2013-07-15, 21:38
Medlem
panzertaxs avatar
Har någon undersökt området jag postade om innan utifrån kabelvägen o österut?
Också nyfiken på uppgifter om den lilla dammen söder om igelsjön, om den är genomsökt.
Citera
2013-07-15, 21:39
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Är det samma ställe där vi sökte?
http://www.anony.ws/kkMf

Är det sökt där? Det har jag missat i så fall. Dessa bilder ska vara tagna i närheten av DBs hem. I huset, på bild 2, tror jag. Är en hunduppfödning.
Citera
2013-07-15, 21:39
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Såg det inlägget, men hade inte förväntat mig att den som var där fotade och postar mer info om det nästan 1 mån efteråt.

Ok, då e ja me dej.
Citera
2013-07-15, 21:41
Medlem
silbersky007s avatar
tycker att mördarna har säkert lämnat spår .ex sko spår på mattan ...inne hos I
Citera
2013-07-15, 21:44
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007

Polisen säger sej ha säkrat spår. Dock säger dom naturligtvis inte vad för spår.....
Citera
2013-07-15, 21:47
Medlem
DrFilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Jag känner inte Ida, jag vet bara vem det är. En kompis var tillsammans med henne för ett bra tag sedan.

Hon är lite "goth" över sig, och antog att dem inte bär sådana örhängen. Jag antog att örhänget tillhörde något barn som hade badat och glömt det.

Det är 700 meter att bära från bommen och upp till Igelsjön, därefter 100-200 från vägen till lianen med en gungig brädbro och litte "guppigt" terräng. Tycker inte det låter som något självklart val, - och det är nestan normalt att hitta smycken, klokor och annat på "badsidan".

Igelsjön är en av dom två sjöarna som det fiskas mycket i, och alla som är fiskinteresserade vet att från gryningen finns risken att det är folk där.

Om jag hastigt skulle välja en sjö vore Grågåsen ett bättre val. Bommen står 40-50 meter in på skogsvägen så man parkerar lite mera i skymundan och det är inte långt att bära fram til sjön.

Som lågpostare riskerar jag förmodligen att bli mistänkt som desinformatör
Citera
Medlem
Citat:
Jag får be om ursäkt för detta (ska jag verkligen be ER om ursäkt?) men nu tog jag bara en bild av det och sedan tänkte "äh, det tillhör inte i*a".

Detta var alltså INNAN polisen börjat prata om hunneberg, så jag kopplade inte fallet till hunneberg.

Det där stämmer ju inte riktigt:
Citat:
Varit och kollat läget vid igelsjön, hunneberg.
Inga spår alls, förutom ett örhänge liggandes men troligtvis inte BO's.
(skrivet 2013-07-01, 20:10)

vilket var en uppföljande uppdatering av
Citat:
Jag och min sambo åker ut till Hunneberg för att hitta polisavspärrningen, uppdaterar så fort vi vet något.
(skrivet 2013-07-01, 17:24)
Citat:
Tydligen är det polisavspärrat uppe någonstans på hunneberg.
(skrivet 2013-07-01, 17:03)

Det här är också värt att fundera lite på:
Citat:
Vad jag har hört är att SB sprang dit efter händelsen på Dannebacken.
(skrivet 2013-07-01, 19:31 som svar på Troians fråga varför polisen var hos D*ta)
Någon som känner sig manad att kolla om detta var första gången SB nämndes som potentiellt närvarande vid brottsplatsen?

ndyz far i alla fall med osanning. Varför?
Citera
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Polisen säger sej ha säkrat spår. Dock säger dom naturligtvis inte vad för spår.....

konstigt det har gått 2 veckor och den förste misstänkte fortfarande fri
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det skrevs om det här örhänget redan 1/7. Vad tappades fokus på?

Tror du man ska leta åt andra hållet i stället?

Nej tycker det är intressant med detta fynd men vill också påvisa hur snabbt vi släpper allt annat när nån kommer med nåt intressant. Nu tror jag förvisso inte att örhänge-postaren hade som avsikt att leda oss från något men tänkte det är ju en bra plan för GM eller hans lakejer att göra så. Denna gång snackade vi om armbandet som aj haft på ett kort och nåt annat.
Citera
2013-07-15, 21:52
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beh.ass.Pia
Nej. Som tjej så vet jag att detta är ett vanligt örhänge....

Kan vara till ett barn men det ser ut att vara till vem som helst.
Om det dessutom är glaskulor som är lite tyngre än plast så är det nog definitivt till en vuxen.

Svart och rött... Kan mycket väl vara till en gothtjej
Tror jag med.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Jag instämmer i detta.
Jag tror att dumpningen skett utefter någon "promilleväg" på väg åt Grästorpshållet, så att söka längs Kabelvägen är nog rätt tänkt. Sen tror jag det är en dumpning a la Marinafallet, dvs FORT och RIMLIGT bra dolt med det man har tillgängligt. Några genomtänkta lösningar som kräver verktyg (som spadar) eller andra tillbehör (som släckt kalk) tror jag är uteslutet.
Jo, precis.
Snabbt från brottsplats
Snabbt bli av med kropp
Snabbt bränna bil
Snabbt från platsen (brända bilen)

Om möjligt vill man fixa allt detta innan morgonfolket börjar komma ut och röra på sig.
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Det dumma är ju att AJ varit i lägenheten innan så man får hoppas det finns något som bevisligen tillkommit efter, spår som du säger, i blodet.
Citera
2013-07-15, 21:52
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Det där stämmer ju inte riktigt:

(skrivet 2013-07-01, 20:10)

vilket var en uppföljande uppdatering av

(skrivet 2013-07-01, 17:24)

(skrivet 2013-07-01, 17:03)

Det här är också värt att fundera lite på:

(skrivet 2013-07-01, 19:31 som svar på Troians fråga varför polisen var hos D*ta)
Någon som känner sig manad att kolla om detta var första gången SB nämndes som potentiellt närvarande vid brottsplatsen?

ndyz far i alla fall med osanning. Varför?

Ok, jag medger att jag hade fel. Trodde att vi var där uppe innan polisen snackade om Hunneberg.
Citera
2013-07-15, 21:53
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nej det ser ut som ett vanligt örhänge med rätt så neutrala färger.

Jag tycker detsamma. Krokarna är inget man hänger över ett barnöra (http://fyndiq.se/underhallning/smyckestillverkning-krokar/) och jag skriver under på förslaget att berätta om det bortkastade fyndet för Polisen. Överlämna en utskrift av bilden i färg, alt. via e-post så att de åtminstone kan fråga närmast anhöriga/vänner om det är något som tillhör I*a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in