2013-07-13, 00:03
Medlem
Verkar ju som att hon mest sett sin hundtjänst som en ganska mysig grej. Få hänga med jycken och göra lite eftersök på inbrottstjuvar.
Citera
2013-07-13, 00:04
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonville.Bromhead
Skillnad på att registrera vad en polis skriker åt en och på att instinktivt skydda dig själv när ditt liv är i fara. Om du har någorlunda logiskt tänkande och ett IQ över 65 borde du kunna räkna ut detta själv.

Om jag skulle bli beordrad något av en polis med hund så skulle jag lyda ögonblickligen, oavsett promillehalten i mitt blod.

Sedan skulle jag ta diskussionen när situationen lugnat ner sig och inte gå på som en hormonstinn tonåring och tro att jag kan ta kontrollen över polisen och hunden.
Citera
2013-07-13, 00:04
Medlem
[quote=Torero|44293409]
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Ingripa? Detta är ju grov misshandel med hund och teleskopbatong.
Killen gör ju absolut ingenting som utgör någon påtaglig fara. Hon fortsätter slå när han ligger.
Fullständigt okontrollerad snut.

Och du vet vad han hade gjort innan? Han skulle gripas och polisen får använda våld om det behövs. Han sätter ribban.
Citera
2013-07-13, 00:05
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Låt henne va.

Korrekt agerande och dessutom milfig. Hon har mitt fulla stöd!

Folk dillar om polisbrutalitet i detta land, finns ingen land i världen med lika mesig och överlag snäll poliskår som vår. Åk till Indonesien och mopsa dig så har du 40 rappa slag med bambukäpp över dig på studs. Sen mopsar du inte mer.

Det är det som är problemet. Fyllskallar och vanligt folk klappar polisen på men buset serverar de kaffe och stryker medhårs.
Citera
2013-07-13, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr-master
https://www.facebook.com/linda.hammarroth

Nä den här polisen var väl mörkhårig?
Citera
2013-07-13, 00:07
Medlem
Gonville.Bromheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Om jag skulle bli beordrad något av en polis med hund så skulle jag lyda ögonblickligen, oavsett promillehalten i mitt blod.

Sedan skulle jag ta diskussionen när situationen lugnat ner sig och inte gå på som en hormonstinn tonåring och tro att jag kan ta kontrollen över polisen och hunden.

Jag skulle reagera precis som du. Men det har inte med saken att göra överhuvudtaget. Att personen i videon är berusad och virrig råder det ju ingen tvekan om. Vissa beter sig annorlunda och du kan inte räkna med att alla skall bete sig precis som du i en given situation.

Detta rättfärdigar dock inte polisens beteende det minsta. Att mannen är trög och inte reagerar inom tre sekunder ger inte vår polismakt rätten att misshandla och allvarligt skada civilbefolkningen. Du kanske önskar ett fascistiskt samhälle där polisen får göra lite precis som dom vill. Exempelvis klubba ned dig bakifrån och slänga ner dig i en jordkällare enbart för att du besitter fel politiska åsikter för stunden?

För att du inser väl att om alla Sveriges poliser utövade samma taktik och beteende som polisen i denna film så skulle Sverige förfalla som land.
Citera
2013-07-13, 00:08
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag är också förvånad över hur mycket det gapas och skriks. Det verkar inte särskilt professionellt. Hade mannen utgört ett potentiellt hot är det helt förkastligt att försöka stressa upp honom på det sättet. Då bygger man snarare upp en aggression och ett hotfullt beteende. Varför göra det när mannen inte är aggressiv? Det verkar snarare vara så att polisen försöker trigga igång honom, men när inte ens det fungerar dampar hon ur på allvar. Självhävdelsebehov?

