Citat:
Ursprungligen postat av
Hamstruts
Av alla mina tidigare förhållanden i åtanke så är det första som ploppar upp att dom är grymt duktiga på att säga en sak men mena en annan...
+1
Även att inse vad som ligger bakom ett problem samt att lösa problemet på ett effektivt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mysmari
Var blir kvinnor inkvoterade?
Nog för att det här exemplet står ut från mängden, men det är pk att anställa kvinnor vet du väl?
https://www.flashback.org/t2165615
Där jag bor så skryter McDonald's med att 55% av deras anställda är kvinnor. Nog för att jag inte bryr mig då jag inte har något intresse öht av att jobba där.
Lite lustigt bara. Har svårt att se något företag köra det omvända genom att stolta skylta med att över hälften av de anställda är män i syfte med att locka flera kunder, och samtidigt komma undan med det utan att det blir skriverier.
För att undvika missförstånd så vill jag klargöra att jag inte tror kvinnor skulle vara bättre eller sämre på att steka vad nu McD har i sina burgare. Eller att de för den delen har blivit inkvoterade till dessa positioner då det inte kräver särskilt höga kvalifikationer. Min poäng är att det är plus-poäng att ha kvinnor anställda, oavsett om det är relevant eller inte för själva jobbet.
Inkvotering skulle inte kunna ske helt öppet utan reaktioner förstår du nog själv (se Max </3 Svensk-födda medborgare).
Att inkvotering inte skyltas med övertydligt betyder inte att det inte sker.