2013-07-10, 11:09
Medlem
masterior26s avatar
Ger etylfenidat utslag på vanliga UP som amfetamin?
2013-07-10, 14:31
Medlem
TheGolemFighters avatar
Bor på behandlingshem och pissar på denna stickan http://www.aleretoxicology.se/produkter/produkter/urintester/spice-syncan/, Någon som har koll på vilka cannabionider som kan upptäckas av denna stickan?

Mvh
2013-07-10, 22:28
Medlem
Messiahs avatar
Jag lämnar prover varje vecka. Och imorgon åker jag iväg på en festival och är så fruktansvärt jävla sugen på att röka en liten liten jävla joint då jag inte rökt på över 2 år av olika anledningar.

Jag åker imorgon och kommer inte hem förrän på Måndag. Ska lämna prover då på måndag när jag kommer hem ganska direkt när jag kommer hem.

Så min fråga är om jag röker 1 joint eller delar av en joint med låt säga 0.2g gräs i sig tror ni att detta kommer visa sig på tisdag om jag hydrerar någorlunda dessa dagar till pisseprov?

Tänkte isåfall röka kanske 16.00 imorgon eller så några bloss på en joint innan en riktigt tung spelning på Öland roots. detta är det enda jag kommer att röka och kommer resterande tiden att inta lagliga substanser och eventuellt lite amfetamin men det vet jag med säkerhet att det går ut innan prov.

Eftersom jag inte rökt på 2 år och absolut inte har något i kroppen tycker jag själv att det borde gå ut ganska fort vid så liten mängd och engångs tillfälle men jag kan ha fel?
2013-07-11, 10:08
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Jag lämnar prover varje vecka. Och imorgon åker jag iväg på en festival och är så fruktansvärt jävla sugen på att röka en liten liten jävla joint då jag inte rökt på över 2 år av olika anledningar.

Jag åker imorgon och kommer inte hem förrän på Måndag. Ska lämna prover då på måndag när jag kommer hem ganska direkt när jag kommer hem.

Så min fråga är om jag röker 1 joint eller delar av en joint med låt säga 0.2g gräs i sig tror ni att detta kommer visa sig på tisdag om jag hydrerar någorlunda dessa dagar till pisseprov?

Tänkte isåfall röka kanske 16.00 imorgon eller så några bloss på en joint innan en riktigt tung spelning på Öland roots. detta är det enda jag kommer att röka och kommer resterande tiden att inta lagliga substanser och eventuellt lite amfetamin men det vet jag med säkerhet att det går ut innan prov.

Eftersom jag inte rökt på 2 år och absolut inte har något i kroppen tycker jag själv att det borde gå ut ganska fort vid så liten mängd och engångs tillfälle men jag kan ha fel?

Ett tag för ett år sedan då jag lämnade UP en gång i veckan så brukade jag samma dag jag lämnat och även dagen efter och var alltid ren, så dricker du mycket så borde det nog vara lugnt men se till att inte röka för mycket bara.
2013-07-12, 02:30
Medlem
Hallå, hoppas någon kan svara på detta.

Jag lämnar prover för att behålla körkortet, jag rökte cannabis på en söndag, på tisdagen,onsdagen och torsdagen söp jag som ett svin, och tisdagen veckan efter då så lämnade jag proverna, jag drack 2 liter vatten nån timme innan så mitt piss såg ut som det kom ifrån vatten kranen.

Men läkaren ringde och sa att mina cdt-värden var på 2.6 och ville prata om det.

Vad händer nu? Om thc fanns i urinet skulle han väl nämt det, så det är väl lugnt? Jag rökte bara 3 bloss ur en joint.

Och hur ska jag förklara värdena, drar dom tillbaka mitt körkort nu? Ska vara helt nykter dom 3 proverna som är kvar.
2013-07-12, 14:37
Medlem
VinniePazTheAnswers avatar
En jag känner har rökt cannabis varje dag i en vecka, innan det några gånger i veckan ganska långt bak. Han har även har även tagit solaris 3 x 2400 mg och kört 500 mg dpt samt sökt 0,7 g salvia och 1g 5-akb. Sist men inte minst har han tagit 120 mg ritalin totlat och har möjlighet att ta mer, för det ökar väl chansen att bli ren snabbare? Om 1 vekca ska han in på behandlingeshem och då måste han pissa, kommer han att klara sig?

