2013-06-30, 01:31
Medlem
Jag tänker i alla fall inte döda hunden. Nu skäller den förövrigt igen...

Tillägg: Klockan är 2 och man kan fortfarande inte sova då hundarna stämmer upp till nattlig konsert.
Senast redigerad av BaraEnSanSak 2013-06-30 kl. 02:02.
Citera
2013-07-04, 15:54
Medlem
Jag har fortfarande problem med hundgrannen, hur hanterar man den saken bäst utan att döda hunden?

Sedan har jag ett annat problem. Det är ett hus i närheten som håller på med omfattande utbyggnadsarbete. Så varje morgon vaknar jag klockan 06:30 av att man kör igång grävmaskinerna (och nu har jag semester). Får man verkligen föra en massa oväsen hur tidigt som helst? Självklart skall ombyggnaden få ske, men kan man inte vänta till 8 med att dra igång i alla fall?
Citera
2013-07-04, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaraEnSanSak
Får man verkligen föra en massa oväsen hur tidigt som helst? Självklart skall ombyggnaden få ske, men kan man inte vänta till 8 med att dra igång i alla fall?

Det där har jag också alltid undrat. Varför envisas byggbranschen med att starta mitt i natten fortfarande? Alla andra branscher anpassar sig efter kunderna och omgivningen, men just byggbranschen biter sig kvar i 1800-talet då man promt skulle börja jobba senast när solen gick upp.
Citera
2013-07-04, 16:00
Moderator
v50s avatar
Citat:
Jag har fortfarande problem med hundgrannen, hur hanterar man den saken bäst utan att döda hunden?

Sedan har jag ett annat problem. Det är ett hus i närheten som håller på med omfattande utbyggnadsarbete. Så varje morgon vaknar jag klockan 06:30 av att man kör igång grävmaskinerna (och nu har jag semester). Får man verkligen föra en massa oväsen hur tidigt som helst? Självklart skall ombyggnaden få ske, men kan man inte vänta till 8 med att dra igång i alla fall?

Har inte så mycket nya råd att komma med men använd öronproppar när du sover som en temporär lösning när de bygger då slipper du vakna i ottan av att de börjar med sådant.
Citera
2013-07-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Har inte så mycket nya råd att komma med men använd öronproppar när du sover som en temporär lösning när de bygger då slipper du vakna i ottan av att de börjar med sådant.
Får bli hörselkåpor då, öronproppar är inte kompatibla med mina öron. Sedan vet jag inte om det hjälper, fastigheten där det grävs ligger så nära att maskinernas förflyttningar känns genom marken.
Citera
2013-07-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Det där har jag också alltid undrat. Varför envisas byggbranschen med att starta mitt i natten fortfarande? Alla andra branscher anpassar sig efter kunderna och omgivningen, men just byggbranschen biter sig kvar i 1800-talet då man promt skulle börja jobba senast när solen gick upp.
Hade man börjat när solen gick upp skulle man visserligen börjat vid 4-snåret, men ändå. Jag har aldrig förstått det där, sedan sticker byggarna hem redan vid 15-tiden. Hade det inte varit bättre att köra 9-18?
Citera
2013-07-04, 17:54
Avslutad
Citat:
Hade man börjat när solen gick upp skulle man visserligen börjat vid 4-snåret, men ändå. Jag har aldrig förstått det där, sedan sticker byggarna hem redan vid 15-tiden. Hade det inte varit bättre att köra 9-18?

Exakt min åsikt. Samhället ser inte ut som det gjorde förr när de flesta gick till fabriken och jobbade 7-16. Vill man störa så få som möjligt eftersom folk jobbar olika tider så vore det precis som du säger betydligt bättre med t.ex 9-18.

Jag har diskuterat det med polare i byggbranschen, men de förstår fan inte ens frågeställningen.
Citera
2013-07-06, 03:17
Medlem
Fan, finns det något jävligare än berusade tonårstjejer? De jävla fittorna har suttit på altanen nedanför min lägenhet nu och skrikit sedan klockan 23. Jag är inte ens säker på att de säger något, de bara skriker i största allmänhet. Död åt den kåta pojkjäveln till granne som bjuder hit dessa oknytt varenda jävla helg!

Det är uppenbart att dessa bortskämda halvvuxna föräldrasnyltare inte är medvetna om att vi som har integritet nog att försörja oss själva, även ofta arbetar på lördagar och söndagar, och att vi då kan behöva att gå upp tidigt på morgonen.

Funderar på att gå ned och skälla ut dem, men jag har smort in ansiktet med en massa goja och har ingen lust att tvätta bort det för att sedan smörja på igen.

Horungar.
Citera
2013-07-06, 11:11
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Fan, finns det något jävligare än berusade tonårstjejer? De jävla fittorna har suttit på altanen nedanför min lägenhet nu och skrikit sedan klockan 23. Jag är inte ens säker på att de säger något, de bara skriker i största allmänhet. Död åt den kåta pojkjäveln till granne som bjuder hit dessa oknytt varenda jävla helg!

Det är uppenbart att dessa bortskämda halvvuxna föräldrasnyltare inte är medvetna om att vi som har integritet nog att försörja oss själva, även ofta arbetar på lördagar och söndagar, och att vi då kan behöva att gå upp tidigt på morgonen.

Funderar på att gå ned och skälla ut dem, men jag har smort in ansiktet med en massa goja och har ingen lust att tvätta bort det för att sedan smörja på igen.

Horungar.

Borde gått ner med gojja och allt, då skulle dom nog bli redigt paffa

Lyckades med konststycket att skälla ut grannen topless en gång när dom förde liv utanför, sur som jag var så tånkte jag inte ens på att jag inte hade nån tröjja på mig...
Citera
2013-07-06, 11:28
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage

Anmäl till störningsjouren. Din granne är ansvarig för sina gäster, det innebär att det blir han som får ta räkningen oavsett att det är hönsen till tonårstjejer som för liv.
Citera
2013-07-06, 13:20
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Anmäl till störningsjouren. Din granne är ansvarig för sina gäster, det innebär att det blir han som får ta räkningen oavsett att det är hönsen till tonårstjejer som för liv.

Det är det enda alternativet sedan tror jag inte att det är killen som står på hyreskontraktet, lite utskällning av päronen skulle göra gott .
Citera
2013-07-10, 13:07
Medlem
MrRasks avatar
Citat:

Har du pratat med grannen?
Bästa är ju att försöka påtala det och där du berättar utan att det blir "pajkastning" vad du anser är problematiskt.
Har själv haft en "hund granne" och vet hur jävla jobbigt det var när hundfan började skälla tidigt på morgonen när den ville ut...

Det lär väl bara pågå under en kortare tid, skulle det inte hjälpa med att skaffa hörselproppar under denna begränsade tid?

Själv har jag alltid hörselproppar till hands i sovrummet, om nu grannen får för sig att festa eller om man vet att man vill sova ut så är det bara att stoppa in dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in