2013-07-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobbaridag
Mord.
Han är lyrisk över att ha en del av denna tråd.

Men snälla låt han vara!
Jag vet att han blev utsatt i dag, det var varken i Oden eller Allen utan ute vid en väg,han fick en kniv över sin näsa.
Han mår dåligt som han gör,att hans mamma suttit inne behöver man ju inte spekulera i för vad.
Tycker att denna tråden ska fortsätta om lilla Ida som har sina söner som längtar efter henne, anhöriga som är ledsna, upprivna och även arga. Så låt pojken vara nu! Och nu inriktar vi oss på Ida eller vad tycker ni??
Citera
2013-07-13, 20:54
Medlem
T-E-Qs avatar
vet inte om det redan skrivits här men SB blev knivskuren i ansiktet tidigare idag. mitt på ljusa dan i ett köpcenter
Citera
2013-07-13, 20:55
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men sen skrev någon ett PM om att den farbrorn som äger marken är hur snäll som helst.
Det har jag missat. Men alltså; killen som var på upptäcktsfärd, som skrev om bössan skämtade väl bara? Jag tog det inte superseriöst, liksom. Tänkte typ att där yrar han omkring och är lite skrajsen för att han snokar ute på landet, haha! Festlig kille, för övrigt!

Men någon annan borde dra dit. Eller samma kille igen, då. Om han vill. Men hur letar man lik på egen hand? Är det ok att bara gå ner i vattnet och gräva rundor (vet inte hur djupt det är, alltså). Vågar man ens göra så? Jag vet inte riktigt hur förruttnelseprocessen går till, men om någon legat nedsänkt i vatten i 2 veckor bör det väl räcka för att traumatisera de flesta. Hur gör man? Ni som vill åka till dammen; hur tänker ni söka igenom vattnet om ni väl hittar platsen?
Citera
2013-07-13, 21:00
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobbaridag
Är en tolkningsfråga i och för sig, men via hans uppförande. Han uppskattar uppmärksamhet i alla dess former.

Det du skrev är ett påstående "han är", men det enda du utrycker är din egen tolkning.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Det har jag missat. Men alltså; killen som var på upptäcktsfärd, som skrev om bössan skämtade väl bara? Jag tog det inte superseriöst, liksom. Tänkte typ att där yrar han omkring och är lite skrajsen för att han snokar ute på landet, haha! Festlig kille, för övrigt!

Men någon annan borde dra dit. Eller samma kille igen, då. Om han vill. Men hur letar man lik på egen hand? Är det ok att bara gå ner i vattnet och gräva rundor (vet inte hur djupt det är, alltså). Vågar man ens göra så? Jag vet inte riktigt hur förruttnelseprocessen går till, men om någon legat nedsänkt i vatten i 2 veckor bör det väl räcka för att traumatisera de flesta. Hur gör man? Ni som vill åka till dammen; hur tänker ni söka igenom vattnet om ni väl hittar platsen?
Vill inte någon åka ensam så får två anmäla sig, och PM:a om mötesplats och -tid.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Nej jag ställde den frågan också ang djupet men inte fått något svar. Pratades också om kräftor och att de lär ju då göra ett visst jobb med att snabba på processen. Aa ska hitta inläggen och läsa igen.. Asså ser man något suspicious då får man ju ringa direkt och invänta polis. Reimer verkar ju vara mycket ute och åker och har bra koll. Kanske han kan ta en sväng dit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Men snälla låt han vara!
Jag vet att han blev utsatt i dag, det var varken i Oden eller Allen utan ute vid en väg,han fick en kniv över sin näsa.
Han mår dåligt som han gör,att hans mamma suttit inne behöver man ju inte spekulera i för vad.
Tycker att denna tråden ska fortsätta om lilla Ida som har sina söner som längtar efter henne, anhöriga som är ledsna, upprivna och även arga. Så låt pojken vara nu! Och nu inriktar vi oss på Ida eller vad tycker ni??

Håller helt med dig
Citera
2013-07-13, 21:02
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Eller Polisen kan åka dit med hund och söka av dammen.. ser inte ut at vara så stor
Citera
2013-07-13, 21:03
Medlem
Mouchinos avatar
Ursprungligen postat av Roaster66
Det här kändes ju från början, när man läste om det de första 2-3 dagarna, som ett enkelt fall men det blir ju bara mer och mer komplicerat. AJ känns helt klart som förövaren av brottet men därifrån blir allting så mycket svårare. Hur har det lyckats? Känns just nu som detta fall kommer att ta tid att lösa, sätter mitt hopp till dammen, hittills det bästa tipset här.
Citera
2013-07-13, 21:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nej jag ställde den frågan också ang djupet men inte fått något svar. Pratades också om kräftor och att de lär ju då göra ett visst jobb med att snabba på processen. Aa ska hitta inläggen och läsa igen.. Asså ser man något suspicious då får man ju ringa direkt och invänta polis. Reimer verkar ju vara mycket ute och åker och har bra koll. Kanske han kan ta en sväng dit?
Du menar ReimerDenYngre möjligen, Reimer åker inte.
Citera
2013-07-13, 21:04
Medlem
Mouchinos avatar
Igår, 22:32 #8983
mypenisatrap
Medlem
mypenisatraps avatar
Reg: Jan 2013
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Exakt denna väg är jag åxå inne på! Dessutom har han kompisar i frambo.

Du behöver inte köra genom Grästorp- stäng vid tengene plan!
Vi borde få dit Mp !

Ja den där dammen är för bra för att vara sann, djup & med kräftor.
Kräftor äter allt, tom. varandra om det kniper...
Det där är tydligen en kräftdamm som är ganska djup.

Den uppfyller kriterierna:

- ingen insyn
- ligger inte vid bilbrännarplatsen
- MGM känner väl till den (hundpromenader)
- kräftor di äter allt (har inga problem med ens att äta varandra)
- ligger mycket nära småvägarna mellan Thn & bilbrännarplatsen

MPS och polisen borde få sig ett tips.
Citera
2013-07-13, 21:05
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Börjar faktiskt tvivla på att detta grymma och hänsynsfulla dåd kommer att klaras upp via polisiära vägar och med åtal och dom som följd.

Efter två veckor utan att kroppen återfunnits och där de häktade inte verkar ha någon lust att delge eller berätta vad de vet, så kommer snart tidpunkten, då sökinsatser trappas ner och snart kommer att upphöra helt.

Mytomaner, desinformatörer och väldigt många andra verkar inte bry sig om att en ung mamma troligtvis inte längre lever och de som möjligtvis vet vad som hände och kan hjälpa till att lösa detta makabra dåd verkar inte speciellt intresserade. Sverige 2013, där likgiltighet och egoism tagit över totalt.

Tyvärr blir det nog hämndmotiv som till sist löser denna gåta.
Tänk på Marina fallet många likheter som mellan Marina och i**F Marina hittades i skogen i Svartedalen inte så långt i från Thn efter något år. Medan I** inte har funnits ännu. Marinas mördare är fri medan I** är häktade så vi får fokusera på att hitta I** så länge som det är färskt så det inte blir som Marina fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in