2013-07-13, 23:13
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Okej, har varit vid dammen nu och man ser i princip inget. Den var helt svart och fullt med ogräs och växter på ytan.

Ok men du hittade dit iaf. Låg det nån jolle där också, kanske du inte såg? Men bra att du iaf tog initiativet och åkte dit. Nog lättare på dagtid
Citera
2013-07-13, 23:14
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
Då kanske dom kunde svarat personen som ringde och tipsade om att misshandeln i JKP kunde vara AJ?

Det är väl sekretessbelagt som allt annat antar jag
Citera
2013-07-13, 23:16
Medlem
Frozzes avatar
Gött att ni är på bettet ikväll också!

Men min tanke är om de inte hitta i*a inatt eller under morgonen, så tror jag att AJ har tagit med denna stackars tös på sin roadtrip som han verkade göra efter eventuellt mordet/dråpet..
Citera
2013-07-13, 23:16
Medlem
gioves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra så? http://goo.gl/maps/FZfij

Perfekt! Slätternavägen är den man följer sen för att fortsätta med bil mot Hullsjön/Hunneberg mm. Dvs på väg till Grästorp. Det är en lite ruggig väg att gå till ravinen, jag har en gång gått där själv med hund och det gör jag inte gärna om. Men det är en fin plats när man kommer fram

Brukar vara nån och promenera där ibland, men skulle någon dumpas en bit in i skogen där, hade de nog kunnat ligga oupptäckta länge.
Citera
2013-07-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Det är väl sekretessbelagt som allt annat antar jag

Sant
En mordbrännare förstår man ju om dom har span på 24/7 men en "vanlig" mördare känn kanske lite överdrivet?
Citera
2013-07-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Gött att ni är på bettet ikväll också!

Men min tanke är om de inte hitta i*a inatt eller under morgonen, så tror jag att AJ har tagit med denna stackars tös på sin roadtrip som han verkade göra efter eventuellt mordet/dråpet..

Vet inte med er andra, men jag ger inte upp. Det här ska lösas till varje pris
Citera
2013-07-13, 23:19
Medlem
MrBubss avatar
Nu är vi två som tipsat Polisen om ett eventuellt samband mellan fallet i Trollhättan och misshandeln i Vättersnäs i Jönköping, där en röd och skadad motorcykel kan vara inblandad genom eventuellt samma GM.

De har också fått namn på arbetsplatsen och information om det korta avståndet mellan arbetsplats/camping och villaområdet där misshandeln ägde rum och en del bakgrund om denna person.

Kanske snaran så sakteliga dras åt....
Citera
2013-07-13, 23:21
Medlem
Det måste komma svar från skl om DNA analysen i början på veckan.
Att det ska behöva väntas tre veckor på ett prov som borde fixas på någon timme?

Tiden rinner iväg och det är ju ingen hemlighet, att folk i högerkretsar har en viss förmåga
att sopa igen spår.
Citera
2013-07-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Igår, 22:32 #8983
mypenisatrap
Medlem
mypenisatraps avatar
Reg: Jan 2013
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Exakt denna väg är jag åxå inne på! Dessutom har han kompisar i frambo.

Du behöver inte köra genom Grästorp- stäng vid tengene plan!
Vi borde få dit Mp !

Ja den där dammen är för bra för att vara sann, djup & med kräftor.
Kräftor äter allt, tom. varandra om det kniper...
Det där är tydligen en kräftdamm som är ganska djup.

Den uppfyller kriterierna:

- ingen insyn
- ligger inte vid bilbrännarplatsen
- MGM känner väl till den (hundpromenader)
- kräftor di äter allt (har inga problem med ens att äta varandra)
- ligger mycket nära småvägarna mellan Thn & bilbrännarplatsen

MPS och polisen borde få sig ett tips.

Jag vet inte om någon varit vid "kräftdammen" ännu, men jag har i alla fall varit där. Och det är en ganska avlång historia ca 100 meter lång och formad som lite som en banan. I mitten på det smalaste stället gå det en spång rakt över. Man KAN köra bil fram till spången, plocka ut en kropp och promenera ut på spången. Sedan släpper man ner kroppen. Som dumpningsställe (förutsatt att de hittat dit) är detta idealiskt skulle jag vilja säga.
Har tagit bilder med min Iphone, men är för värdelös med hur man publicerar dem osv...

Quarells "blå väg", som ledde ut till 44/47 funkade också. Man kommer ut strax norr om rondellen som leder till Flo/Vänersborg. Således behöver man inte köra förbi kåkarna (en del ligger ute vid vägen) en gång till... (förutsatt att man känt till vägen naturligtvis - jag gjorde det inte). Att bilar kör ut dit på nätterna är nog dessutom inte så konstigt. Det finns uppbyggda vindskydd för övernattning och min unge var där innan skolorna slutade. Således kan all nattrafik tolkas som föräldrar som ska hämta en hemlängtande unge...
Citera
2013-07-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Nu är vi två som tipsat Polisen om ett eventuellt samband mellan fallet i Trollhättan och misshandeln i Vättersnäs i Jönköping, där en röd och skadad motorcykel kan vara inblandad genom eventuellt samma GM.

De har också fått namn på arbetsplatsen och information om det korta avståndet mellan arbetsplats/camping och villaområdet där misshandeln ägde rum och en del bakgrund om denna person.

Ingen som tagit reda på vilka som blev misshandlade och om dom har nån koppling till AJ?
Citera
2013-07-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs

Bra jobbat, kände mig lite ensam ett tag
Citera
2013-07-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
Ingen som tagit reda på vilka som blev misshandlade och om dom har nån koppling till AJ?

Inte en susning om offren... Det här var bara "my 50 cents" från början
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in