-11, 19:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Laga mat?

i Idrotts sammanhang så är det väl kanske balett och konståkning!
Citera
2011-12-11, 19:23
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Inom den högre utbildningen dominerade män tidigare. I dag har dock nordens äldsta universitet en kvinnlig rektor, majoriteten av studenterna är kvinnor och inom vissa delar av universitetsförvaltningen är majoriteten av de anställda kvinnor.

Att kvinnor blir fler och fler inom den högre utbildningen är en trend som började i samband med den kvinnliga emancipationen under början av 1900-talet och sedan dess har kvinnor som grupp nått högre och högre inom högre utbildning.
Om den hundraåriga trenden håller i sig så kommer kvinnor att vara utbildningsmässigt och intellektuellt överlägsna männen inom en snar framtid.
Citera
2011-12-11, 19:39
Medlem
Argrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Laga mat?

Männen är bättre på konståkning, och på tal om matlagning säger jag Gordon Ramsey vs Leila bakar bara ett exempel nuff said.
Citera
2011-12-11, 19:40
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Laga mat?

Om man går in i köket på de bästa restaurangerna, så är jag väldigt tveksam till att det finns
fler kvinnliga kockar än manliga faktiskt.
Citera
2011-12-11, 20:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argrash
Männen är bättre på konståkning, och på tal om matlagning säger jag Gordon Ramsey vs Leila bakar bara ett exempel nuff said.

Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Om man går in i köket på de bästa restaurangerna, så är jag väldigt tveksam till att det finns
fler kvinnliga kockar än manliga faktiskt.
Ni har en poäng men jag tänkte bara att det vore mest logiskt eftersom att dom spenderar nog mer tid i köket än vad en man gör!
Citera
2011-12-11, 20:55
Medlem
TheKickss avatar
Vi är bättre på att leta reda på en befintlig tråd istället för att skapa en ny.

https://www.flashback.org/t387026
Citera
2011-12-11, 21:28
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Om den hundraåriga trenden håller i sig så kommer kvinnor att vara utbildningsmässigt och intellektuellt överlägsna männen inom en snar framtid.

Du blandar ihop den snälle gentlemmannens välvilja med karriärkvinnornas faktiska intelligensnivå, som naturligtvis är låg i jämförelse med de klokaste herrarnas prestationer.
Som gentleman rättar jag naturligtvis kvinnors tentor med lite "snällare" ögon, men å andra sidan är jag ju beordrad av universitetsledningen att göra så.
Citera
2011-12-11, 23:36
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskkorvkaka
Och kom nu inte säg att ni är bättre i skolan, för killar presterar bättre än er på de nationella proven generellt sett.

Nej, kvinnor presterar bättre både vad gäller betyg och när det gäller de nationella proven, jag antar att du är en kille då du uppenbarligen inte har lärt dig läsa statistik så bra.
Citera
2011-12-12, 00:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Tråd ´Grejer som fruntimmer är bättre än män på´infogad. //Mod
Citera
2011-12-12, 00:49
Medlem
Tjata, förstora upp småsaker, gråta, att se småsmulor på golvet, vara tvetydliga
Citera
2011-12-12, 01:56
Medlem
xDs avatar
Ta kuk?

För övrigt, vissa sporter där tjejer är i stor majoritet..
Citera
2011-12-13, 12:25
Medlem
riffkins avatar
Citat:
Laga mat?

Dem bästa kockarna i världen är män..
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Inom den högre utbildningen dominerade män tidigare. I dag har dock nordens äldsta universitet en kvinnlig rektor, majoriteten av studenterna är kvinnor och inom vissa delar av universitetsförvaltningen är majoriteten av de anställda kvinnor.

Att kvinnor blir fler och fler inom den högre utbildningen är en trend som började i samband med den kvinnliga emancipationen under början av 1900-talet och sedan dess har kvinnor som grupp nått högre och högre inom högre utbildning.
Nej, ny studie visade att killar har mycket bättre snitt i nationella prov men tjejerna får högre betyg (lärarna gör fel och bedömmer uppförande och dyl.)
Hur många kvinnor har fått nobelpris?
Citat:
Ursprungligen postat av xD
Ta kuk?

För övrigt, vissa sporter där tjejer är i stor majoritet..
Kan lova dig att det finns bögar som är bra mycket bättre på att både suga och ta kuk!
Inga sporter som jag kan komma på är tjejer bättre på!

Sedan, hur många uppfinningar har kvinnor kommit på? Jag vet en, och det är vindruttorkare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in