2013-07-13, 17:06
Medlem
Slagskepps avatar
ag ska på fest ikväll. Nån större lokal tydligen i göteborgsområdet.

Jag har 6 st valium 10 mg och 10 st Rivotril (clonazepam) 2 mg. Har bara tagit benzo 1 gång innan och det var en stesolid på sjukan. Hur ska ja gå teväga? Trycka in alla samtidigt och ta bilen te festen eller ska jag blanda dom med min vodka jag har ?

Eller kanske ska ja ta ett par bara? Och vad är skillnaden på dom ja har? vilka är bäst att köra på?
(inte köra bil på utan att ta bara)
Citera
2013-07-13, 21:44
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slagskepp

Jag har 6 st valium 10 mg och 10 st Rivotril (clonazepam) 2 mg. Har bara tagit benzo 1 gång innan och det var en stesolid på sjukan. Hur ska ja gå teväga? Trycka in alla samtidigt och ta bilen te festen eller ska jag blanda dom med min vodka jag har ?

Eller kanske ska ja ta ett par bara? Och vad är skillnaden på dom ja har? vilka är bäst att köra på?

Håll dig till valiumen om du är nybörjare, tuggar du i dig alla kommer du bara somna alternativt flippa ur då du ska blanda med alkohol.

MVH.
Citera
2013-07-14, 02:17
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slagskepp

Om du nu prompt vill prova benso och alkohol så ska du blanda det med diazepam(valium alltså). Börja med 1st och börja drick öl sakta. Om du inte känner nått speciellt kan du ta EN till och fortsätta sippa öl i sakta takt.

Kom ihåg att du måste dra ner mängden alkohol du dricker eftersom blandningen ökar effekten på dom båda.
Citera
2013-07-14, 15:35
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Om du nu prompt vill prova benso och alkohol så ska du blanda det med diazepam(valium alltså). Börja med 1st och börja drick öl sakta. Om du inte känner nått speciellt kan du ta EN till och fortsätta sippa öl i sakta takt.

Kom ihåg att du måste dra ner mängden alkohol du dricker eftersom blandningen ökar effekten på dom båda.
Blandningen benso + alkohol krävs "träning" för att kunna uppskattas, slutar oftast i början med minnesluckor och/eller något riktigt jävla onödigt skit...

men nu på senare tid (har förmodligen med benso-toleransen att göra) så uppskattar jag att tex ta 3-4 mg iktorivil eller 40-50 mg diazepam och sen halsa 2 öl snabbt, då känner man verkligen hur extremt muskelavslappnande det är... det viktiga att tänka på är bara att inte fortsätta dricka i samma takt, utan man får hålla igen för tillslut tar ju det onda över det goda i det hela.

och en till sak, har man inte ångest ska man egentligen inte peta i sig piller öht, för det verkar vara såna som tar benso utan ångest som oftast spårar ur då dom aldrig får nog (20 mg ikto....jag känner inget jag känner inget...dreggel dreggel)
Citera
2013-07-15, 00:53
Medlem
Hej. Jag köpte några piller (lösa/ingen förpackning), de är vita, små, ett brytkryss på ena sidan och på andra sidan står det Roche, under Roche står det 2 och så är det en prick på vardera sidan om 2an.

Finns det någon vis medicinman här inne som kan bekräfta / dementera om jag hittat rätt tråd för dessa vita små piller..?

Är det lugnt att ta dessa ibland om man tar Sertralin dagligen..?

Mvh, Rookie
Senast redigerad av Passenger-X 2013-07-15 kl. 00:56.
Citera
2013-07-15, 00:58
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passenger-X
Hej. Jag köpte några piller (lösa/ingen förpackning), de är vita, små, ett brytkryss på ena sidan och på andra sidan står det Roche, under Roche står det 2 och så är det en prick på vardera sidan om 2an.

Finns det någon vis medicinman här inne som kan bekräfta / dementera om jag hittat rätt tråd för dessa vita små piller..?

Är det lugnt att ta dessa ibland om man tar Sertralin dagligen..?

Mvh, Rookie
Ja du har hittat rätt tråd, det är Iktorivil 2mg.
Citera
2013-07-15, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Ja du har hittat rätt tråd, det är Iktorivil 2mg.

ah tack. tog 1/4 för en timma sen och oron är borta nu och läser och skriver långsamt, börjar kännas mysigt att krypa till kojs snart.
Men kollade Wikipedia, är klonazepam någon slags "andra klassens" benso..?
Står bara att den används mot epilepsi, det står inget om att den skulle användas som lugnande/hypnotiskt, har bara tagit en benso tidigare, 1 gång och det var Flunitrazepam, är Iktorivil lillebrorsan på nåt vis eller..?

nåja, nu går det lite småtrögt att tänka/skriva, återkommer imorgon, tack för feedback.
Citera
2013-07-15, 09:15
Medlem
SadCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passenger-X
ah tack. tog 1/4 för en timma sen och oron är borta nu och läser och skriver långsamt, börjar kännas mysigt att krypa till kojs snart.
Men kollade Wikipedia, är klonazepam någon slags "andra klassens" benso..?
Står bara att den används mot epilepsi, det står inget om att den skulle användas som lugnande/hypnotiskt, har bara tagit en benso tidigare, 1 gång och det var Flunitrazepam, är Iktorivil lillebrorsan på nåt vis eller..?

nåja, nu går det lite småtrögt att tänka/skriva, återkommer imorgon, tack för feedback.

Lite små trög i huvudet blir man om man inte är van vid benso, eller tar en eller två för mycket

Jag tycker de är en av de bättre som finns.
Bra ångestdämpningen med lång halveringstid och även lite smått fysiskt lugnande. Ger mig en sorts inre harmoni. Stort fan av den

Det är ju ingen sömntablett i sig, mer en lugnande tablett för både kropp och sinne.
Själv så somnar jag inte på Iktorivil, men vet att många gör. Det har jag Flunitrazepam till - Som är guldvärd.
Citera
2013-07-15, 10:40
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Hört att grapen ska förlänga men tror det är en myt dom flesta proppar i sig fler ist för att dricka grape juice , har provar kände inget speciellt.

Grape funkar inte på ikto.
Citera
2013-07-15, 12:38
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Grape funkar inte på ikto.
Är det någon mer benso än Ikto grape inte biter på?
Citera
2013-07-15, 13:20
Medlem
(Jag och polaren skulle ta en tablett iktorivil 2mg i fredags, det slutade med att vi knaprade 10st var ("Fan man känner ju inget, vi tar en till") och tolerans är något vi inte har. Jag undrar när man börjar känna sig normal? Jag läste på en sida att dessa 10st motsvarar 700mg valium, kommer det bli att den här veckan är helt svart för mig när jag inte är påverkad längre?

Om halveringstiden är 40 timmar och det var cirkus 50 timmar sedan plopp, har jag och polarn fortfarande en mängd klonazepam som motsvarara 350mg valium. Någon som vet vad den pratar om kanske kan komma med några inlägg som rör mig och min polares situation. (Denna text var skriven igår))

Just nu känner jag mig normal, dock blir muskelavslappningen väldigt påtaglig när jag slappnar av eller lägger mig. Sköt jag min tolerans i höjden nu och placeboar eller är jag fortfarande benzad?
Citera
2013-07-15, 13:46
Medlem
cnbizzzs avatar
Det kan nog sitta i några veckor då kan ni inte lida av mycket av ångest o bör därför inte hålla på med benzo...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in