2013-07-16, 14:02
Medlem
Wronskianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotardo
Tjejer har i regel en mycket bättre handstil än killar. Alla skolämnen är de väl också bättre i, som fysik, matematik osv. Om man nu ska vara generell.

Matte och fysik är väl just de ämnena killar i regel är bättre än tjejer i? Framförallt matte, har för mig att jag läst det någonstans. Erfarenheten säger detsamma. Resten av ämnena brukar tjejerna vara bättre i.
Citera
2013-07-16, 14:03
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
söka på flashback, då det redan finns en sån här tråd.
Citera
2013-07-16, 14:04
Medlem
Casings avatar
Citat:
Tjejer har i regel en mycket bättre handstil än killar. Alla skolämnen är de väl också bättre i, som fysik, matematik osv. Om man nu ska vara generell.

Men se på alla genier vi har haft genom tiderna... HUr många kvinnor? Marie Curie är väl en av de få "smarta" kvinnorna?

Män dominerar i ALLT! Sport är ju givet men även tjejiga saker som designers och make-up-artister är män dominerande.
Citera
2013-07-16, 14:06
Medlem
Laga mat, diska och tvätta.
Citera
2013-07-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Av alla mina tidigare förhållanden i åtanke så är det första som ploppar upp att dom är grymt duktiga på att säga en sak men mena en annan...

+1

Även att inse vad som ligger bakom ett problem samt att lösa problemet på ett effektivt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Var blir kvinnor inkvoterade?

Nog för att det här exemplet står ut från mängden, men det är pk att anställa kvinnor vet du väl?
https://www.flashback.org/t2165615

Där jag bor så skryter McDonald's med att 55% av deras anställda är kvinnor. Nog för att jag inte bryr mig då jag inte har något intresse öht av att jobba där.
Lite lustigt bara. Har svårt att se något företag köra det omvända genom att stolta skylta med att över hälften av de anställda är män i syfte med att locka flera kunder, och samtidigt komma undan med det utan att det blir skriverier.

För att undvika missförstånd så vill jag klargöra att jag inte tror kvinnor skulle vara bättre eller sämre på att steka vad nu McD har i sina burgare. Eller att de för den delen har blivit inkvoterade till dessa positioner då det inte kräver särskilt höga kvalifikationer. Min poäng är att det är plus-poäng att ha kvinnor anställda, oavsett om det är relevant eller inte för själva jobbet.

Inkvotering skulle inte kunna ske helt öppet utan reaktioner förstår du nog själv (se Max </3 Svensk-födda medborgare).
Att inkvotering inte skyltas med övertydligt betyder inte att det inte sker.
Citera
2013-07-16, 14:18
Medlem
Citat:
Män springer snabbare och skjuter hårdare. Vad du vill få ut av ditt argument om att det inte finns lika många kvinnliga fotbollsspelare som manliga, vet jag inte.

Män är bättre på fotboll, liksom de är i alla fysiska sporter, end of discussion.

Att springa snabbt och skjuta hårt är bara en del av det hela.

Uthållighet och precision är viktigare. Inta att du kan sprinta över hela plan på kortast tid. Utan att du kan hålla tempo genom hela matchen.
Citera
2013-07-16, 14:19
Medlem
Citat:
Det finns ju bevisligen de som gillar damfotbollen mer än herrarnas. Men rent publikmässigt är ju männens fotbollsspelande mer uppskattat. Men en person kan naturligtvis ha åsikten att damernas fotbbollsspelande är bättre.

Har själv spelat mot uiks damlag flera gånger och dom är värdelösa .
Var 17 år när vi vann 3 matcher i rad mot dom med ett halvdant lag som aldrig vunnit något stort. Tjejer är fysiskt värdelösa jämfört med män. Vissa av dom hade skapligt teknik men det var allt.
Citera
2013-07-16, 14:24
Medlem
Djonkos avatar
Citat:
Var blir kvinnor inkvoterade?

På mitt lagerjobb exempelvis. Springer runt späda tjejer som kanske inte är bäst lämpade för våra uppgifter. Men det är rätt bra att grabbigheten sjunker å andra sidan tycker jag. Men det är en annan diskussion!

Kvinnor håller oftare rent och snyggt tycker jag.

En bra känsla för stil och design, organisation.

Uttrycka känslor.
Citera
2013-07-16, 14:25
Medlem
magquars avatar
Varför dela in manligt och kvinnligt???hela tiden. Det finns alla olika varianter i båda könen. SUCK!!!
Citera
2013-07-16, 14:25
Medlem
mustbeadevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casing
Men se på alla genier vi har haft genom tiderna... HUr många kvinnor? Marie Curie är väl en av de få "smarta" kvinnorna?

Män dominerar i ALLT! Sport är ju givet men även tjejiga saker som designers och make-up-artister är män dominerande.

Du tror inte att det faktum att vi haft så få kvinnliga genier genom tiderna inte beror på att kvinnor är dummare än män utan pga kvinnosynen man haft på kvinnor?
Citera
2013-07-16, 14:30
Medlem
Laga mat?
Citera
2013-07-16, 14:32
Medlem
Desert-eagles avatar
Citat:
Kvinnor är bättre på att komma in på universitet och högskolor. På att få bättre betyg i grundskolan och gymnasiet. De slutför oftare sina studier på högskolorna än män.

Ändå så har dom generellt sämre lön än män Dom är iallafall oftast sexigare än män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in