2013-07-03, 18:49
Medlem
mc.mustalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Drick istället mycket vatten, om du håller dig hela morgonen så är risken större att du lämnar positivt. Drick mycket vatten innan du lägger dig, sen går du upp tidigt och dricker mängder med vatten, rekommenderar att du borde pissa iaf 2-3 gånger innan provet för att vara på den säkra sidan. Det finns tyvärr en risk att det sitter kvar, men inte så jätte stor.
det visade att jag hade tagit men som tur är så sa dom att de räknas som negativt=) jävla tjack syns ju längre än vad folk påstår här på flashback, nu vet man det tills nästagång
2013-07-04, 05:40
Medlem
Xqizs avatar
Har tänkt åka till Amsterdam den 16 juli och vara där tills den 19 juli. Planen är att röka ner mig varje dag . Men jag ska skicka in pisseprov på analysering sen 13 augusti på jobb. Visar det positivt så förlorar jag jobbet.
Hur ser mina chanser ut? Vill vara 100% på att jag klarar det
Jag:
100kg
190cm
Senast redigerad av Xqiz 2013-07-04 kl. 05:42.
2013-07-04, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xqiz
Har tänkt åka till Amsterdam den 16 juli och vara där tills den 19 juli. Planen är att röka ner mig varje dag . Men jag ska skicka in pisseprov på analysering sen 13 augusti på jobb. Visar det positivt så förlorar jag jobbet.
Hur ser mina chanser ut? Vill vara 100% på att jag klarar det
Jag:
100kg
190cm

Det e jävlar på håret, jag har gått från konstant rök till ren på 21 dagar men tipset är ju att beställa
ett antal hemmatester så du har koll o kan utgå därifrån hur du skall tackla ditt prov!
2013-07-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackout.
hallå vänner. jag har en liten fråga:

ett prov som säger sig ha mätbarhet på 50 ng/ml (thc hemmatest), hur lågt är det? hur lågt mäter dom (ex. polis prover) på analys? och om man har ca 40 ng/ml, och de inte syns på provet, hur länge kan man säga de tar innan allt är borta? (jag vet att de är beror på individen, med ca tid)

bumpar om denna och ser om någon kan ge mig ett svar.
2013-07-05, 11:42
Medlem
Har varit 100% drogfri i drygt 5 veckor. Käkat Naltrexon dagligen i drygt 3 veckor... lämnade urinprov igår som visade positivt på Oxykodon!? Va i satan händer? Skickas såklart på analys men jag blev skitskraj. Att jag är så sjuk att jag tar droger utan medveten handling trots att jag står på Naltrexon... Jag har läst en del studier om korsreaktion mellan Naltrexon och Oxykodon (och även andra opiater) på urinsticka, bla vid Suboxonbehandling. Någon som har erfarenhet av något liknande?
2013-07-05, 13:44
Medlem
Ska gå på hälsoundersökning nästa vecka hos Previa (?)
Jag rökte ett halvt gram den 24/6. Detta var den femte gången jag rökte.
Väger 90 kg och tränar 4 dagar veckan.

Kommer det gå ur min urin innan provet? Är fruktansvärt orolig

Kan jag säga att jag var i Christiania och rökte om det skulle visa positivt? Har kvar tågbiljetter osv. Dock var detta för cirka 3 veckor sedan.

Finns det någon möjlighet att ta med sig någon annans urin på provet eller tittar dom på när du pinkar?

Tack på förhand flashback / orolig själ
2013-07-05, 15:08
Medlem
Xqizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Det e jävlar på håret, jag har gått från konstant rök till ren på 21 dagar men tipset är ju att beställa
ett antal hemmatester så du har koll o kan utgå därifrån hur du skall tackla ditt prov!

Men just nu är jag 95% helt ren. Kanske ger mig bättre chanser ?
2013-07-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slychops
Ska gå på hälsoundersökning nästa vecka hos Previa (?)
Jag rökte ett halvt gram den 24/6. Detta var den femte gången jag rökte.
Väger 90 kg och tränar 4 dagar veckan.

