2014-08-16, 15:54
Medlem
kalibergotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvakarn
Jag arbetar på banken, alltså dagtid.
Vad gör du hemma på så udda tider då? Semester året om?
Citera
2014-08-16, 15:58
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Ring störningsjouren på dem om de stör på natten.
Citera
2014-08-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalibergott
Vad gör du hemma på så udda tider då? Semester året om?

Jag är ledig 2 vardagar i veckan inkl helger.
Senast redigerad av Nattvakarn 2014-08-16 kl. 16:05.
Citera
2014-08-16, 16:06
Medlem
Vurres avatar
brinnande påse med avföring vid deras dörr, sen blir det tyst i huset
Citera
2014-08-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurre
brinnande påse med avföring vid deras dörr, sen blir det tyst i huset

Skulle jag göra det blir jag nog varnad med all rätt :P
Nej, men kommer de och klagar igen kommer jag be om att komma upp och lyssna i deras lägenhet, alternativt be dem dra åt helvete bara.
Citera
2014-08-16, 16:13
Medlem
hubbe92s avatar
Det verkar vara skumma typer till grannar du har att göra med. Tror också dom överdriver, fattar dock inte poängen med det...
Dessutom hörs väl musik mindre i en lägenhet som är ovanför gentemot under. Då vibrationer från basen går ner i golvet, alltså mer buller i lägenheten nedanför. Eller har jag fel här?

Nejdu TS, det du borde göra, för att verkligen få det svart på vitt att dom är idioter som bara vill få dig vräkt utan anledning. Är att nästa gång dom kommer ner till dig, be om att få följa med upp och lyssna själv.
Citera
2014-08-16, 16:18
Medlem
Citat:
Varför motsäger du dina egna värderingar? Du säger att ljudnivån bör ligga under vad man "skäligen bör tåla". Kan tala om för dig att detta är 85 Decibel. Jag spelar runt 60-70. Har du sedan läst att jag bott här i 11 år utan ett enda klagomål, samt att de andra grannarna inte tycker att jag stör det minsta? Vi har dessutom väldigt bra kontakt, alltså pratar ofta med varandra.
Fattar du inte ljud låter olika i olika lägenheter. Bara för aty de på sidan inte blir störda så kan de där uppe bli störda. Det beror på hur lyhört det är så sluta mala på om dina drcibell tal. De säger inte ett skit om hur mycket det låter uppe hos dem. De hör ju uppenbarligen att du spelar, ellerhur? Och du skrriver att det som stör dig mest är att de saknar något innanför pannbenet. Vad spelar det för roll? De är ju du som stör dem.
Citera
2014-08-16, 16:25
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Fattar du inte ljud låter olika i olika lägenheter. Bara för aty de på sidan inte blir störda så kan de där uppe bli störda. Det beror på hur lyhört det är så sluta mala på om dina drcibell tal. De säger inte ett skit om hur mycket det låter uppe hos dem. De hör ju uppenbarligen att du spelar, ellerhur? Och du skrriver att det som stör dig mest är att de saknar något innanför pannbenet. Vad spelar det för roll? De är ju du som stör dem.
Är väll snarare så att dom har en förvrängd dygnsrytm. Man kan inte kräva att det skall vara knäpptyst på dagtid i flerfamiljshus. Det går inte.
Ts. Be dom fara åt helvete bara nästa gång dom gnäller.
Citera
2014-08-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keih
Haha, trodde faktiskt att det skulle vara en tråd där TS klagade på no-life grannarna som var uppe sent på natten och väsnades men här var det ju tydligen tvärtom.

Jag tycker dina grannar verkar oerhört känsliga då jag brukar spela högre musik än 60-70db och jag har flera gånger frågat mina grannar om jag stör men de är helt okej med det.

Ärligt talat hade jag ignorerat dem och fortsatt spela musik, de får väl flytta till ett hus på landet om de är så känsliga.

Tror att tanken till att dessa ungdomar skulle flytta till något hus är väldigt avlägsen så länge de fortsätter att kolla på TV hela nätterna och sover bort dagarna. Slappmentalitet tjänar varken pengar eller får saker gjorda, förutom de gånger de ringer Securitas mitt på blanka dagen i ren förbannelse av att du spelar 40% av din stereos maxkapacitet. En dammsugare låter 90 dB, min stereo har jag valt att ligga på 60 dB.
Citera
2014-08-16, 16:29
Medlem
Citat:

Grannarna innan de som bodde där sa att det knappt hördes någonting. Grannarna under mig påtalar samma sak.
Citera
2014-08-16, 16:33
Medlem
Citat:
Tror att tanken till att dessa ungdomar skulle flytta till något hus är väldigt avlägsen så länge de fortsätter att kolla på TV hela nätterna och sover bort dagarna. Slappmentalitet tjänar varken pengar eller får saker gjorda, förutom de gånger de ringer Securitas mitt på blanka dagen i ren förbannelse av att du spelar 40% av din stereos maxkapacitet. En dammsugare låter 90 dB, min stereo har jag valt att ligga på 60 dB.

Kan du ta till dig information som skrivs i tråden??? Börjar bli övertygad om att du trollar. En dammsugare står inte på flera timmar, basljud från musik färdas genom väggar och återkommande musik är störande även om det är i decibelvärden som är under en dammsugares.
Citera
2014-08-16, 16:33
Medlem
Citat:

Sålänge TS inte bryter mot några regler så är det såklart dem som uppfattar sig bli störda som får flytta... hur tänker du egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in