Citat:
Ursprungligen postat av
Ostrobothnia
Var det bara i dokumentären man räknade med 21 km stigning?
Stigningen idag var officiellt 20.5km (likt i dokumentären), dock är de första 5 kilometerna under 6%. Vid 15.7 så blir det 8-9%.
Med tanke på Skys extremt höga svansföring tidigare om doping så vore jag extremt överraskad om det visar sig att hela gänget är dopat. Jag känner mig relativt säker på att Wiggins inte var/är det och detsamma gäller för de gamla banåkarna som Sky har i sitt team. Men visst blir man närmast förskräckt idag över Froomes attacker med tanke på tidigare upplagor under 2000-talet.
Låt oss stanna där och reflektera lite, hur sorgligt är det inte när man ser en idrottsman som presterar på höjden av vad han kan och inte kan låta bli att tänka det där är lite för bra för att vara helt rent?
Med det sagt så tangerar han väl säkerligen någon av Armstrongs tider eller är bra nära. Jag är dock inte så pass påläst på Armstrongs lopp (började följa cykelsporten 2006 med Landis "seger") att jag är säker på att han tävlade i lika bra förhållanden som det verkade vara idag. Som jag förstår det var det så bra vädret kan vara för att ta sig upp för Mont Ventoux mitt i sommaren.