Kommer det gå ur min urin innan provet? Är fruktansvärt orolig

Kan jag säga att jag var i Christiania och rökte om det skulle visa positivt? Har kvar tågbiljetter osv. Dock var detta för cirka 3 veckor sedan.

Finns det någon möjlighet att ta med sig någon annans urin på provet eller tittar dom på när du pinkar?

Tack på förhand flashback / orolig själ

"Multi drogtest urin för Cannabis med 3 olika gränsvärden:

Testar för:
THC 50, 200 och 300 ng/ml på én och samma test.

Med denna cannabistest kan man lätt och enkelt få en indikation på hur högt eller lågt en persons koncentration av THC är i kroppen.

Testen är huvudsakligen producerad för att motivera unga människor till cannabis nedtrappning. Med testresultatet kan man få en indikation på om en persons koncentration av THC är nedåtgående.

Hur länge kan hasch spåras:

50 ng/ml: 1-4 dygn vid enstaka tillfällen*
200 ng/ml: 1-3 dygn vid enstaka tillfällen*
300 ng/ml: 1-2 dygn vid enstaka tillfällen*

50 ng/ml: 7-10 dygn vid sporadiskt missbruk*
200 ng/ml: 2-4 dygn vid sporadiskt missbruk*
300 ng/ml: 2-3 dygn vid sporadiskt missbruk*

50 ng/ml: 4-8 veckor vid dagligt missbruk*
200 ng/ml: 12-16 dygn vid dagligt missbruk*
300 ng/ml: 6-9 dygn vid dagligt missbruk*"

Vad innebär "THC 50, 200 och 300 ng/ml på én och samma test."?
Vill någon snäll själ hjälpa mig att tolka detta?
2013-07-06, 23:34
Medlem
Sjalvastefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slychops
[i]"
Vad innebär "THC 50, 200 och 300 ng/ml på én och samma test."?
Vill någon snäll själ hjälpa mig att tolka detta?
Vilket gränsvärde dom mäter per ml urin, ett 50µg-cannabisprov mäter allt från 50µg cannabis per ml urin och uppåt, om det är mer mängder cannabis per ml urin. Medans ett 200µg-cannabisprov inte upptäcker att man har rökt, om man har ex. 100µg cannabis per ml i urinet. Det vanligaste gränsvärdet är 50µg och är en standard världen runt. Hoppas du förstår vad jag har skrivit, är lite skev.
2013-07-09, 19:46
Medlem
Tjena undrar om någon kan hjälpa mig här.

Jag tar prover för att behålla körkortet, och nu ringde läkaren och sa att cdt proverna var för höga, jag har druckit litegranna, visste inte att det skulle synas, jag kan vara nykter om jag vill ska vara det nu resten av perioden.

Men kan jag skylla på något för denna gång? Alltså finns det något som kan påverka cdt förhöjningen förutom alkohol =P?

Hoppas det finns någon som vet några tips!
2013-07-09, 20:02
Medlem
Messiahs avatar
Fan vad gott.. tog amfetamin i fredag lördag och söndag. och var ren idag när jag lämnade prover. var helt övertygad om att jag skulle visa positivt men icket

Är min kropp helt superb eller är det så att vi blir rena efter 2-3dagar på amfetaminet? tog ungefär 3g under dessa dagar.
Senast redigerad av Messiah 2013-07-09 kl. 20:12.
2013-07-09, 22:07
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Fan vad gott.. tog amfetamin i fredag lördag och söndag. och var ren idag när jag lämnade prover. var helt övertygad om att jag skulle visa positivt men icket

Är min kropp helt superb eller är det så att vi blir rena efter 2-3dagar på amfetaminet? tog ungefär 3g under dessa dagar.
Det är fullt möjligt. Det tar sällan mer än några dagar att bli helt ren från just amfetamin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in