2013-07-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Personligen tror jag ödehus är mycket intressanta, för alla, från barn på upptäckarstråt som letar efter spöken och kusliga gömmor till vuxna som undrar över husets historia eller också kittlas av ödslighet. Nu vet jag ju inte hur det ser ut i trakten, mer än det som kartor och enstaka bilder i tidningarna visat från området, men som jag minns det är det ganska frekventerat av allehanda människor, flanörer, aktiva inom friluftsliv, hundrastare, hästryttare osv. Många av dessa borde sticka in huvudet om en lucka står öppen... Antigen talar det för att ingen lucka brukat stå öppen, eller att benen kan ha placerats där kort tid innan MPS gjorde fyndet.

Är det någon som vet om sökningen av MPS var en naturlig utvidgning av sökfältet eller om den var mer riktad än så, pga något tips eller indikation?

Luckan var borta enligt Kommunens foto ett år tidigare. MPS hävdar naturlig utvidgning, FB:are att MPS läste tråden och fick tips den vägen. Finns flera gamla förråd i omgivningen och ödehuset ser tillbommat ut om du inte går runt huset.
Citera
2013-07-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Luckan var borta enligt Kommunens foto ett år tidigare. MPS hävdar naturlig utvidgning, FB:are att MPS läste tråden och fick tips den vägen. Finns flera gamla förråd i omgivningen och ödehuset ser tillbommat ut om du inte går runt huset.
Tack för koncisa svar. Baksidan av ödehuset verkar väldigt exponerad mot åtminstone en väg bara några meter från gaveln. Den öppna luckan måste ha varit synlig för alla som vid framfart på den vägen riktar blicken mot huset, oavsett årstid. Utöver det finns det säkerligen åtskilliga varje dygn som rör sig i själva terrängen och frestas ta en titt. Men om man ser något är en annan fråga... Förmodligen tämligen skumt om man inte medför någon ljuskälla, men jag antar att det inte är någon vidare fodring, att åtminstone något dagsljus kan slinka in.

Här är en artikel med foto med liten översiktsvy som avslöjar vägen jag talar om:

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6845552
Citera
2013-07-12, 23:57
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Tack! Intressant utsaga BlueChesh lämnade för drygt en månad sen på denna tråd. Om BlueChesh, som skrivit flitigt på denna tråd och inga andra, är tillförlitlig i sin utsaga om "uppspelt" hund samma dag som MPS gjorde fyndet i ödehuset, men inte verkade uppspelt alls dagen innan... Slutledningen som BlueChesh själv gör, på sin egen utsaga, är att BO:s ben placerats i ödehuset någon gång mellan den 19--20/5.
När det första fyndet görs har det således gått drygt 2 veckor efter BO:s död (för så vitt jag erinrar det rättsmedicinska utlåtandet angav att döden förmodades ha inträffat någon gång 4--5/5).

Här är ett annat intressant inlägg från början av juni. Iakttagelsen ska enligt uppgift ha rapporterats till polisen. Vet inte om man ska dra för stora växlar på det, men det har i vart fall inte lämnat mig nån ro

https://www.flashback.org/sp43786810
Citera
2013-07-13, 00:00
Medlem
Flash-flashares avatar
Den här jonköping83...
Har stört mig på nåt vis i de mesta jag läser i den här tråden!
Vet inte om de är nån "attentionwhore" eller hur man nu stavar

Men tänk "om" de verkligen är nån som har koll på utredningen och isåfall är de ju nån som läker mer än den personen ska göra??

Annars är de ju bara bullshit å hur tusan ska man veta vad som är vad?

Som nån förut skrev är jag rädd för att de här fallet är så mycket: GRYMMARE, RÅARE, ONATURLIGARE och ÄCKLIGARE än vad vi alla "följare" nånsin skulle kunna ens fantisera om...

"Våra" spekulationer kanske inte ens är i närheten av vad den stackars flickan fått genomlida innan on "ÄNTLIGEN" fått somna in!!!

Jag är lite rädd för att hon plågats nåt så fruktansvärt illa att dom som arbetar med fallet inte ens törs gå ut med "fakta"
Citera
2013-07-13, 00:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Slutledningen som BlueChesh själv gör, på sin egen utsaga, är att BO:s ben placerats i ödehuset någon gång mellan den 19--20/5.

När det första fyndet görs har det således gått drygt 2 veckor efter BO:s död (för så vitt jag erinrar det rättsmedicinska utlåtandet angav att döden förmodades ha inträffat någon gång 4--5/5).
Och vilken slutledning gör du; vad ska man tro: 1) att samtliga likdelar flyttats till fp1 resp. fp2 den 19-20/5, 2) att endast benen flyttats till fp1 den 19-20/5, 3) att samtliga likdelar, alt. exkl. benen, transporterats till ödehuset med omnejd den 4-5/5?
Citera
2013-07-13, 00:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-flashare
/.../ "Våra" spekulationer kanske inte ens är i närheten av vad den stackars flickan fått genomlida innan hon "ÄNTLIGEN" fått somna in!!!

