2013-07-15, 21:14
Medlem
panzertaxs avatar
Grejjen är att ingen av dessa herrar vet hur ett lik luktar. De är små amatörer som mest bara heilar, super o slår tjejer, oftast yngre. De har ingen som helst koll på hur man gömmer ett lik, hur ett lik luktar eller i huvudtaget hur man ska göra i en sådan här situation.

De har kört personlig utveckling deluxe på natten, på minuter, kanske en halvtimme har de bytt från småligister till mördare. Utan tidigare erfarenhet.

De beslut de har tagit har varit därefter. Ett ihopkok av åsikter, val av plats, dumpning, sedan vill alla skydda sig själv o de syr inte ihop ett alibi som täcker helheten, utan alla flyr åt varsitt håll för att rädda eget skinn.

När de gömmer I är fokuset på att snabbt få väck skiten, särskilt för de som inte dräpt henne.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om kroppen låg där innan hade nog någon med näsa märkt något. Det har gått över två veckor nu.

Det brann i returdelen, förmodliogen plastfraktionen. Det har nog bytts containrar där ett antal gånger...
Citera
Medlem
Har de åkt till Kabelvägen så borde de åkt via Gärdhemskorsningen och Brunneredsrondellen.
Allt för och undvika stora vägar.
Citera
2013-07-15, 21:15
Medlem
IroniskJags avatar
Sida 26 #311 ingen som tyckte d var intressant då? Själv hade jag inget konto då :-/
Citera
2013-07-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja jag skulle ju ringt direkt och nej inte tycker jag det ser ut som ett barn örhänge. Hmm..?????

Jag tycker det liknar ett barnöronhänge. Ett sådant man trär över örat för man inte vill att ungarna ska ha hål. Men man vet aldrig.
Citera
2013-07-15, 21:16
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Tyckte bara att det lät för bra för att vara sant. Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man tar en bild på något upphittat och sen dessutom plockar upp det och kastar bort till annan plats. Efter att ha sett din bild kan jag inte heller förstå varför detta skulle vara ett typiskt barnörhänge? Om jag hade haft en lillasyster eller någon väns barn som gjort/köpt sådana till mig, så hade jag burit dem oavsett hur goth eller whatever, jag är.

Nej det ser ut som ett vanligt örhänge med rätt så neutrala färger.
Citera
2013-07-15, 21:18
Medlem
meegaminds avatar
Vet inte om detta är nämnt tidigare i tråden men DB hyrde faktiskt ett annat ruckel i Grästorp innan han flyttade till det vid tre älgar. Finns det någon som vet detta och har en adress till detta ställe?
Citera
2013-07-15, 21:19
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Det är just detta... Var gömmer man ett lik så att det inte märks? Där det redan luktar? DVS vid sopor eller avfall?

Jag har inte fått några svar ang min undran över Lextorp och komposten där...men det klart, det kanske skulle ha luktat mycket mer än bara en kompost. Jag har faktiskt inte känt lukten av dött kött ngn gång så jag vet inte.

Har man väldigt bråttom, dumpar man liket i ett djupt dike utmed E45:an. Gärna en sträcka utan in- och utfarter, parallellvägar mm, dock avslöjar fåglar gömman om det är en torr plats.

Ni glömmer väl inte bort att titta i horisonten efter fåglar som cirkulerar?! Har man inget att göra imorgon, kan man sätta sig högt på ett vidsträckt område och scanna det med kikare.
Citera
Medlem
Novisa79s avatar
Funderade lite när jag fick höra om sök på Kabelvägen...
Om man nu tagit denna vägen "sista" sträckan, har man väl knappast kört 44:an för att svänga av in mot Björke...?

Hade man velat undvika stora vägar rent allmänt, så tänker jag att man kört mot Gärdhemskorsen-Brunnered-Åsaka och svängt av mot Främmestad- å sist tagit "gamla" vägen mot Björke för att nå Kabelvägen...?? Bara en bit in på gamla Björkevägen kör man över en bro å efter ytterligare nåra km är de väldigt mkt vatten på vänstersidan...

Dock en färdväg som kan kännas lite lång om man kör runt på ngt man inte borde, men en helt ok väg med mindre trafik...

Bara en liten fundering...

Edit: När ja tänker närmare på vägen kör man över flera broar bl.a. En strax innan Åsaka...
Citera
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hol ligger mellan Alingsås och Vårgårda. Bilbrandens plats syns på den här kartan: http://goo.gl/maps/FZfij
Det Hol som pratas om i detta fallet, ligger precis vid Västra Tunhem, alltså nära Hunneberg.
Bara så inga missförstånd råder.....
Citera
2013-07-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag tycker det liknar ett barnöronhänge. Ett sådant man trär över örat för man inte vill att ungarna ska ha hål. Men man vet aldrig.

Nej. Som tjej så vet jag att detta är ett vanligt örhänge....

Kan vara till ett barn men det ser ut att vara till vem som helst.
Om det dessutom är glaskulor som är lite tyngre än plast så är det nog definitivt till en vuxen.

Svart och rött... Kan mycket väl vara till en gothtjej
Citera
2013-07-15, 21:20
Medlem
panzertaxs avatar
Tror inte de har tänkt så smart o långt som var det kan lukta neutralt, utan fokus har mer varit på att dumpa/dölj/hoppas på aldrig mer finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in