2012-11-06, 22:52
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Miljonen verkar inte ha hjälpt nej tyvär.. Man går väll ioförsig igenom tipsen som man fått, men det kändes som belöningen var det sista hoppet på att lösa det här tragiska fallet. Hur som helst är utredningen en stor skandal, fullständigt bedrövlig..

Av hundra namngivna kommer femtio topsas enligt GW, vad miljonen leder till är alldeles för tidigt att uttala sig om.
Citera
2012-11-06, 23:04
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Det låter osannolikt att han är så förslagen med att planera flyktvägen i detalj för att sen dumpa både kniven och mössan i närheten.
Det är inte helt osannorlikt att flyktvägen var planerad från början.Det kan ha varit det han planerade en gång.
Citera
2012-11-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Av hundra namngivna kommer femtio topsas enligt GW, vad miljonen leder till är alldeles för tidigt att uttala sig om.

Det är sant. Hoppas rätt tips har kommit in eller kommer in snarast.. Man undrar ju hur GM har lyckats komma undan alla topsningar och dylikt? Frågan är om inte GM var som Leif gw säger 13-17 år vid dådet och helt enkelt kom undan för att man inte topsade killar i den ålden.. Dessutom topsar man ju inte alla som man pratar med, man måste stämma in på signalementet. Människor förändrar ju sitt utseende en hel del och färgar håret osv, skulle inte förvåna mig om rätt person varit inne och pratat med polisen men att han inte topsas, eller vad är förklaringen till att han inte är gripen? Någon mördare från öst eller liknande är ju inte troligt, finns inte på världskartan.

Min teori om GM:

.Bosatt nära Linköping eller i Linköping(dock ej nära mordplatsen)

.13-25 år

.känner inte Mohammed sen tidigare utan han fick spelet av någon anledning och högg ner honom
Citera
2012-11-07, 16:56
Medlem
blir inte klok på denna tråd, det går ju fan inte att få fram ett vettigt signalement, allt från feta lår till 170 lång eller 195 lång eller 13 år till 45 år....
Citera
2012-11-07, 17:07
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
blir inte klok på denna tråd, det går ju fan inte att få fram ett vettigt signalement, allt från feta lår till 170 lång eller 195 lång eller 13 år till 45 år....

Välkommen till Svenska Polisens signalementavdelning. Mellan 170 och 190, från 13 och uppåt, beige eller svart jacka.
Citera
2012-11-07, 17:28
Medlem
jag bara spontant kom att tänka på 2st bröder som skulle kunna passa in på signalementet. och va väl i 17-20 års ålder vid det året.. tror inte de bor kvar i lkpg/sverige.. fast iofs kanske de stack tidigare isf.. eller så bor de kvar fast man inget hör om de längre... inga belägg för att nån av de skulle hysa agg till pojken eller så heller..fick bara en spontan känsla...
Citera
2012-11-08, 17:03
Medlem
Citat:
Miljonen verkar inte ha hjälpt nej tyvär.. Man går väll ioförsig igenom tipsen som man fått, men det kändes som belöningen var det sista hoppet på att lösa det här tragiska fallet. Hur som helst är utredningen en stor skandal, fullständigt bedrövlig..

Nej inte ens 1 miljon hjälpte. Om man anar någon som man inte har några band till så är det väl klart att man anger honom. Om man dessutom kammar hem en miljon spänn på kuppen. Inte en enda människa anar att det är han. Inte en enda människa. Hur är det möjligt? Ingen klasskompis (hur många går det på en skola? flera hundra? han måste ju gått i skola), ingen gammal lärare, bekant, granne, kassörska på ICA, ingen. Inte en enda människa. Och han ska ha varit tonåring. Människan existerar ju inte. Han är död. Eller så finns han inte som den man tror att det är..

Jag vet inte vad man ska tro längre. Det är något som man missar. Det är nån pusselbit som saknas. Den viktigaste biten antagligen.

Tänk om det var planerat? Av någon anhörig till nån av dom mördade? Och sen ville man få det att se ut som att det var en psyksjuk person som gjort det. Under den här tiden så var det många såna här mord, Anna Lindh, nån som mördare ett barn på ett dagis, bilen som körde i Gamla stan, han som slog ihjäl nån med ett järnrör. Det var väldigt många såna här fall på den här tiden. Tänk om någon utnyttjade det? Att det är något helt annat? Ett mord av en anhörig. Och så har man fått det att se ut som om det var någonting annat. Om man mördar någon i hemmet så misstänker ju polisen direkt dom som bor i hemmet. Men om man blir mördad utomhus så misstänker man inte dom anhöriga lika lätt... En lejd mördare som lejdes av någon av de mördades anhöriga?

