2013-07-14, 15:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Tekniskt sett kan de ju sett det vid halvsju, och när ingen aktivitet sett i Id@s lägenhet, kan de ju ringt vid 12. Men då har ju polisen dom uppgifterna då de strikt verkar veta att dådet skett nattetid.
Snarare är det väl så att grannarna tänkte som grannar brukar tänka:

- F-n så här ser ut. Någon borde torka upp!

Till slut var det någon som ringde.
Citera
2013-07-14, 15:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Snarare är det väl så att grannarna tänkte som grannar brukar tänka:

- F-n så här ser ut. Någon borde torka upp!

Till slut var det någon som ringde.
Ja, du har rätt
Ringer 1 på 10 som ser det tro?
Citera
2013-07-14, 15:12
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Tekniskt sett kan de ju sett det vid halvsju, och när ingen aktivitet sett i Id@s lägenhet, kan de ju ringt vid 12. Men då har ju polisen dom uppgifterna då de strikt verkar veta att dådet skett nattetid.
Jo men till det har vi ju egen fantasi och spekulationer. Detta lades fram som fakta. Fakta har säker källa.

Edit: Du har absolut en poäng i att polisen säger att dådet skedde på natten.
Senast redigerad av Beatas 2013-07-14 kl. 15:21.
Citera
2013-07-14, 15:20
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Ja, det stämmer. Och det beror på att dom ej tog hissen ner. Det var först när dom kom tillbaka vid 11-tiden som dom upptäckte blodet i hissen.

Då var en fundering till löst Återstår hur det egentligen var med det där tidningsbudet?
Citera
2013-07-14, 15:22
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
En fågel pekade ut ett hus där AJ tillbringade mycket av sin uppväxt. Det ligger nära dammen. Se kartan: http://goo.gl/maps/FZfij Om det är riktigt finns det all anledning att anta att han är bekant med dammen.

Om det är riktigt så börjar pusselbitarna mer och mer falla på plats
Citera
2013-07-14, 15:28
Medlem
Funnyfarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Då var en fundering till löst Återstår hur det egentligen var med det där tidningsbudet?

Nu vet jag ju inte om dom har pratat med tidningsbudet el ej.

Hade jag bott i huset och sett blodet en söndagsmorgon hade jag tänkt att de vart ett ev fyllebråk el liknande, samma om jag vart tidningsbud… men i fortsättningen skulle jag inte tänka så.
Citera
2013-07-14, 15:30
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
En fågel pekade ut ett hus där AJ tillbringade mycket av sin uppväxt. Det ligger nära dammen. Se kartan: http://goo.gl/maps/FZfij Om det är riktigt finns det all anledning att anta att han är bekant med dammen.

Vet denna fågel om det är samma personer som bor där idag?
Citera
2013-07-14, 15:32
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
Nu vet jag ju inte om dom har pratat med tidningsbudet el ej.

Hade jag bott i huset och sett blodet en söndagsmorgon hade jag tänkt att de vart ett ev fyllebråk el liknande, samma om jag vart tidningsbud… men i fortsättningen skulle jag inte tänka så.

Om jag minns rätt så skulle det inte funnits något blod när tidningsbudet var där?
Citera
2013-07-14, 15:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
En fågel har varit inne i trappuppgången och rekat.

Texten något förkortad

Av detta kan man konstatera att GM inte gick ut genom källaren, för i så fall hade det inte funnits något blod på entréplan. Slutsatsen av punkt 1 är att ytterdörren var olåst, eller GM hade nyckel med sig. Slutsatsen i punkt 3 delar jag inte, budet kan ha nyckel.
Självklart har buden nyckel eller portkod där det krävs.
Citera
Medlem
bittermandels avatar
Så har varit på min lilla roadtrip till Grästorp och kikat på brunnen med 3 utav mina kompisar, lyfte locket och kika ner och det var inget mer än lite vatten i den.
Citera
Medlem
Grp03s avatar
Är det någon som känner till om "Ljusexperten i Grästorp AB" innehåller någon boenhet eller om det är ett företag utan mänsklig närvaro nattetid? För mig ser det ut som den enda generande grannen ur en gärningsmans perspektiv.
Citera
2013-07-14, 15:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Så har varit på min lilla roadtrip till Grästorp och kikat på brunnen med 3 utav mina kompisar, lyfte locket och kika ner och det var inget mer än lite vatten i den.
Då kan vi stryka den från kartan.
Senast redigerad av Quarrel 2013-07-14 kl. 15:52. Anledning: Fel citat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in