2013-07-13, 00:22
Medlem
Maxipower1s avatar
http://corruptiosweden.blogspot.se/2012/06/polis-petra-viklund-avlossade-sitt.html

http://polismyndigheten.blogspot.se/2012/11/ifall-lagen-hade-varit-lika-infor-alla.html

http://corruptio.bloggsida.se/files/2012/07/Polis-Petra-Viklund_Organiserad-Brottsling-som-vill-m%C3%B6rda.pdf

Rätt intressant !
Citera
2013-07-13, 00:22
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanlig
du tycker inte att kvinnor ska få vara poliser. då drog jag en parallel till debatten om näthaten mot kvinnor i fotbollen som pågår just nu. finns de som inte tycker att kvinnor ska få spela fotboll heller.
De har lika värde med män...

Tss tss, fördomar fördomar... Har du inte lärt sig att ha ett mer öppet sinne för saker o ting? Kvinnor och män är lika mycket värda, men är ändå olika. Ska vi inte hylla dessa olikheter och inte dra ner kvinnan till mannens nivå, och tvärtom, på dessa områden?
Citera
2013-07-13, 00:23
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Det är så mycket snack om storlek. Att han är så mycket större än henne, och därför är hon berättigad att ta till batongen och bussa hunden på honom, när han faktiskt inte utgör en hotbild.

Låt mig berätta en lite historia. Kvinna, 19 år, 168 lång, 55 kg. Vikarierar på ett ålderdomshem för personer med demens/alzheimers. Man, 85+, ca 185 cm lång, ca 100 kg. Man är sjuk och förvirrad, har vanföreställningar, vet inte vart han är någonstans. Kvinnan försöker hjälpa mannen till köket. Mannen blir aggressiv, och tar tag i kvinnans arm. Försöker nästan bryta den. I detta fall hade ett fysiskt motstånd varit på sin plats, eftersom mannen faktiskt försökte skada kvinnan, även om det inte var hans avsikt (om ni inte har fattat det ännu så handlar detta om mig, och jag funderade på att armbåga honom i magen). Pratade lugnt med mannen. Får honom att släppa. Han "vaknar till" och bad om ursäkt. Vi drack sedan kaffe och åt kakor i köket.

En person som är under påverkan av något måste man ju ta det lite lugnt med. Är personen arg, slåss etc, visst, gör det du kan för att försvara dig. Men ofta hjälper det att faktiskt föra ett samtal med personen.

I detta fall var mannen inte ens hotfull. Han sluddrade om att "spränga gatan" men som polis måste man väl lära sig att se skillnad på ett faktiskt hot och en full snubbe som pratar nonsens.
Citera
Medlem
vaskarens avatar
Är ni rasister eller?

Måste man ha jultomteskägg och klänning för att ett hot om bomber ska anses som legitimt?
Citera
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Men där har du fel. Hon har begått grovt tjänstefel. Det vet hon om själv men hade inte räknat med att bli filmad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17124799.ab

Det får utredningen visa. Jag anser inte att hon begått något fel.
Citera
2013-07-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-Freud
Det som behövs är självförtroende och pondus och i ett yrke som polis gissar jag att styrka är en tillgång. Självklart blir alla rädda i svåra situationer men denna situation var inte på något sätt hotfull. Blir man rädd i denna situation har man inte i yrket att göra. En självsäker polis som vetat med sig att han hade sänkt killen med en rak höger om det skulle krisa hade knappast agerat på det viset.

För helvete, när min partner är ute och går med hunden räknar jag kallt med att den skulle neutralisera en sån kille på några ögonblick och då är vår hund inte skyddstränad, dock modell större. Vad fanns det reella hotet? Hunden hade avvärjt eller iallafall gett henne tid att dra vapen om det spårat ur helt.

