2013-07-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envaldigtvackerdag
Jag tror Muhammed hamnat i bråk i skolan varpå någons storebror tagit lagen i egna händer.

Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Om det varit så enkelt så hade han varit gripen vid det här laget.

Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Scenariot är inte helt osannolikt, utan fullt tänkbar.
Läs det här, Mohammed 8 år var kaxig.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/for-familjen-ar-allt-bara-fragor/

Den jämnåriga grabben som åkt på dingel/blivit mobbad av Mohammed tar reda på när Mohammed börjar skolan så det är lätt för honom att tala om för sin bror/äldre kompisar var Mohammed bor och lämnar sin bostad. På tisdagen utfördes morden så på måndagen tog den mobbade grabben reda på när Mohammed började skolan dagen efter.

Det kan betyda att GM gör en engångsföreteelse och inte hamnar i något register, han kan ligga lågt resten av sitt liv.

Avsikten från början var kanske inte att mörda Mohammed utan misshandla honom, därav knytnäves-slagen, men när Mohammed tar upp sin Butterflykniv slutar det med mord.

Det behöver inte vara någon psykopat utan hämnd för att sin bror har blivit illa behandlad, blandat med rasism.
GM kan ha bott i området men flyttat ut, läs Anna-Lena som tycktes känna igen GM, ”Leif runt 20 år”.

Man får hoppas att Jan Steef & Co. har kollat upp det här, men har dom inte det så kan det vara ett troligt scenario.
Att storebröder försvarar sina småbröder är ingen utopi, det handlar mycket om heder.

Misshandeln avslöjar mycket, bland annat att det förmodligen inte var ett planerat mord, utan att det slog slint för GM när jag vad jag tror att det var Muhammeds kniv och han helt enkelt tog upp den för att försvara sig, kanske till och med skar GM i handen? Finns inget logiskt i att först misshandla ett barn brutalt och sedan ta upp en kniv.

Är det inte Varbergsmannen som är skyldig så tror jag faktiskt att det är någons storebror eller liknande som är skyldig. Det är väldigt vanligt att en äldre bror ger sig på någon som varit elak mot ens lillebror , det vet jag av egen erfarenhet under min uppväxt.
Citera
2013-07-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

Vem i helvete är Jan Steen? Menar du Jan Staaf?
Sorry, jag menar Jan Staaf, han jobbar på en korvmoj i Linköping
Citera
2013-07-14, 20:51
Medlem
barnets avatar
Citat:
Mohammed, 8 år, bröstkorg var inslagen med knytnävarna, flera revben var brutna, det i sig hade räckt att döda Mohammed.
1. Varför slog GM in bröstkorgen på Mohammed när han hade en kniv i handen (om det nu var GM's kniv och inte Mohammeds)?
2. Utfördes slagen i bröstkorgen innan eller efter alla knivhugg/stick på Mohammeds kropp?
Om NE i Varberg-dåden var boxare.
1. Varför slog han inte in några revben på något av sina offer i Varberg?

Vilka likheter ser ni i dåden?

Varför skulle GM nödvändigtvis utföra exakt identiska handlingar vid två olika tillfällen? Jag tror inte GM av detta slag har något invant rörelsemönster vid psykoser.
Citera
2013-07-15, 01:24
Medlem
Citat:
Scenariot är inte helt osannolikt, utan fullt tänkbar.
Läs det här, Mohammed 8 år var kaxig.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/for-familjen-ar-allt-bara-fragor/

Den jämnåriga grabben som åkt på dingel/blivit mobbad av Mohammed tar reda på när Mohammed börjar skolan så det är lätt för honom att tala om för sin bror/äldre kompisar var Mohammed bor och lämnar sin bostad. På tisdagen utfördes morden så på måndagen tog den mobbade grabben reda på när Mohammed började skolan dagen efter.

Det kan betyda att GM gör en engångsföreteelse och inte hamnar i något register, han kan ligga lågt resten av sitt liv.

Avsikten från början var kanske inte att mörda Mohammed utan misshandla honom, därav knytnäves-slagen, men när Mohammed tar upp sin Butterflykniv slutar det med mord.

Det behöver inte vara någon psykopat utan hämnd för att sin bror har blivit illa behandlad, blandat med rasism.
GM kan ha bott i området men flyttat ut, läs Anna-Lena som tycktes känna igen GM, ”Leif runt 20 år”.

Man får hoppas att Jan Staaf & Co. har kollat upp det här, men har dom inte det så kan det vara ett troligt scenario.
Att storebröder försvarar sina småbröder är ingen utopi, det handlar mycket om heder.

Fast det är inte så troligt att en ung man mördar två stycken och sen döljer allt. Det hade märkts direkt om han hade gjort det, de hade hittat honom direkt. Han hade aldrig klarat av att vara så kall att han hade klarat sig. Och om det är någon som har försvarat sin bror så finns det två som vet om det. Då är det två som måste vara så kalla och hårda, det är nästan omöjligt. Hade en jämnårig med Mohammed vetat om vem som var mördaren hade han inte aldrig orkat hålla sig när allt drog igång.

Hade mördaren varit av den typen du pekar och hade klarat av att hålla tyst hade han haft ett sånt sinne att han aldrig hade klarat sig ifrån att åka dit för andra saker, finns inte en chans.
Citera
2013-07-15, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envaldigtvackerdag
Jag tror Muhammed hamnat i bråk i skolan varpå någons storebror tagit lagen i egna händer.

