2013-07-10, 13:09
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Fan, finns det något jävligare än berusade tonårstjejer? De jävla fittorna har suttit på altanen nedanför min lägenhet nu och skrikit sedan klockan 23. Jag är inte ens säker på att de säger något, de bara skriker i största allmänhet. Död åt den kåta pojkjäveln till granne som bjuder hit dessa oknytt varenda jävla helg!

Det är uppenbart att dessa bortskämda halvvuxna föräldrasnyltare inte är medvetna om att vi som har integritet nog att försörja oss själva, även ofta arbetar på lördagar och söndagar, och att vi då kan behöva att gå upp tidigt på morgonen.

Funderar på att gå ned och skälla ut dem, men jag har smort in ansiktet med en massa goja och har ingen lust att tvätta bort det för att sedan smörja på igen.

Horungar.

Händer detta ofta? Isåfall är det väl knappast bara du som stör sig, borde ju sluta med att nån kommer att säga till snubben..

Annars om du har lite "balls" så varför inte snacka med killen, berätta för han att det inte är ok speciellt som du ska upp och jobba..
Citera
2013-07-10, 13:59
Medlem
Forbliranonyms avatar
Har en sjukt jobbig surfitta som flyttat in i samma hus som mig, hon hejar inte ens när jag möter henne, inte ens om jag säger ett högt och tydligt hej. Vad ska jag göra, får lust att spela in när grisar slaktas för att sedan göra en skiva med ljudet, och spela på högsta volym under en vecka på semestern. Dag som natt. Givetvis sover jag borta själv. Har ni något annat tips.
Citera
2013-07-10, 14:12
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Har en sjukt jobbig surfitta som flyttat in i samma hus som mig, hon hejar inte ens när jag möter henne, inte ens om jag säger ett högt och tydligt hej. Vad ska jag göra, får lust att spela in när grisar slaktas för att sedan göra en skiva med ljudet, och spela på högsta volym under en vecka på semestern. Dag som natt. Givetvis sover jag borta själv. Har ni något annat tips.

Sa ditt "problem" ar att din granne inte vill saga hej till dig. Och for detta sa skall du da stora henne och troligen andra grannar pa kopet ?

jahaja.
Citera
2013-07-10, 14:25
Moderator
v50s avatar
Citat:

Att spela upp sådana ljud dygnet runt på så pass hög volym att grannarna hör det är ett jättebra sätt att själv risker att bli vräkt så kör hårt
Citera
2013-07-10, 14:44
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Sa ditt "problem" ar att din granne inte vill saga hej till dig. Och for detta sa skall du da stora henne och troligen andra grannar pa kopet ?

jahaja.

Citat:
Ursprungligen postat av v50
Att spela upp sådana ljud dygnet runt på så pass hög volym att grannarna hör det är ett jättebra sätt att själv risker att bli vräkt så kör hårt

Som sagt jag får lust, sa inte att jag skulle göra det, vill ha tips på vad man kan göra.
Citera
2013-07-10, 14:52
Moderator
v50s avatar
Citat:
Som sagt jag får lust, sa inte att jag skulle göra det, vill ha tips på vad man kan göra.

Vad sägs om att ignorera henne?
Citera
2013-07-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRask
Har du pratat med grannen?
Bästa är ju att försöka påtala det och där du berättar utan att det blir "pajkastning" vad du anser är problematiskt.
Har själv haft en "hund granne" och vet hur jävla jobbigt det var när hundfan började skälla tidigt på morgonen när den ville ut...

Det lär väl bara pågå under en kortare tid, skulle det inte hjälpa med att skaffa hörselproppar under denna begränsade tid?

Själv har jag alltid hörselproppar till hands i sovrummet, om nu grannen får för sig att festa eller om man vet att man vill sova ut så är det bara att stoppa in dem.
Nej, jag har inte pratat med henne, jag har FÖRSÖKT prata med henne, men varje gång man träffar på henne ute så går hon på motsatta sidan om gatan och försöker man tilltala henne så är det ryggen emot som gäller. Jag tror hon är rädd för att jag skall bita huvudet av henne på grund av hunden. Så människan vägrar alltså diskutera problemet och då anser jag det vara befogat att ta nästa steg.

Problemet är att mina öron och hörselproppar inte kommer överens. Det får bli hörselkåpor och då sover jag nog ungefär lika bra ändå. Sedan får du förstå mig, jag har flyttat från centrala stan för att slippa trafikbuller och liknande, så...

Nu sitter förövrigt hundfan och ylar i detta nu. Den låter döende. Och människan är inte hemma, bilen är inte där. Javisst, hunden är olycklig för att den är ensam, men om hunden ylar med ett tonläge som kan väcka döda så kanske man inte skulle lämna den ensam i flera timmar.
Citera
2013-07-13, 20:35
Medlem
Skartaks avatar
Citat:
Hålla käften?
Citera
2013-07-14, 01:17
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Vad sägs om att ignorera henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Skartak
Hålla käften?

Känns ju tyvärr som man måste göra just detta. Jag ska bli lika sur mot henne.
Citera
2013-07-14, 07:06
Moderator
v50s avatar
Citat:
Känns ju tyvärr som man måste göra just detta. Jag ska bli lika sur mot henne.

Ja det bästa är förmodligen att behandla henne som hon behandlar dig och ignorera henne helt då slipper du lägga energi på det i onödan. Att börja göra diverse saker mot henne för att provocera eller liknande är bara slöseri på tid och omoget om du frågar mig.
Citera
2013-07-14, 08:43
Medlem
borrizs avatar
Citat:

Testa med att ställa dig rakt framför henne och ta ett stadigt grepp om hennes högerhand så att hon inte kan smita och presentera dig:

Antingen så gömmer hon sig så snart hon hör dina fotsteg alternativt (tycker hon inte att du var så farlig) så har du fått en ny vän för livet.
Senast redigerad av borriz 2013-07-14 kl. 08:47.
Citera
2013-07-15, 00:22
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Testa med att ställa dig rakt framför henne och ta ett stadigt grepp om hennes högerhand så att hon inte kan smita och presentera dig:

Antingen så gömmer hon sig så snart hon hör dina fotsteg alternativt (tycker hon inte att du var så farlig) så har du fått en ny vän för livet.

Kanske ska testa detta, mötte henne idag igen stod 2 meter från henne inte ett ljud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in