Om det inte handlar om att vara stor vad handlar det om? Hennes problem är att hon sannolikt känner att hon inte kontrollerar situationen och då spelar det ingen roll vilka andra egenskaper hon har. Hon drivs uppenbart av grotthjärnan. Handlar det om att släppa hunden på ett fyllo och överösa honom med kärring-slag med batong? En självsäker polis hade snackat med honom till ytterligare en patrull var på plats men hon ballade ju ur fullständigt.

Jag säger inte att man skall bygga polisiärt arbete på styrka men nog nog fan hjälper det. Frågan är dock - vem blir polis idag? Vad är egentligen rekryteringsbasen? Intellektuellt? Fysiskt?
bra skrivet. förstår dig helt och håller med i nästan allt du skrev.
Hennes jobb var att få ner killen, hon kunde väntat på en patrull till, men kände kanske att hon kunde få ner honom - med lagen på sin sida dessutom. aldrig att hon kommer ställas inför rätta för dethär när det finns poliser som slår hårdare och för mindre saker än denna händelse. storlek har ingen betydelse i polisen idag. men hade det varit den där flintskalliga snuten som särade ett bråk utanför en bowlinghall i sthlm för ett bra tag sen så hade fyllkillen förmodligen lagt sig ner på studs.
fan nu skrev jag ju en massa ändå. vet inte om du sett den filmen på utube, men om du har så vet du vem jag menar. men jag menar en stor polisman.
Citera
2013-07-13, 00:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det är tydligt att majoriteten av Flashbackpöbeln röstar på SD men gillar tydligen lallande dialogpoliser och tycker att fylltrattar skall få ränna runt på nätterna och härja. Heder åt denna polis. Hon kunde gjort det betydligt bättre men på bara några sekunder var han oskadliggjord och hjälpt kunde tillkallas. Han blev inte mer skadad av ingripandet än om han hade ramlat. Lägg ner utredningen mot henne och ge hunden ett saftigt köttben.

Det ska vi komma ihåg nästa gång du sneddar över en gata, urinerar på offentlig plats, eller inte lyckas plocka fram ditt körkort tillräckligt snabbt i en rutinkontroll. Då är det fritt fram för ordningsmakten med våldsmonopol att tilldela dig 14 snabba batongslag varav de två sista mot ditt könsorgan när du ligger ned på marken. Ev får du tillbringa resten av ditt liv som drägglande kolli i en gungstol med JOFA-hjälm huvudet...
För någon ordning ska det ju vara.
Citera
2013-07-13, 00:25
Medlem
Polyklorfenols avatar
Hund och batong på en alkis som har skurit sig? Suck. Och vadå "spränga gatan"? Alkisar vräker ur sig surrealistiska meningar i parti och minut. Vet hon inte det som polis, då ska hon bli något annat.
Citera
2013-07-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
Grishoran borde avrättas, någon som är sugen?

Så du tycker avrättning är rimligt emot polisen i detta fall men inte hennes övervåld vid gripandet? Utveckla gärna, förstår inte din logik fullt ut?? Det enda som går att utläsa av ditt inlägg är att du inte känner några kvinnor, stackare!
Citera
2013-07-13, 00:26
Medlem
thelindgrennheros avatar
Lydig och fin hund
Citera
2013-07-13, 00:27
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ui
4 sekunder på sig från "lägg dig ner" till "pass på" ("attack"), 1,5 innan hon drar upp batongen.
Har man inte en pistol i handen och riktar den mot polisen behöver man lite längre betänketid än så. Speciellt om man är så pass full som denna människa.

Originaltanken var att man skulle lära sig det i polisskolan.

Nu handlar det hela om ett bombhot, som hon tog på fullt allvar. Hon agerade helt rätt. Prova att säga det han sade på en Amerikansk flygplats. Han dog inte av några rapp från en polistjej. I USA hade han nog inte levt idag.
Citera
2013-07-13, 00:29
Medlem
SteveAktivs avatar
Någon som redan har tittat in på sthlms polisens hundenhets Facebook-sida? Finns bilder på en mörk kvinna dom skulle kunna vara/heta (*atar*na) och är väldigt lik polisen i filmen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in