Edit: Vilka av dessa droger kollar dom? alla? tänkte eftersom dom skickar det på analys, då bryr dom sig ju knappast att det är lagligt, och dom kan se allt?
Senast redigerad av VinniePazTheAnswer 2013-07-12 kl. 14:39.
2013-07-12, 14:57
Medlem
gugglianos avatar
En liten ordväxling har kommit upp i min skalle, mellan mig och en inneboende. Han säger att man inte ska ta Naltrexon så länge opiater/opioider påvisas i urin, eftersom det kan leda till svåra abstinenssymptom (Se: FASS)

Sen står även att läsa under intag av övriga läkemedel, att om man blandar naltrexon och opiater opioider så förhöjs smärttröskeln, kanske därför vissa glappkäftade måste slås halvt sönder och samman innan dom ger med sig. Ökad smärtlindring vore ju skönt att få, men är det nån som kan säga om det stämmer?
2013-07-12, 17:05
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sledgehammer88
Hallå, hoppas någon kan svara på detta.

Jag lämnar prover för att behålla körkortet, jag rökte cannabis på en söndag, på tisdagen,onsdagen och torsdagen söp jag som ett svin, och tisdagen veckan efter då så lämnade jag proverna, jag drack 2 liter vatten nån timme innan så mitt piss såg ut som det kom ifrån vatten kranen.

Men läkaren ringde och sa att mina cdt-värden var på 2.6 och ville prata om det.

Vad händer nu? Om thc fanns i urinet skulle han väl nämt det, så det är väl lugnt? Jag rökte bara 3 bloss ur en joint.

Och hur ska jag förklara värdena, drar dom tillbaka mitt körkort nu? Ska vara helt nykter dom 3 proverna som är kvar.
CDT, som mäts i blodet, visar någorlunda din alkoholkonsumtion de senaste 4 veckorna fram till provtagning. och med ett CDT på 2,6, kan jag förstå att han vill prata med dig. 2.0 är maxgränsen, sen kallas det skadligt bruk
2013-07-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
CDT, som mäts i blodet, visar någorlunda din alkoholkonsumtion de senaste 4 veckorna fram till provtagning. och med ett CDT på 2,6, kan jag förstå att han vill prata med dig. 2.0 är maxgränsen, sen kallas det skadligt bruk

Jo, en kompis kom hem till mig som jag inte träffat på länge så vi drack 3 lådor öl var på 3 dagar, men det ska liksom inte upprepas igen hahaha, finns det något jag kan skylla på som låter bra ? Proverna som är kvar kommer vara jättebra, ska inte dricka något mer resten av tiden.
2013-07-13, 01:07
Medlem
Citat:

Har tagit 14 prov innan detta, alla har varit HELT strålande, var bara ett prov nu med cdt på 2.6, för ja, fick besök av en gammal kompis som sagt så vi kändes oss tvungna att supa våra skallar i småbitar.
2013-07-13, 09:36
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sledgehammer88
Jo, en kompis kom hem till mig som jag inte träffat på länge så vi drack 3 lådor öl var på 3 dagar, men det ska liksom inte upprepas igen hahaha, finns det något jag kan skylla på som låter bra ? Proverna som är kvar kommer vara jättebra, ska inte dricka något mer resten av tiden.
CDT är lite trubbigt, eftersom det kan påverkas av vissa läkemedel, men inte så illa att man kommer upp till 2,6, och skulle det råda tvivel hos läkaren, så slänger han in ett B-pEth, ett prov som enbart reagerar på etanol, och då finns det ingen chans att ljuga sig ur. Hur lång tid gick det mellan festen med din polare, och provet på 2,6?
2013-07-14, 00:55
Medlem
Citat:
CDT är lite trubbigt, eftersom det kan påverkas av vissa läkemedel, men inte så illa att man kommer upp till 2,6, och skulle det råda tvivel hos läkaren, så slänger han in ett B-pEth, ett prov som enbart reagerar på etanol, och då finns det ingen chans att ljuga sig ur. Hur lång tid gick det mellan festen med din polare, och provet på 2,6?

Det gick kanske 4-5 dagar ! Och drack ju jävligt mkt...
Går det att skylla på infektion? För några dagar efter fick jag en jävla infektion i kroppen + typ en abcess på axeln som jag fick åka in akut på och skära upp, har nu ett litet öppet sår som behöver läkas inifrån. Kan man skylla på infektion och väldigt mkt alvedon+ipren knaprande? Jag har inderal utskrivet som jag aldrig ens prövat, går det att skylla på, att jag knaprat såna som fasen för att jag fått panikångest igen?

För som sagt ,proverna framöver kommer vara bra...all tips du kan komma med är jätte uppskattat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in