Svårt att säga exakt vad hennes handlande beror på. Kanske för att trigga. Kanske kände hon sig hotad. Missbedömt situationen? Hur som helst var hennes handlande inte berättigat, och kunde ha orsakat skada på den onyktra mannen. Eller sig själv eller hunden, om han nu var drogpåverkad. Är en person inte vid sina sinnens fulla bruk (på grund av berusning, sjukdom eller annat) så är det väldigt osmart att bete sig aggressivt/våldsamt. Det hjälper inte någon.

Önskar att hon hade haft mer tålamod, och försökt hantera mannen på ett lugnare sätt.
Citera
2013-07-13, 00:09
Medlem
Joe Blows avatar
Det är tydligt att majoriteten av Flashbackpöbeln röstar på SD men gillar tydligen lallande dialogpoliser och tycker att fylltrattar skall få ränna runt på nätterna och härja. Heder åt denna polis. Hon kunde gjort det betydligt bättre men på bara några sekunder var han oskadliggjord och hjälpt kunde tillkallas. Han blev inte mer skadad av ingripandet än om han hade ramlat. Lägg ner utredningen mot henne och ge hunden ett saftigt köttben.
Citera
2013-07-13, 00:10
Medlem
IMBILDENs avatar
[quote=HarrySTruman|44293740]
Citat:
Ursprungligen postat av Torero

Och du vet vad han hade gjort innan? Han skulle gripas och polisen får använda våld om det behövs. Han sätter ribban.

Polisen får lägga ned han om han gör motstånd. Det kräver dock en viss teknik och styrka. Något som denna poliskvinna saknade?

Att rappa massor av batongslag mot en man som inte gör motstånd är helt förkastligt. Dessutom två när han ligger ned helt stilla på marken. Med din logik hade det ju varit helt okej om hon så dragit fram tjänstevapnet och placerat ett skott mellan ögonen. Han hörsammade ju inte hennes uppmaning tillräckligt fort....
Citera
2013-07-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonville.Bromhead
Haha men du är inte allvarlig?

Det är skillnad på ett bombhot, en faktisk bomb och en fullständigt jätteberusad norrlänning som uppenbart bara slänger ur sig sluddriga helt irrelevanta saker. Som polis kan du inte ta ALLT som sägs på högsta allvar utan det hör till jobbet att kunna sortera ut skitsnacket. Du idiotförklarar ju bara dig själv.
det ör din åsikt. man är inte korkad om man inte tänker som du.
han hade kunnat ha en fjärris till en bomb som han kunnat spränga. det vet ju inte vi. inte polisen heller. hon verkade använda hans hot som sin chans att få ner honom. helt rätt. man ska inte vara på stan med 2,8 promille i sig om man inte kan bete sig. då blir det LOB. hon kan anmäla honom för motstånd och komma undan med det. sverige funkar så. händer hela tiden. jag menade en falsk bomb, sen råkade exemplet bli globenbomben som var äkta.. e ganska trött så jag skriver lite konstigt märker jag, men men - jag tycker att hon agerade enligt lag. lite väl många slag, men det behövdes kanske för att han skulle ta henne och sin situation seriöst. vad vi kunde se iallafall. det är det jag vill ha sagt.
Citera
2013-07-13, 00:11
Medlem
Pengar_s avatar
Vilken poliskvinna, jag är kär! Så mäktig och rakt på sak den kvinnan!
Citera
2013-07-13, 00:12
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krymplack
Det är kul att höra att du aldrig stänger handen helt.

Om jag förstår dig rätt så menar du att jag håller mig öppen för flera tolkningar av problemet, och det ser jag som en självklarhet.
En sådan här situation där en kvinnlig polis står ensam mot en lika lång och bredaxlad motpart är alltid svårtolkad.

Min magkänsla säger mig att om han varit ännu större så hade hon dragit tjänstevapnet och satt en kula i honom, så han hade tur som var full, dum och inte alltför storvuxen i kroppsbyggnaden. Hans uppkäftighet hade annars kunnat kosta honom ett ben - eller något ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in