Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-Freud
Det som behövs är självförtroende och pondus och i ett yrke som polis gissar jag att styrka är en tillgång. Självklart blir alla rädda i svåra situationer men denna situation var inte på något sätt hotfull. Blir man rädd i denna situation har man inte i yrket att göra. En självsäker polis som vetat med sig att han hade sänkt killen med en rak höger om det skulle krisa hade knappast agerat på det viset.
För helvete, när min partner är ute och går med hunden räknar jag kallt med att den skulle neutralisera en sån kille på några ögonblick och då är vår hund inte skyddstränad, dock modell större. Vad fanns det reella hotet? Hunden hade avvärjt eller iallafall gett henne tid att dra vapen om det spårat ur helt.
Om det inte handlar om att vara stor vad handlar det om? Hennes problem är att hon sannolikt känner att hon inte kontrollerar situationen och då spelar det ingen roll vilka andra egenskaper hon har. Hon drivs uppenbart av grotthjärnan. Handlar det om att släppa hunden på ett fyllo och överösa honom med kärring-slag med batong? En självsäker polis hade snackat med honom till ytterligare en patrull var på plats men hon ballade ju ur fullständigt.
Jag säger inte att man skall bygga polisiärt arbete på styrka men nog nog fan hjälper det. Frågan är dock - vem blir polis idag? Vad är egentligen rekryteringsbasen? Intellektuellt? Fysiskt?
bra skrivet. förstår dig helt och håller med i nästan allt du skrev.
Hennes jobb var att få ner killen, hon kunde väntat på en patrull till, men kände kanske att hon kunde få ner honom - med lagen på sin sida dessutom. aldrig att hon kommer ställas inför rätta för dethär när det finns poliser som slår hårdare och för mindre saker än denna händelse. storlek har ingen betydelse i polisen idag. men hade det varit den där flintskalliga snuten som särade ett bråk utanför en bowlinghall i sthlm för ett bra tag sen så hade fyllkillen förmodligen lagt sig ner på studs.
fan nu skrev jag ju en massa ändå. vet inte om du sett den filmen på utube, men om du har så vet du vem jag menar. men jag menar en stor polisman.