Citat:
Ursprungligen postat av
Alboz
Vad ska ni först göra under er första "speldag" med GTA V? Jag vill hinna besöka CJs hem, gå till skogen, gå till militärbasen osv.
Utöver att titta på introduktionsfilmen och göra det första obligatoriska uppdraget vill jag testa hur spelet har utvecklats sedan Grand Theft Auto IV. Jag vill testa ragdoll-effekterna och AI:n genom köra första bästa bil över trottoarerna och se fotgängarna flyga åt alla håll och kanter. På detta sätt får jag även känna på hur den nya bilhandlingen känns. När väl polisen kommer till plats tar jag även reda på hur polisens AI har utvecklats, samt leker med den nya "Line of Sight"-funktionen för att undkomma polisen.
Utöver detta vill jag även ta reda på hur elden fungerar i spelet - förutsatt att man har tillgång till eld från första början. (Jag antar att jag annars får improvisera genom att spränga några bilar i luften).
När jag sedan har lekt runt i ~45 minuter vill jag försöka köra igång med uppdragen så snart som möjligt, för att, som AlexErikssoon säger, uppleva spelets handling medan allting är nytt och outforskat. Det förutsätter dock att inte brorsan är/kommer hem, varpå vi tänker leka runt i freeroam över multiplayer-läget.