Citat:
Ursprungligen postat av
MrRask
Har du pratat med grannen?
Bästa är ju att försöka påtala det och där du berättar utan att det blir "pajkastning" vad du anser är problematiskt.
Har själv haft en "hund granne" och vet hur jävla jobbigt det var när hundfan började skälla tidigt på morgonen när den ville ut...
Det lär väl bara pågå under en kortare tid, skulle det inte hjälpa med att skaffa hörselproppar under denna begränsade tid?
Själv har jag alltid hörselproppar till hands i sovrummet, om nu grannen får för sig att festa eller om man vet att man vill sova ut så är det bara att stoppa in dem.
Nej, jag har inte pratat med henne, jag har FÖRSÖKT prata med henne, men varje gång man träffar på henne ute så går hon på motsatta sidan om gatan och försöker man tilltala henne så är det ryggen emot som gäller. Jag tror hon är rädd för att jag skall bita huvudet av henne på grund av hunden. Så människan vägrar alltså diskutera problemet och då anser jag det vara befogat att ta nästa steg.
Problemet är att mina öron och hörselproppar inte kommer överens. Det får bli hörselkåpor och då sover jag nog ungefär lika bra ändå. Sedan får du förstå mig, jag har flyttat från centrala stan för att slippa trafikbuller och liknande, så...
Nu sitter förövrigt hundfan och ylar i detta nu. Den låter döende. Och människan är inte hemma, bilen är inte där. Javisst, hunden är olycklig för att den är ensam, men om hunden ylar med ett tonläge som kan väcka döda så kanske man inte skulle lämna den ensam i flera timmar.