2013-07-12, 23:59
Medlem
Gonville.Bromheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanlig
förtsta stycket - jag med! håller med dig.
andra stycket - hon gjorde sitt jobb. inte prickfritt men hon fick mannen att lägga sig ner.
2,8 promille i blodet - skönt, då kände han inte slagen så hårt. annars hade han kanske lagt sig tidigare.(?) polisen måste ta hot på allvar. Står det en låda utanför en arena med texten "bomb" på så kommer 10 patruller + bombnissarna.
skadegörelse + ordervägran = slag i detta fall. hon agera utifrån uppgifter hon fått + hur hon uppfattade mannen. just sånna här fall tränas de mkt i på högskolan vet jag. tycker mer att de poliser som sköt mannen i Varberg med fem skott borde torska jobben, om någon. mer än henne iaf. denna man kommer iaf överleva

Haha men du är inte allvarlig?

Det är skillnad på ett bombhot, en faktisk bomb och en fullständigt jätteberusad norrlänning som uppenbart bara slänger ur sig sluddriga helt irrelevanta saker. Som polis kan du inte ta ALLT som sägs på högsta allvar utan det hör till jobbet att kunna sortera ut skitsnacket. Du idiotförklarar ju bara dig själv.
Citera
2013-07-13, 00:00
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Jag tycker det är mer anmärkningsvärt att filmen börjar så klockrent när det börjar hända saker.
Du fattar uppenbarligen inte vad jag skriver. Det finns naturligtvis ingen som helst anledning för någon att plocka fram en mobil och börja filma random polisingripande om inte detta ser konstigt eller anmärkningsvärt ut på något vis. Följaktligen finns det ingen som helst anledning att anta att det har filmats långt innan polisen fick spel - varför skulle nån ha gjort det?
Citera
Medlem
Jag anser att hon gjorde rätt. Hon sa till honom att lägga sig ner vilket han inte gjorde.
Kanske lite överdrivet att använda batongen när hunden redan fått ner honom dock..
Men står du och gör dig dum framför en polis, vad fan förväntar du dig IDIOT?!
Citera
Medlem
Varför i helvete lyder han inte poliskvinnan från första början?

Jo..för att han är en dumdryg jävla lappjävel på besök i huvudstaden som uppenbarligen inte har vett att uppföra sig. Misshandla, skadegöra lite och inte lyssna på ordningsmaktens direktiv. Då har man förtjänat ett kok stryk med råge tycker jag.
Citera
Medlem
Hade mannen misshandlat två personer samt haft itu en ruta så har han bekostat skattepengar, hehe who gives a fuck där nu men eftersom att han har misshandlat två tillsett oskyldiga(?) människor så tycker jag att den kvinnliga polisen agerar helt rätt med sin 'brutalitet', kan man misshandla andra får man vara beredd på att bli misshandlad också, en teleskopbatong låter som att göra mer ont än det faktiskt gör så det var inte så farligt för honom att få ett par slag. Helt rätt agerat ifrån polisen, tummen upp. Öka polisbrutaliteten i Sverige, vi är alldeles för snälla med både brutalitet, straff och fängelser.
Citera
Medlem
Möjligt att det är en smula övervåld. Men OM det inte döms vara så, så ska ändå inte den här kvinnan arbeta som polis i yttre tjänst. Hon har inte vad som jag kan tyckas krävas av en polis gällande nerver, stresstålighet, psyke etc.
Av 10 000 sökande årligen ansågs alltså den här personen lämpad. Ytterst märkligt. Om det beror på kvotering eller dålig rekrytering låter jag vara osagt
Citera
2013-07-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Nej, det är inte oklart. Misshandel, hot och skadegörelse var orsaken till att polisen larmades till platsen för att gripa våldsbrottslingen.

Fram då med källa så får vi se om "våldsbrottslingen" var den av polisen misshandlade, eller om han även då var offer.
Citera
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
du gillar inte damfotboll heller va?

Förstår inte vad damfotboll har med det här att göra? Försök en gång till om du vill att bemöta min text som den är istället för att hoppa in i slutsatser...
Citera
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerchild
Var väl inte så jävla farligt? Varför la han sig inte ner bara?

Han var för dum för att begripa att den kvinnliga polisen var rädd för honom. Berusning är aldrig en ursäkt så länge man står upp på bägge benen.
Hennes polischef borde få sig en utskällning för att han låter en kvinnlig polis vara ensam mot buset. Det tyder på dåligt omdöme hos hennes chef.
Citera
Medlem
Svenne-Freuds avatar
Citat:
Kom igen. Vi lever idag - 2013. bli polis du om du inte har rädsla för okända, troligtvis påtända män som inte lyder order. att va snut handlar inte om att va stor. det handlar framförallt om bemötande till andra personer. du svamlar om en tid som är förbi mannen.

Det som behövs är självförtroende och pondus och i ett yrke som polis gissar jag att styrka är en tillgång. Självklart blir alla rädda i svåra situationer men denna situation var inte på något sätt hotfull. Blir man rädd i denna situation har man inte i yrket att göra. En självsäker polis som vetat med sig att han hade sänkt killen med en rak höger om det skulle krisa hade knappast agerat på det viset.

För helvete, när min partner är ute och går med hunden räknar jag kallt med att den skulle neutralisera en sån kille på några ögonblick och då är vår hund inte skyddstränad, dock modell större. Vad fanns det reella hotet? Hunden hade avvärjt eller iallafall gett henne tid att dra vapen om det spårat ur helt.

Om det inte handlar om att vara stor vad handlar det om? Hennes problem är att hon sannolikt känner att hon inte kontrollerar situationen och då spelar det ingen roll vilka andra egenskaper hon har. Hon drivs uppenbart av grotthjärnan. Handlar det om att släppa hunden på ett fyllo och överösa honom med kärring-slag med batong? En självsäker polis hade snackat med honom till ytterligare en patrull var på plats men hon ballade ju ur fullständigt.

Jag säger inte att man skall bygga polisiärt arbete på styrka men nog nog fan hjälper det. Frågan är dock - vem blir polis idag? Vad är egentligen rekryteringsbasen? Intellektuellt? Fysiskt?
Citera
2013-07-13, 00:02
Medlem
Hahaha...tillåt mig småle...men det här va väl förstusan ingenting. Har set betydligt värre saker, då poliser oprovocerat slagit halvt ihjäl människor.... och vid ett tillfälle faktiskt sett poliser ha ihjäl en människa, ett barn som då låg i sin mammas mage... gott folk, detta var inte mycket att förfasa sig över. Även om hon kanske använde lite för mycket våld. Men detta är vardagsmat.
Citera
2013-07-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-master
https://www.facebook.com/linda.hammarroth

Låt henne va.

Korrekt agerande och dessutom milfig. Hon har mitt fulla stöd!

Folk dillar om polisbrutalitet i detta land, finns ingen land i världen med lika mesig och överlag snäll poliskår som vår. Åk till Indonesien och mopsa dig så har du 40 rappa slag med bambukäpp över dig på studs. Sen mopsar du inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in