Citat:
Ursprungligen postat av
BaraEnSanSak
Jag har fortfarande problem med hundgrannen, hur hanterar man den saken bäst utan att döda hunden?
Sedan har jag ett annat problem. Det är ett hus i närheten som håller på med omfattande utbyggnadsarbete. Så varje morgon vaknar jag klockan 06:30 av att man kör igång grävmaskinerna (och nu har jag semester). Får man verkligen föra en massa oväsen hur tidigt som helst? Självklart skall ombyggnaden få ske, men kan man inte vänta till 8 med att dra igång i alla fall?
Har du pratat med grannen?
Bästa är ju att försöka påtala det och där du berättar utan att det blir "pajkastning" vad du anser är problematiskt.
Har själv haft en "hund granne" och vet hur jävla jobbigt det var när hundfan började skälla tidigt på morgonen när den ville ut...
Det lär väl bara pågå under en kortare tid, skulle det inte hjälpa med att skaffa hörselproppar under denna begränsade tid?
Själv har jag alltid hörselproppar till hands i sovrummet, om nu grannen får för sig att festa eller om man vet att man vill sova ut så är det bara att stoppa in dem.