2013-07-15, 20:49
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Branden bröt ut strax efter kl 19. Ovanligt fräckt att sticka dit med en över två veckor gammal kropp och tända eld. Nån kan ju se.

Om inte kroppen redan låg där?
Citera
2013-07-15, 20:50
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Ja, men jag avskrev örhänget dag 1, då jag nästan var säker på att Ida ej använder sådana örhängen. Det liknade lite mer ett "barnörhänge".
Hur pass väl känner du I* för att göra ett sådant antagande?
Citera
Medlem
Citat:
Ja, men jag avskrev örhänget dag 1, då jag nästan var säker på att Ida ej använder sådana örhängen. Det liknade lite mer ett "barnörhänge".

Hur 17 vet du vad I har för örhängen?? :O Hon har barn också...
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Sticka dit med en kropp? Nej, antingen var den där redan och ngn tände på nu...annars är det nog ngt annat. *börjar bli paranoid*
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Om inte kroppen redan låg där?
Om kroppen låg där innan hade nog någon med näsa märkt något. Det har gått över två veckor nu.
Citera
2013-07-15, 20:51
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
http://imageshack.us/a/img194/5255/35q3.jpg
http://imageshack.us/a/img545/3192/qq0o.jpg
http://imageshack.us/a/img7/975/vxai.jpg
http://imageshack.us/a/img826/9162/wapj.jpg

Såhär ser det ut om man åker in en bit på en väg vid tre älgar.
Var även vid DB´s hus med kunde inte med att snoka pga för mycket folk runt omkring i omgivningen osv.

Jag tänker att bild nr 3 verkar intressant. Kan man köra in med bil där? Nu är det ju konstaterat att det inte är så svårt och inte tar särskilt lång tid att gräva ner en person. Och dom misstänkta borde ju ha mycket god kännedom om omgivningarna här.
Citera
2013-07-15, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soskidoski
Har studerat kartan, OM nu killarna känner till Hunneberg och åkt dit borde de tagit snabbaste vägen? Det är upp på motsatt sida mot branden, samma sida som västra Tunhems kyrka, ligger en prästgåtd, kör man raka vägen förbi den kommer man upp via brant backe, kallad prästeklev, direkt när du kommer upp ser du en vägbom rakt fram, den har ett antal nycill, innanför finns 3 sjöar, 3 km in på grusväg ligger också jaktstugan där Kungen håller till, samt andra öde stugor, de är helt öde nu, det går sedan grusväg runt hela Hunneberg. De tar sig enkelt till sidan för branden och nedfart. Dessutom ligger 3 djupa grottor på vägen mellan kyrkan och prästgården, dit ingen vågar gå in pga rasrisk..
Tanken med mitt vägval är att de valde en smitväg som de tidigare har använt när de har varit på hemväg från krogen och inte ville stöta på polisen. De hade anledning till det nu också.
Citera
2013-07-15, 20:53
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Varit och kollat läget vid igelsjön, hunneberg.
Inga spår alls, förutom ett örhänge liggandes men troligtvis inte BO's.
Hen har faktiskt nämt detta förut.. Hade det i bakhuvet någonstans
Citera
2013-07-15, 20:54
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Nej, gå INTE dit och rota runt och leta och hitta det igen! Kontakta polisen, visa bilden på det och förklara utförligt var du har kastat det.

Varför tog du kort på det? Varför plockade du ens upp det för att kasta iväg det?

Ja kontakta polisen direkt plus I*as anhöriga och nära vänner borde känna igen det om det är hennes.
Citera
2013-07-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tanken med mitt vägval är att de valde en smitväg som de tidigare har använt när de har varit på hemväg från krogen och inte ville stöta på polisen. De hade anledning till det nu också.
Då kan de smita över berget di, helt öde, eller via lilleskogsvägen till 3 älgar
Citera
2013-07-15, 20:56
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Eh?
Du har ju varit hyffsat aktiv i denna tråd. Varför skriver du detta nu?
Du har ju verkat hyffsat engagerad, borde inte örhänget ha ringt en klocka dag1?

Ja jag skulle ju ringt direkt och nej inte tycker jag det ser ut som ett barn örhänge. Hmm..?????
Citera
2013-07-15, 20:57
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hur pass väl känner du I* för att göra ett sådant antagande?

Jag känner inte Ida, jag vet bara vem det är. En kompis var tillsammans med henne för ett bra tag sedan.

Hon är lite "goth" över sig, och antog att dem inte bär sådana örhängen. Jag antog att örhänget tillhörde något barn som hade badat och glömt det.
Citera
2013-07-15, 20:59
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Jag känner inte Ida, jag vet bara vem det är. En kompis var tillsammans med henne för ett bra tag sedan.

Hon är lite "goth" över sig, och antog att dem inte bär sådana örhängen. Jag antog att örhänget tillhörde något barn som hade badat och glömt det.

Antog? Inget tips är överflödigt om det kan leda oss lite närmare I*a, låt polisen avgöra om fyndet är av värde eller inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in