Citat:
Tror han fick hybris 31 maj 2012 då han av WhiteAce utnämndes till Chef för NAF C&C MPs - eller "B10 NAF C&C Company Commander".Vad tror du om Svedjeberget, eller terrängen kring Mjösjöfortet, dvs ganska nära fp1 resp. fp2? - Mellan 18.40 (position terrängen kring Åbergsfortet) och 21-tiden (en sista - svårtolkad - kort, svag signal kopplad till Sävastmasten) förflyter drygt två timmar. Kan man ha tittat på något mer under denna tid och VB sedan velat bli hemskjutsad - men mt gjort ytterligare en avstickare, räknat på sträckan Sävast - U-gatan? - Det finns ju rätt många alternativ eftersom vi lider brist på vederhäftig info, och därför blir det också svårt att försöka "snäva in" tänkbar brottsplats. - Ett sent besök hos brodern verkar dock ha ägt rum, eller måste i vart fall kalkyleras med.
Är det skjutfältet, bild 22, du menar?
https://plus.google.com/photos/118228126685972344134/albums/5328739404100382273?sort=7Du kan ha underskattat mt:s "skämtlynne", dvs han kan i princip ha hittat på vad som helst med händerna, t ex placerat dem någonstans för att skrämma vettet ur någon. - Det finns med andra ord hopp om att de kan dyka upp när man minst anar det.Ja, fundera kan man ju alltid, men jag har svårt att tro att VB skulle ha varit en beställningsvara som mt med sitt omvittnade ordningssinne tillika behov av hjälp och bistånd skulle ha fått i uppdrag att transportera med åtföljande överhängande risk för blodspår i sin bil.
Är det skjutfältet, bild 22, du menar?
https://plus.google.com/photos/118228126685972344134/albums/5328739404100382273?sort=7Du kan ha underskattat mt:s "skämtlynne", dvs han kan i princip ha hittat på vad som helst med händerna, t ex placerat dem någonstans för att skrämma vettet ur någon. - Det finns med andra ord hopp om att de kan dyka upp när man minst anar det.Ja, fundera kan man ju alltid, men jag har svårt att tro att VB skulle ha varit en beställningsvara som mt med sitt omvittnade ordningssinne tillika behov av hjälp och bistånd skulle ha fått i uppdrag att transportera med åtföljande överhängande risk för blodspår i sin bil.
Ja allt är väl möjligt, men varför jag tjatar så mycket om södra skjutfältet är att det är närmaste skjutfältet från mts bostad. Dessutom var det där Fallen Angel utspelades veckan efter, vilket KJ måste ha varit helt uppslukad av. Det är därför som jag tror mer på södra skjutfältet (vid Rödbergsfortet) än Svedjefortet och Mjösjöfortet som mordplats. Bilden (fick räkna dessa manuellt), om det är skjutbanan med de röda byggnaderna, så verkar det vara skjutbanan kring Mjösjöberget.
Sen reagerar jag på att båda mina pm:are skriver om två bilar/två personer. Vem är i så fall den andra personen? Antingen är det någon som varit delaktig eller någon närstående som hjälpt honom att städa mot slutet. Kanske pga detta som åklagarna lämnar dörren öppen för någon mgm.
När det gäller mobilsignalerna ska man inte stirra sig blind på vilka master som noterat vad. Uppgifterna har diffat en del i medias rapportering. Hade de varit på Mjösjöberget och mordet skett där så borde sändaren i Torpgärdan noterat signalerna i första hand.
Tillägg: Sen skulle det vara bra att veta vilken av bröderna han åkte till? Storebror var troligtvis i bostaden på Torpgärden, medan lillebror antingen var i N Svartbyn eller möjligtvis i stugan vid Altersjön.
Senast redigerad av highfive 2013-07-15 kl. 23:43. Anledning: Tillägg ang bröderna
Senast redigerad av highfive 2013-07-15 kl. 23:43. Anledning: Tillägg ang bröderna