2013-07-15, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nej det ser ut som ett vanligt örhänge med rätt så neutrala färger.
Det handlar bara om ett örhänge hittat i naturen, så det är liten chans att det tillhör Ida. Men inget tips är för litet. Nu går örhänget troligen inte att hitta igen, men eftersom ndyz har foto på det, och vet var hen hittade det, så kan polisen visa anhöriga och dra slutsatser av fyndplatsen.
Citera
Medlem
silbersky007s avatar
mördarens vapen kan vara köks knivar då det är mycket blod inne i lägenheten och ute på hissen
hade mördaren skjutit med pistol så hade det inte förekommit så mycket blod , dem tror dem har lämnat lite spår efter sig men dem har lämnat MYCKET SPÅR EFTER SIG .
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag tycker det liknar ett barnöronhänge. Ett sådant man trär över örat för man inte vill att ungarna ska ha hål. Men man vet aldrig.
Då använder man väl örhängen med klämmor?
Det där trär man väl i hålet. Så har i alla fall mina tjejer gjort?
Citera
2013-07-15, 21:22
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Tyckte bara att det lät för bra för att vara sant. Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man tar en bild på något upphittat och sen dessutom plockar upp det och kastar bort till annan plats. Efter att ha sett din bild kan jag inte heller förstå varför detta skulle vara ett typiskt barnörhänge? Om jag hade haft en lillasyster eller någon väns barn som gjort/köpt sådana till mig, så hade jag burit dem oavsett hur goth eller whatever, jag är.

Håller med, jag måste revidera samtliga inlägg av användaren nu känner jag, så obotligt korkad kan man inte vara så man kommer på detta först nu o skriver om det. Varför fota något man inte anser är intressant?
Citera
2013-07-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beh.ass.Pia
Nej. Som tjej så vet jag att detta är ett vanligt örhänge....

Kan vara till ett barn men det ser ut att vara till vem som helst.
Om det dessutom är glaskulor som är lite tyngre än plast så är det nog definitivt till en vuxen.

Svart och rött... Kan mycket väl vara till en gothtjej

Ok då är det intressant. Trodde inte tjejer i offrets ålder hade den typen av fäste (eller vad man kallar det) men ska erkänna att jag inte är någon expert.
Citera
2013-07-15, 21:25
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Håller med, jag måste revidera samtliga inlägg av användaren nu känner jag, så obotligt korkad kan man inte vara så man kommer på detta först nu o skriver om det. Varför fota något man inte anser är intressant?

Jag får be om ursäkt för detta (ska jag verkligen be ER om ursäkt?) men nu tog jag bara en bild av det och sedan tänkte "äh, det tillhör inte i*a".

Detta var alltså INNAN polisen börjat prata om hunneberg, så jag kopplade inte fallet till hunneberg.
Citera
2013-07-15, 21:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Jag får be om ursäkt för detta (ska jag verkligen be ER om ursäkt?) men nu tog jag bara en bild av det och sedan tänkte "äh, det tillhör inte i*a".

Detta var alltså INNAN polisen börjat prata om hunneberg, så jag kopplade inte fallet till hunneberg.
Men visa polisen fotot och fyndplatsen och låt dem avgöra. Inget tips är för litet.
Citera
2013-07-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novisa79
Funderade lite när jag fick höra om sök på Kabelvägen...
Om man nu tagit denna vägen "sista" sträckan, har man väl knappast kört 44:an för att svänga av in mot Björke...?

Hade man velat undvika stora vägar rent allmänt, så tänker jag att man kört mot Gärdhemskorsen-Brunnered-Åsaka och svängt av mot Främmestad- å sist tagit "gamla" vägen mot Björke för att nå Kabelvägen...?? Bara en bit in på gamla Björkevägen kör man över en bro å efter ytterligare nåra km är de väldigt mkt vatten på vänstersidan...

Dock en färdväg som kan kännas lite lång om man kör runt på ngt man inte borde, men en helt ok väg med mindre trafik...

Bara en liten fundering...

Edit: När ja tänker närmare på vägen kör man över flera broar bl.a. En strax innan Åsaka...

Ja eller rakt fram i brunnered och sedan korsat 44:an 2 gånger.
Citera
2013-07-15, 21:27
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Har de åkt till Kabelvägen så borde de åkt via Gärdhemskorsningen och Brunneredsrondellen.
Allt för och undvika stora vägar.
Jag instämmer i detta.
Jag tror att dumpningen skett utefter någon "promilleväg" på väg åt Grästorpshållet, så att söka längs Kabelvägen är nog rätt tänkt. Sen tror jag det är en dumpning a la Marinafallet, dvs FORT och RIMLIGT bra dolt med det man har tillgängligt. Några genomtänkta lösningar som kräver verktyg (som spadar) eller andra tillbehör (som släckt kalk) tror jag är uteslutet.
Citera
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men visa polisen fotot och fyndplatsen och låt dem avgöra. Inget tips är för litet.

Sant. Jag har redan mailat polisens tipstjänst, så får vi se vad dem gör med det.
Citera
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Återigen då... Hen har nämnt det förut sida 26 kommentar 311
Citera
2013-07-15, 21:29
Medlem
Novisa79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Ja eller rakt fram i brunnered och sedan korsat 44:an 2 gånger.

Korsat 44:an 2ggr.. Hur tänker du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in