2013-07-14, 15:54
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Grannarna på nr 6, kan alltså inget se?
F.ö. de enda grannarna, vad jag kan se.
Jag får "Experten" på närmaste gård i förhållande dammen. Möjligt det är helt galet.

EDIT: ja, det ser ut att vara helt fel då de har adress "3 älgar köpcenter".
Senast redigerad av Grp03 2013-07-14 kl. 16:02.
Citera
2013-07-14, 15:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel har varit inne i trappuppgången och rekat.

Texten något förkortad

Av detta kan man konstatera att GM inte gick ut genom källaren, för i så fall hade det inte funnits något blod på entréplan. Slutsatsen av punkt 1 är att ytterdörren var olåst, eller GM hade nyckel med sig. Slutsatsen i punkt 3 delar jag inte, budet kan ha nyckel.
Jag undrar varför det var blod både i hissen och trappen upp till IFs lght, var det nödvändigt att använda hissen p g a att IF var paketerad på nåt sätt?
Eller var hissen ett bra skydd medan GM kollade om kusten var klar?

Leder denna halvtrappan till alla tre lght på IFs våningsplan, eller nås de andra två från spiraltrappan.
Citera
2013-07-14, 15:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Fast jag ringde dit! Men kanske ringer idag igen om det inte blir bättring.
Ring eller Sms,a kontaktpersonen i MPS-söket.
Får man ett hundratal sms kanske man reagerar?
K*nneth E*ström 070 7 352 625
Citera
2013-07-14, 15:57
Medlem
Mouchinos avatar
Nån som vet vart lilla nordsjön ligger?
Citera
2013-07-14, 16:01
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Så har varit på min lilla roadtrip till Grästorp och kikat på brunnen med 3 utav mina kompisar, lyfte locket och kika ner och det var inget mer än lite vatten i den.
Snabbt och smidigt! Bra jobbat och bra att du hade med dig 3 polare.
Citera
2013-07-14, 16:02
Medlem
Mouchinos avatar
stora badplatsen vid Öresjö och ca 50 meter efter har man känt en stark liklukt. finns vägtrummor och en skogsväg till höger. Nån som kan ta en sväng dit?
Citera
2013-07-14, 16:04
Medlem
enkopptills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nån som vet vart lilla nordsjön ligger?

Du menar inte Nordkroken?
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag undrar varför det var blod både i hissen och trappen upp till IFs lght, var det nödvändigt att använda hissen p g a att IF var paketerad på nåt sätt?

Leder denna halvtrappan till alla tre lght på IFs våningsplan, eller nås de andra två från spiraltrappan.

Det kan kanske tyda på att kroppen inte var styckad. En död eller medvetslös person sägs vara mycket otymplig att hantera. Det hörde jag senast i går från en person som har jobbat trettio år inom rättspsykiatrin. Hen har burit ganska många kroppar i sina dar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Jag får "Experten" på närmaste gård i förhållande dammen. Möjligt det är helt galet.

EDIT: ja, det ser ut att vara helt fel då de har adress "3 älgar köpcenter".

"Experten" ligger på 3 Älgar Köpcenter". Det andra är helt åt skogen, så att säga...
Har också reagerat på den "placeringen", men den stämmer alltså inte!
Citera
2013-07-14, 16:07
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

I hissen är det ingen risk att möta någon. De har säkert varit försiktiga med tanke på risken att någon kommer och om hissen är upptagen tar dessa trappan istället. Knasvakt på utsidan får man nog räkna med att dom haft som säkerhet.
Citera
2013-07-14, 16:08
Medlem
Tiqui-tacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Tittar på Google earth tunhemsvägen , vargön...
Tar street view och vandrar söderut mot Trollhättan på cykelvägen .. efter uppskattningsvis 5-6 hundra meter går det en lång Å in från älven i kringelkrokar. Tror aldrig det är nån som rör sig i detta området och skulle vara en Å att kolla så att man kunde avfärda denna.Vet inte hur man lägger upp en länk till denna Å.Skulle vara bra om nån kunde lägga upp en länk så att vi alla kunde titta och bilda oss en uppfattning .....

Är det här du menar? http://goo.gl/maps/chp4R
Ser ut som att man kan svänga av precis innan bron och åka på gräset mellan vattendraget och åkern. http://goo.gl/maps/TyS6s

Ser även ut att finnas en väg ett par hundra meter längre fram. http://goo.gl/maps/mxo7m

Har Polis eller MPS sökt i detta område?
Citera
2013-07-14, 16:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Blodet upptäcktes 7.30 utanför hissen
Citat:
Grannarna
Citat:
Ja, det stämmer. Och det beror på att dom ej tog hissen ner. Det var först när dom kom tillbaka vid 11-tiden som dom upptäckte blodet i hissen.
Citat:
Enligt grannarna
Puss på dig!
Då blev alltså inte hissen nerblodad förrän mellan 06:30 och 07:30, men vi vet ju inte varför blodet hamnade i hissen. Det kan vara när IF fraktades bort, men det kan även ha varit vid en efterföljande städning.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-14 kl. 16:37. Anledning: Rättade till citaten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in