Jag är lite rädd för att hon plågats nåt så fruktansvärt illa att dom som arbetar med fallet inte ens törs gå ut med "fakta"
Enligt rättsläkaren var dödsorsaken stick med eggvasst föremål mot vitala organ. - Allt annat kan således ha utförts efter dödens inträde. - Man har hittat en komplett men delad kropp - exkl. händerna. Detta senare kan tyda på att VB sökt försvara sig innan hon fått ta emot de dödande sticken, men det kan heller inte uteslutas att händerna glömts kvar på styckningsplatsen, alt. helt enkelt inte kommit med (t ex dolts av annat bråte) när gm förflyttade delarna till sin bil. - Ju fler områden man genomsöker, desto fler platser kan uteslutas som mord- resp. styckningsplats.
Citera
2013-07-13, 00:28
Medlem
BillBasss avatar
Uppdaterad artikel, mina fetingar http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6889565

Citat:
Det handlar om en plastpåse som fanns i bagageluckan i 22-åringens bil.

– På den finns både den misstänktes fingeravtryck och blodspår från offret, säger Bergström.

Detta besked är nytt och kommer från Statens kriminaltekniska laboratorium (SKL). Anna Bergström säger också att mordoffrets blod och DNA återfunnits i 22-åringens bostad.

– Men det är inget nytt utan något vi vill klargöra då det förekommer olika uppgifter i media om detta, säger hon.

Så om vi sprider diverse FB-teorier i media kanske de klargör ännu mer...?

Citat:
Hela Vatchareey Bangsuans kropp är återfunnen med undantag av händerna.

Citat:
Spaningsledningen utreder fortfarande möjligheten av att 22-åringen fått hjälp.

– Det är i alla fall något vi inte alls utesluter, säger Bergström.

Citat:
Nu tar hon och kollegan Ulrika Schönbeck semester. Utredningen fortsätter ändå och de två åklagarna är beredda att avbryta sina ledigheter om så krävs.
Citera
2013-07-13, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Här är ett annat intressant inlägg från början av juni. Iakttagelsen ska enligt uppgift ha rapporterats till polisen. Vet inte om man ska dra för stora växlar på det, men det har i vart fall inte lämnat mig nån ro

https://www.flashback.org/sp43786810
Mycket intressant, om tråddeltagaren jukeboxflowers talar sanning om det påstådda vittnet. Eftersom hen säger sig ha hört om vittnesmålet utgår jag från att vittnet av den suspekta iakttagelsen har hänvänt sig till polisen med vittnesmålet.
Citera
2013-07-13, 00:40
Medlem
ME077s avatar
22-åringens bostad är inte mordplatsen säger åklagarna.

"Bergström avslöjar dock att utredningen nu avfört 22-åringens bostad som den plats där mordet skedde.
– Brottsplats saknas ännu. Och vi kommer att fortsätta försöka hitta den, säger hon."

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6889565
Citera
2013-07-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-flashare
Den här jonköping83...
Har stört mig på nåt vis i de mesta jag läser i den här tråden!
Vet inte om de är nån "attentionwhore" eller hur man nu stavar

Men tänk "om" de verkligen är nån som har koll på utredningen och isåfall är de ju nån som läker mer än den personen ska göra??

Annars är de ju bara bullshit å hur tusan ska man veta vad som är vad?

Som nån förut skrev är jag rädd för att de här fallet är så mycket: GRYMMARE, RÅARE, ONATURLIGARE och ÄCKLIGARE än vad vi alla "följare" nånsin skulle kunna ens fantisera om...

"Våra" spekulationer kanske inte ens är i närheten av vad den stackars flickan fått genomlida innan on "ÄNTLIGEN" fått somna in!!!

Inte törs? De som utreder fallet vill väl inte yppa något om det inte gagnar utredningen. Både polisen och många här på tråden är garvade i mänsklig nedrighet. Ta en titt på forum Mondo, Gore och Bizarre så ska du nog få somliga av dina illusioner justerade.
Citera
2013-07-13, 00:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Uppdaterad artikel, mina fetingar http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6889565

Så om vi sprider diverse FB-teorier i media kanske de klargör ännu mer...?

Var en förbannat bra artikel som verkar trovärdig. Nu har vi iaf förhoppningsvis lite fakta att utgå från.

1 Lägenheten är avförd
2 Endast händerna saknas
3 Medhjälpare möjlig.
4 Fortsatta sök i terrängen
Citera
2013-07-13, 00:50
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var en förbannat bra artikel som verkar trovärdig. Nu har vi iaf förhoppningsvis lite fakta att utgå från.

1 Lägenheten är avförd
2 Endast händerna saknas
3 Medhjälpare möjlig.
4 Fortsatta sök i terrängen

Kunde de inte också kläckt ur sig på vad i lägenheten som blod är funnet...
Och detaljer om ev "rituella" tecken på kroppen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in