2013-07-13, 14:28
Medlem
Det ser ut att kunna bli en PC version, som man hade hoppats på.
5:35 minuter in börjar dom prata om GTA V.

http://www.youtube.com/watch?v=nYTxfcpTZKw
2013-07-13, 14:31
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Franklin är den jag ser mest fram emot att få spela som av de tre protagonisterna. Han är mörkhyad, har kontakter i förorten och äger en hund som verkar ha visst inflytande på spelet.

Med risk för att framstå som fördomsfull; det är, enligt mig, mycket lättare och roligare att leva sig in i spelet om man slåss mot polisen som en mörkhyad person.

Haha jag kan förstå vad du menar, men som sagt så känner jag personligen att Franklin inte sticker ut för fem öre bland de tre karaktärerna och därför känns han väldigt ointressant imo, man har fått veta för lite om honom helt enkelt men förhoppningsvis kommer det att ändras när spelet släpps och man har spelat några timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av IGETMILK
Jag tror att R* skapat för mycket hype runt GTA V.

Det känns (iaf om man läser på div forum) som om folk har allt för stora förväntningar på allt i från grafik till gameplay. Jag är säker på att detta spel kommer att vara bättre än föregångarna men jag tror att vissa kommer att såga spelet och klaga på grafik etc etc just för att de fått sig en bild i huvudet av hur det skall vara, en bild som ganska säkert inte går att genomföra på denna generation av konsoler.

Ska man bara ta upp grafiken så är mina förväntningar att grafiken i Gta V kommer vara densamma som i Gta IV varken mer eller mindre

Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Det ser ut att kunna bli en PC version, som man hade hoppats på.
5:35 minuter in börjar dom prata om GTA V.

http://www.youtube.com/watch?v=nYTxfcpTZKw

Bara för att dom går ut med att Rockstar vill släppa några av sina titlar på PC så antar alla direkt att det handlar om Gta V

Kan lika gärna vara äldre titlar som de vill släppa på PC, det finns ingenting informationsmässigt som för stunden visar att Gta V kommer att släppas på PC, ge er
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-13 kl. 14:34.
2013-07-13, 14:36
Medlem
IGETMILKs avatar
Citat:
Mjo, oroväckande många verkar vara missnöjda med grafiken efter att ha fått se gameplay-trailern. Samma skara glömmer dock förmodligen bort att spelet körs på 7 år gammal hårdvara. Det är en extremt lång tid vad gäller teknologi.

Jag blev positivt överraskad av gameplay-trailern. Det såg långt mycket bättre ut än vad jag hade vågat hoppas på.

Precis folk har för höga förväntningar gentemot vad som faktiskt är möjligt att utföra på denna generation. Det som troligen kommer att hända är att vi får se trådstarter som:
"R* lurade oss" "Grafiken är kass" etc etc

Folk tenderar vid för höga förhoppningar att helt strunta i alla förbättringar som faktiskt görs om inte deras förväntningar blir 100% uppfyllda.
2013-07-13, 14:37
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGETMILK
Jag tror att R* skapat för mycket hype runt GTA V.

Det känns (iaf om man läser på div forum) som om folk har allt för stora förväntningar på allt i från grafik till gameplay. Jag är säker på att detta spel kommer att vara bättre än föregångarna men jag tror att vissa kommer att såga spelet och klaga på grafik etc etc just för att de fått sig en bild i huvudet av hur det skall vara, en bild som ganska säkert inte går att genomföra på denna generation av konsoler.
Åter igen, angående grafiken.
Gameplay-trailern som visades var inspelad ifrån PS3-versionen utav GTAV.
2013-07-13, 14:39
Medlem
oVeRdRiVeRs avatar
Jag tycker de ska skjuta fram releasen till jul och göra grafiken bättre och sedan släppa det till nya konsolerna. Det kommer sällan ett GTA och då är det lika bra att göra det så bra som möjligt. Julafton med ett PS4 + GTA V säger man inte nej till.

