2013-07-15, 21:02
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Ja, men jag avskrev örhänget dag 1, då jag nästan var säker på att Ida ej använder sådana örhängen. Det liknade lite mer ett "barnörhänge".

Inget får antas i detta läge. Allt är viktigt!
Citera
2013-07-15, 21:03
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Jag tänker att bild nr 3 verkar intressant. Kan man köra in med bil där? Nu är det ju konstaterat att det inte är så svårt och inte tar särskilt lång tid att gräva ner en person. Och dom misstänkta borde ju ha mycket god kännedom om omgivningarna här.

Är det samma ställe där vi sökte?
http://www.anony.ws/kkMf
Citera
2013-07-15, 21:03
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Jag känner inte Ida, jag vet bara vem det är. En kompis var tillsammans med henne för ett bra tag sedan.

Hon är lite "goth" över sig, och antog att dem inte bär sådana örhängen. Jag antog att örhänget tillhörde något barn som hade badat och glömt det.

Kan du markera på google maps exakt var du hittade örhänget?
Citera
2013-07-15, 21:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ingen vidare bra idé, eller?
Citera
Medlem
ndyzs avatar
Citat:

Vet inte hur man markerar, men någon som kan markera kan göra det vid Igelsjön, där det hänger en lian och är lite mer berg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om kroppen låg där innan hade nog någon med näsa märkt något. Det har gått över två veckor nu.

Det är just detta... Var gömmer man ett lik så att det inte märks? Där det redan luktar? DVS vid sopor eller avfall?

Jag har inte fått några svar ang min undran över Lextorp och komposten där...men det klart, det kanske skulle ha luktat mycket mer än bara en kompost. Jag har faktiskt inte känt lukten av dött kött ngn gång så jag vet inte.
Citera
2013-07-15, 21:10
Medlem
Analstockens avatar
Fan vad folk blev otrevliga mot ndyz när han berättade om örhänget. Var glada över att han sa något istället! Han gjorde en bedömning av läget och kände väl att han hade gjort rätt. Ni andra har säkert också gjort saker som andra skulle tycka var väldigt märkliga. Låt killen vara och framförallt: var glada över att vi har en spanare som ser så små detaljer som ett litet örhänge och faktiskt tar kort på det, trots att han inte var säker på om det var meningsfullt att göra så!

Bra jobbat, ndyz! Fortsätt så.
Citera
2013-07-15, 21:10
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Jag tänker att bild nr 3 verkar intressant. Kan man köra in med bil där? Nu är det ju konstaterat att det inte är så svårt och inte tar särskilt lång tid att gräva ner en person. Och dom misstänkta borde ju ha mycket god kännedom om omgivningarna här.

Aa jag tror också att de har bra koll. Nu undrar jag igen, kan de haft tillgång till nån form av fyrhjulingar för på såna fordon kan man väl ta sig fram på de mest knepiga vägar? Såg ett klipp på youtube från Hunneberg där ett gäng körde fyrhjulingar så det kanske inte alls skulle verka suspekt om GM med kumpaner använde sig av liknande fordon.
Citera
2013-07-15, 21:12
Medlem
Byxan81s avatar
Vill också uppmana till försiktighet när det gäller att tro på föreslagna "misstänkta" platser. Man kan t.ex försöka ha koll på om någon som sagt sig inte känna till något om området, helt plötsligt känner till små dammar.
Citera
2013-07-15, 21:13
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Det är just detta... Var gömmer man ett lik så att det inte märks? Där det redan luktar? DVS vid sopor eller avfall?

Jag har inte fått några svar ang min undran över Lextorp och komposten där...men det klart, det kanske skulle ha luktat mycket mer än bara en kompost. Jag har faktiskt inte känt lukten av dött kött ngn gång så jag vet inte.

Tydligen var det inget där. Finns väl nån sorts kalk man kan hälla på som snabbar på föruttnelseprocessen och som tar bort liklukt. Nu kommer jag inte ihåg vad det hette dock
Citera
2013-07-15, 21:14
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Nej, varför skulle jag göra det?

Tyckte bara att det lät för bra för att vara sant. Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man tar en bild på något upphittat och sen dessutom plockar upp det och kastar bort till annan plats. Efter att ha sett din bild kan jag inte heller förstå varför detta skulle vara ett typiskt barnörhänge? Om jag hade haft en lillasyster eller någon väns barn som gjort/köpt sådana till mig, så hade jag burit dem oavsett hur goth eller whatever, jag är.
Citera
2013-07-15, 21:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Aa jag tror också att de har bra koll. Nu undrar jag igen, kan de haft tillgång till nån form av fyrhjulingar för på såna fordon kan man väl ta sig fram på de mest knepiga vägar? Såg ett klipp på youtube från Hunneberg där ett gäng körde fyrhjulingar så det kanske inte alls skulle verka suspekt om GM med kumpaner använde sig av liknande fordon.
I så fall, måste väl antingen DB eller FH vara de enda tänkbara?
Möjligtvis om DB,s chef har en, men skulle de vågat låna den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in