Hade så varit fallet hade man ju ganska enkelt kunna topsa alla skolkamrater och se om någons DNA hade likheter med GM:s. Är de syskon så har de också liknande DNA-profiler. (Här får Hamilkar eller någon annan insatt rätta mig om jag har fel.)
Citera
2013-07-15, 18:26
Medlem
Vad är det som säger att det inte skulle kunna vara en konflikt i skolan och någon har tjallat till sin bror? Det kan ju vara en löjlig grej men att någon grabb känner sig kränkt och helt sonika berättar det för sitt syskon, något som bara Mohammed och den som blev kränkt vet om, ingen annan. Brodern(?) bestämmer sig för att konfrontera Mohammed när han ska gå till skolan och ställer sig och väntar på pojken.

Mycket tyder på att mördaren har stått och väntat, det påstår även Leif GW. Jag menar hur troligt är det att han bara springer på Mohammed så tidigt på morgonen med en kniv på sig, inte en chans. Jag undrar jag om det inte är Mohammeds kniv och att han tar upp den i försvar, GM misshandlar pojken, tar kniven i sitt vansinnesutbrott och hugger pojken otroligt många gånger. Misshandeln tyder på att det inte var ett planerat mord anser jag, jag tror vem som helst kan få spelet om det hettar till. Lägg till också att tanten helt plötsligt dyker upp rätt nära GM troligtvis och han har inte så mycket val än att hugga ner henne med, hade jag med gjort ärligt talat, i den situationen.
Citera
2013-07-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Vad är det som säger att det inte skulle kunna vara en konflikt i skolan och någon har tjallat till sin bror? Det kan ju vara en löjlig grej men att någon grabb känner sig kränkt och helt sonika berättar det för sitt syskon, något som bara Mohammed och den som blev kränkt vet om, ingen annan. Brodern(?) bestämmer sig för att konfrontera Mohammed när han ska gå till skolan och ställer sig och väntar på pojken.

Mycket tyder på att mördaren har stått och väntat, det påstår även Leif GW. Jag menar hur troligt är det att han bara springer på Mohammed så tidigt på morgonen med en kniv på sig, inte en chans. Jag undrar jag om det inte är Mohammeds kniv och att han tar upp den i försvar, GM misshandlar pojken, tar kniven i sitt vansinnesutbrott och hugger pojken otroligt många gånger. Misshandeln tyder på att det inte var ett planerat mord anser jag, jag tror vem som helst kan få spelet om det hettar till. Lägg till också att tanten helt plötsligt dyker upp rätt nära GM troligtvis och han har inte så mycket val än att hugga ner henne med, hade jag med gjort ärligt talat, i den situationen.

Att mördaren stått och väntat på sitt offer är helt osannolikt. Planerade mord på barn i 6-årsåldern finns inte i statistiken. Att det skulle vara pojkens egna kniv tror jag knappast men visa gärna något som tyder på det!
Citera
2013-07-15, 18:45
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Hur troligt var det att t ex Varbergmördaren skulle springa på sina offer? För en mördare, som mördar en slumpmässigt utvald person, fungerar inte det där med sannolikheter, för det är alltid 100% sannolikt att mördaren träffar på sitt offer.
Citera
2013-07-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Att mördaren stått och väntat på sitt offer är helt osannolikt. Planerade mord på barn i 6-årsåldern finns inte i statistiken. Att det skulle vara pojkens egna kniv tror jag knappast men visa gärna något som tyder på det!

Knappast helt osannolikt, snarare ganska sannolikt. Kolla på videon från efterlyst på youtube så ser du vart GM troligtvis har befunnit sig och väntat på grabben, ett perfekt ställe att stå och vänta och ha uppsikt över trappan som grabben kommer ifrån. Kniven håller jag dock med om att det är osannolikt att det är grabbens, men hur förklarar du misshandeln? Hade det varit ett planerat mord hade väl GM bara skurit halsen av Mohammed och sen var det klart.
Citera
2013-07-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Hur troligt var det att t ex Varbergmördaren skulle springa på sina offer? För en mördare, som mördar en slumpmässigt utvald person, fungerar inte det där med sannolikheter, för det är alltid 100% sannolikt att mördaren träffar på sitt offer.

Just där och just då, har du varit i området så vet du vad jag menar. Jag bor själv i Linköping och vågar påstå att många från staden knappt har varit vid Åsgatan någon gång alls, GM borde känna till området och ha varit där tidigare känns det som.
Citera
2013-07-15, 19:02
Medlem
Citat:

Hade det varit så hade han åkt fast direkt.
Citera
2013-07-15, 19:05
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Just där och just då, har du varit i området så vet du vad jag menar. Jag bor själv i Linköping och vågar påstå att många från staden knappt har varit vid Åsgatan någon gång alls, GM borde känna till området och ha varit där tidigare känns det som.

Som sagts i tråden är det ju en genomfartsled för de som går från buss till bl a US.

Men svara på denna fråga:

Om vi har en person som går omkring helt slumpmässigt i en timme, sen stannar personen. Hur svårt var det för personen att ta sig till stället han nu står stilla på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in