Edit: Eller just fan, det kommer till PS4 också va? Så jag kan vänta. Men det är lätt och säga nu, så sitter man där på releasedagen.
Senast redigerad av oVeRdRiVeR 2013-07-13 kl. 14:42.
2013-07-13, 14:53
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oVeRdRiVeR
Jag tycker de ska skjuta fram releasen till jul och göra grafiken bättre och sedan släppa det till nya konsolerna. Det kommer sällan ett GTA och då är det lika bra att göra det så bra som möjligt. Julafton med ett PS4 + GTA V säger man inte nej till.

Edit: Eller just fan, det kommer till PS4 också va? Så jag kan vänta. Men det är lätt och säga nu, så sitter man där på releasedagen.

När du har tryckt på "Svara på ämne" är det första du ser en summering. Läs punkt 2.
2013-07-13, 14:59
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Åter igen, angående grafiken.
Gameplay-trailern som visades var inspelad ifrån PS3-versionen utav GTAV.
Det verkar dock vara en väldigt stor skillnad på gameplay-trailern och de screenshots vi har fått se, så många kan säkert bli ganska besvikna p.g.a. att de inte noterat skillnaden, och förväntar sig därför "Screenshot-kvalité" i spelet den 17:e september.

http://imgur.com/a/W3TZO
2013-07-13, 15:17
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Det verkar dock vara en väldigt stor skillnad på gameplay-trailern och de screenshots vi har fått se, så många kan säkert bli ganska besvikna p.g.a. att de inte noterat skillnaden, och förväntar sig därför "Screenshot-kvalité" i spelet den 17:e september.

http://imgur.com/a/W3TZO
Ja, tyvärr finns det väl sådana spån.. men tycker att vi utifrån det vi sett ifrån trailern inte har någon anledning till att bli besvikna när det kommer till grafiken.
GTAV kommer verkligen att använda PS3:an till max, hoppas bara att det kommer flyta på bra.
2013-07-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Vad ska ni först göra under er första "speldag" med GTA V? Jag vill hinna besöka CJs hem, gå till skogen, gå till militärbasen osv.

Tänker nog köra igenom hela storyn först på en gång. Då blir det jävligt spännande att åka och göra uppdrag vid ställen man aldrig varit på.
2013-07-13, 15:20
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexErikssoon
Tänker nog köra igenom hela storyn först på en gång. Då blir det jävligt spännande att åka och göra uppdrag vid ställen man aldrig varit på.

Jag drar igenom storyn för att ha så mycket vapen och pengar jag bara kan när jag sedan ska leka runt och utforska!
2013-07-13, 15:32
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexErikssoon

Fan, det där har jag tänkt på.

För min del kommer det att vara oundvikligt att inte utforska miljöerna väldigt noggrant efter att första uppdraget är avklarat, MEN man vill ju inte utforska för mycket då man som sagt kanske inte blir speciellt överraskad sen när man i uppdrag besöker vissa platser.

Kommer bli svårt att hålla sig
2013-07-13, 15:47
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Vad ska ni först göra under er första "speldag" med GTA V? Jag vill hinna besöka CJs hem, gå till skogen, gå till militärbasen osv.
Utöver att titta på introduktionsfilmen och göra det första obligatoriska uppdraget vill jag testa hur spelet har utvecklats sedan Grand Theft Auto IV. Jag vill testa ragdoll-effekterna och AI:n genom köra första bästa bil över trottoarerna och se fotgängarna flyga åt alla håll och kanter. På detta sätt får jag även känna på hur den nya bilhandlingen känns. När väl polisen kommer till plats tar jag även reda på hur polisens AI har utvecklats, samt leker med den nya "Line of Sight"-funktionen för att undkomma polisen.

Utöver detta vill jag även ta reda på hur elden fungerar i spelet - förutsatt att man har tillgång till eld från första början. (Jag antar att jag annars får improvisera genom att spränga några bilar i luften).

När jag sedan har lekt runt i ~45 minuter vill jag försöka köra igång med uppdragen så snart som möjligt, för att, som AlexErikssoon säger, uppleva spelets handling medan allting är nytt och outforskat. Det förutsätter dock att inte brorsan är/kommer hem, varpå vi tänker leka runt i freeroam över multiplayer-läget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in