2013-07-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men avlopp luktar ju avlopp men dessa var det nån speciellt doft som inte stämde eller?

Ja, nånting var det som fick både mig och min man att reagera..

Edit: Svårt att beskriva men det luktade mer ruttet än skit.. Typ som väldigt gamla äckliga sopor fast ändå inte.. (och nej, det kom inte från baksidan på macken som också luktade blä) :P
Senast redigerad av emma.jsson 2013-07-16 kl. 23:04.
Citera
2013-07-16, 23:02
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Kan va så, eller inte. Ingen vet men alla vill veta liksom. Man kan bara spekulera i saker och ting. Jag har gjort det flera hundra gången å blir lika tokig varje gång när det tar stop!

Men de brunnarna m,åste väl polisen kollat, då är i direkt anslutning till DB:s arbetsplats. Ja korkat kan man tycka om de nu dumpst henne där men ett ställe där man minst anar kanske inte är s¨å långsökt ändå. Förmodligen finns hon inte där men det kostar väl inte så myclet att kolla elelr åka dit och lukta om inte annat..
Citera
2013-07-16, 23:03
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson

Var det så pass illa? Hmm...
Citera
2013-07-16, 23:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var inte cigaretten som luktade? Du rökte ju, skrev du.
Citera
2013-07-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var inte cigaretten som luktade? Du rökte ju, skrev du.

Haha nej, den må lukta illa den också, fast inte lika illa
Citera
2013-07-16, 23:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja det måste vara det stället som avses och den som PMade mig sa bensinförråd och tunnor som kunde finnas kvar

Vad händer med en kropp som läggs i ett bensinbad?
Citera
2013-07-16, 23:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Edit: Svårt att beskriva men det luktade mer ruttet än skit.. Typ som väldigt gamla äckliga sopor fast ändå inte.. (och nej, det kom inte från baksidan på macken som också luktade blä) :P

Ni stod alltså vid macken och ni kände den här helvetiska odören kom emot er från brunnarna?
Citera
2013-07-16, 23:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ur artikel nr. 2: (min fetning)

”Jag har ingen ytterligare vetskap om deras situation men jag är fullständigt övertygad om att de inte har något med detta att göra. Jag har inte varit i kontakt med polisen och hoppas slippa dem i fortsättningen”, skriver den fortfarande misstänkte 36-åringen till Aftonbladet.

Varför sitter AJ och skriver till Aftonbladet? Han ställde ju välvilligt (?) upp på intervju när han blev frisläppt.
Jag så det också, och fick för mig att han svarat på frågan vi sms, då han var onåbar på telefonen?
Citera
2013-07-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ni stod alltså vid macken och ni kände den här helvetiska odören kom emot er från brunnarna?

Vi hade parkerat nästan bakom macken för att tvätta rutorna, där luktade det sopor. Eftersom man inte får röka på bensinmackar så gick vi mot borden ut mot vägen och slogs då av denna odören, värst blev det när vinden vände, då släckte vi och gick till bilen och åkte hem, sedan kunde jag inte släppa tanken så jag tänkte bara säga till, fast det kan ju troligtvis ha varit någon vanlig äckelbrunn bara.. När togs bilden du länka?
Citera
2013-07-16, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag så det också, och fick för mig att han svarat på frågan vi sms, då han var onåbar på telefonen?
Hur kan man vara nåbar per SMS men inte per telefon?
Citera
2013-07-16, 23:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Har suttit och klurat en stund på din hypotes om att AJ ska ha tagit MC:n och hämtat Volvon och återvänt till lägenheten. Tyckte att det lät ganska bra, tills jag kom ihåg att AJ grälat på telefon med PT.

Det fanns ju en viss risk att PT kunde dyka upp hos Id* och ställa till med bråk, kanske slå sönder entrédörren ytterligare en gång. Därför undrar jag om AJ verkligen skulle våga lämna lägenheten med en död Id* för att återvända och forsla bort henne? Jag skulle inte ha gjort det.

Det finns en säker källa (enl. kekfakee) som uppger att MC:n lämnades kvar hos IF och att AJ hämtade den först på söndagen.

Utifrån det så är det nog rimligt att anta att AJ också stannade kvar i IF:s lgh och istället ringde efter hjälpen.

Det är ju inte speciellt smart av honom att gör så.. Varken det att ringa, eller det att lämna kvar sin MC utanför BP. Hej då mensa.
Citera
2013-07-16, 23:13
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den som handlar med bilar.
Ingen av dessa handlade väl med bilar? Eller har jag missat något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in