Man vet inte vad man ska tro längre. Det verkar väldigt märkligt bara.
Citera
2012-11-08, 18:07
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Nej inte ens 1 miljon hjälpte. Om man anar någon som man inte har några band till så är det väl klart att man anger honom. Om man dessutom kammar hem en miljon spänn på kuppen. Inte en enda människa anar att det är han. Inte en enda människa. Hur är det möjligt? Ingen klasskompis (hur många går det på en skola? flera hundra? han måste ju gått i skola), ingen gammal lärare, bekant, granne, kassörska på ICA, ingen. Inte en enda människa. Och han ska ha varit tonåring. Människan existerar ju inte. Han är död. Eller så finns han inte som den man tror att det är..

Jag vet inte vad man ska tro längre. Det är något som man missar. Det är nån pusselbit som saknas. Den viktigaste biten antagligen.

Tänk om det var planerat? Av någon anhörig till nån av dom mördade? Och sen ville man få det att se ut som att det var en psyksjuk person som gjort det. Under den här tiden så var det många såna här mord, Anna Lindh, nån som mördare ett barn på ett dagis, bilen som körde i Gamla stan, han som slog ihjäl nån med ett järnrör. Det var väldigt många såna här fall på den här tiden. Tänk om någon utnyttjade det? Att det är något helt annat? Ett mord av en anhörig. Och så har man fått det att se ut som om det var någonting annat. Om man mördar någon i hemmet så misstänker ju polisen direkt dom som bor i hemmet. Men om man blir mördad utomhus så misstänker man inte dom anhöriga lika lätt... En lejd mördare som lejdes av någon av de mördades anhöriga?

Jag anser att alla har rätt till sin åsikt, men när du kommer med rena rama lögner om att miljonen inte skulle ha gett något så får du ändå ta och ge dig. Polisen jobbar inte så snabbt. Jag kan inte tänka mig att polisen ännu fått svar på dna-test från SKL på någon av de som ska topsas nu efter tips till GW.
Citera
2012-11-08, 18:09
Medlem
barongs avatar
Blev inkallad på förhör ang. dubbelmorden i Linköping förrförra sommaren tror jag det var. Bor i Sthlm och kan inte minnas jag någonsin varit i närheten, så dom söker väldigt brett. Förhöret var vad man kan förvänta sig.

Var var du när det skedde. Kolla mina händer efter ärr. Fråga om man frivilligt vill bli topsad (vilket jag gick med på). Dom visade även en bild av butterfly kniven i fråga. Såg samma modell i filmen "Låt den rätte komma in" i någon hobbex-liknande tidning/katalog. Har för mig att dom också visade en sattelit/flyg-bild över något område jag gissar är brottsplatsen i Linköping.

Lite skumt att dom visste att jag har ett intresse för egg-vapen/verktyg. Det var innan jag åkte fast för brott mot knivlagen. Psykvården vet bara att jag burit kniv, inte att jag har ett intresse. Inte direkt något man kan googla fram.
Citera
2012-11-08, 18:44
Medlem
Citat:

Verkligen supermärkligt.. Tonåring ska man nog ta med en nypa salt, det finns inget vittne som har sett honom ordentligt verkar det som. Bor i området kan vi stryka till 90 %, inte en chans att han bodde i området vid tiden för mordet, om polisen inte klarar av att hitta honom då är det ju otroligt pinsamt. Faktum är ju att 90% av alla mord så är det någon anhörig inblandad, så statistiken talar ju faktiskt för det.

Famlijen vet säkert något som dom inte berättat för polisen, jag kan inte komma på någon annan förklaring till att det är olöst. Något hot familjen råkat ut för eller liknande men som dom inte vill avslöja till polisen med risk att hamna i mer trassel själva. Det vi vet är ju att det var en gärningsman som är ljus i hyn, ser ut som en datanörd..
Citera
2012-11-08, 18:51
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
...

Citat:
...

Kan inte nån av ni två förklara hur det skulle vara möjligt för polisen att förhöra och dna-testa 50 personer på två veckor och hur även SKL skulle hinna med denna uppgift på denna tid?
Citera
2012-11-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Kan inte nån av ni två förklara hur det skulle vara möjligt för polisen att förhöra och dna-testa 50 personer på två veckor och hur även SKL skulle hinna med denna uppgift på denna tid?

Det har du rätt i faktiskt, däremot tror jag inte miljonen kommer hjälpa, finns inget som talar för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in